Dekada Wal-Marta. Jak następcy przekształcili dziedzictwo Sama Waltona w największą firmę świata
- Autor: Robert Slater
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-004-3
- Data wydania: 2009
- Liczba stron/format: 221/B5
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena detaliczna
-
42.00 zł
10.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
75% taniej
W książce autor ukazuje od wewnątrz metody działania wielkiej sieci handlowej Wal-Mart, źródła jej sukcesu, sposoby opanowywania zagranicznych rynków i walki z konkurencją. Dużo miejsca poświęca analizie mechanizmów zarządzania, promocji i marketingu, interesujących nie tylko dla specjalistów.
Sam Walton nie lubił wydawać pieniędzy. Jego filozofią było przemyślane decydowanie o każdym cencie, ponieważ rozumiał, że dzięki temu zarządzanie dolarami będzie dużo łatwiejsze. W chwili śmierci był drugim pod względem bogactwa człowiekiem na świecie - po sułtanie Brunei.
Okazał się jednym z największych artystów zarządzania. Uważał, że kupujący szukają przede wszystkim niskich cen, a było już jasne, że musiała za nimi iść satysfakcjonująco wysoka jakość towarów. Hasło firmy - niskie ceny każdego dnia.
Na takiej filozofii opierała się największa w Ameryce, a obecnie na świecie sieć handlowa Wal-Mart. W książce czytelnik znajdzie odpowiedź na jedno z najbardziej intrygujących w amerykańskim biznesie pytań - w jaki sposób udało się kolejnemu pokoleniu liderów Wal-Marta doprowadzić do takiego sukcesu - pomimo odejścia założyciela firmy Sama Waltona. Autor pokazał, jak nowi menedżerowie zebrali pomysły Sama Waltona w kapitalną całość i dobrze je wykorzystali.
W rozwoju firmy Sam Walton ryzykował miliony dolarów, jego następcy, kolejni prezesi firmy David Glass i Lee Scott, miliardy. Poznacie sekrety ich sukcesu.
Część I. Wal-Mart dzisiaj
Rozdział 1. Święto w hali widowiskowej
Mógł robić to, co go cieszyło
Obrady i obchody
Czyż Sam nie byłby dumny?
Nastanie nowej ery
Bez Sama Waltona
Część II. Założyciel i jego spuścizna
Rozdział 2. Człowiek z Kingfisher
Praktyka w J.C. Penney
Narodziny Wal-Marta
Dusza przedsiębiorcy
Wybieranie nowych lokalizacji – widoki z nieba
Notatki w żółtym notesie
Zalety wywiadu rynkowego
Rozdział 3. Zróbcie mi zakrętasa, czyli kultura firmy Sama Waltona
Unikanie harówki
Notatka w szufladzie
Kto jest numerem jeden?
Trzy podstawowe założenia
Rozdział 4. Unikaj komplikacji i ozdóbek
Chodzi o sklepy, głupcze
Tylko prosta organizacja
Nie było wyboru
Brutalny wstrząs
Część III. Nowy Wal-Mart, nowy zespół
Rozdział 5. Nowy zespół zarządzający idzie w ślady Sama
Trzy decyzje
Dzieci to rozumieją
Niezastąpiony
Charakter szefa
Bez lęku przed rozwojem
Rozdział 6. Strategia rozwoju
Szybcy i wściekli
Prawdziwy gejzer
Wątpliwości
Wszystko po kolei
Nietypowa prognoza
Słoń w składzie porcelany
Część IV. Wal-Mart jako samonapędzająca się maszyna
Rozdział 7. Rozbudowany Wal-Mart nowych czasów
Inny Wal-Mart
Nie uda się zahamować rozwoju
Po jednym sklepie na raz
Strata czasu
Rozmowa w wyobraźni
Rozdział 8. Klimat firmy w każdym sklepie
Wiara w tradycje
Ryzyko podziału władzy
Pierwsze usprawnienia
Do sklepu!
Sobotnie poranki
Polityka otwartych drzwi
Przesyłka dla dyrektora naczelnego
Rozdział 9. Ponad morzami: nowy impuls rozwoju
W dziewięciu krajach
Nie wszystko poszło gładko
Lepsze wieści
Koniec wbijania flag na mapie
Interes roku
Rozdział 10. Żywe węże i wyścigi żółwi: Wal-Mart podbija Chiny
Chińczycy w autobusach
Trzy tysiące chińskich Wal-Martów
W służbie klientowi – w chińskim stylu
Część V. Kto decyduje a Wal-Marcie?
Rozdział 11. Pan Logistyk przejmuje stery
Co jest dobre dla firmy?
Diagnoza
Odbicie
Na pełnym gazie
Powód do świętowania
Rozdział 12. Problemy z reputacją – nic do ukrycie
Z pozycji słabszego
W amerykańskim stylu
Początek walki
Nowy kłopotliwy temat
Pełne poparcie
Rozdział 13. Strategia na XXI wiek: nowe otwarcie
W nowym pejzażu
Nie będziemy otwartą księgą
Kierownicy sklepów jako dobrzy obywatele
Tylko potyczka w wielkiej kampanii
Koniec konfliktu interesów
Część VI. Dokąd zmierza Wal-Mart?
Rozdział 14. Co przyniesie przyszłość?
Podziękowania
Robert Slater
jest autorem bestsellerowych książek o najpotężniejszych szefach amerykańskich koncernów, twórcach i praktykach nowoczesnego zarządzania. Opublikował m.in. sylwetki prezesa General Electric Jacka Welcha, szefa IBM Lou Gerstnera prezesa Cisco Systems Johna Chambersa, analizę filozofii i stylu działania guru światowych inwestorów George?a Sorosa. Jest reporterem magazynu Time, współpracuje z Newsweekiem i agencją UPI.