• Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych

Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych

  • Autor: Safin Krzysztof
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-363-2
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 207/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

45,00 zł

40,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka poświęcona jest ukazaniu kondycji przedsiębiorstw rodzinnych oraz ich rodzin w sytuacji zmiany generacyjnej. Dwudziestopięcioletni okres przemian ustrojowych w Polsce jest ku temu dobrą okazją. O ile sama rodząca się idea przedsiębiorczości oraz możliwość prowadzenia własnego biznesu - zwłaszcza w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX w – były powszechnie uznawane za ważną kwestię i zarazem niezbędny element udanej transformacji ustrojowej, o tyle wydaje się, że w ostatnich latach problematyka ta w publicznej dyskusji straciła wyraźnie na atrakcyjności. Niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy warto podkreślić, że obecnie, w porównaniu z dekadą lat 90-tych, obserwuje się małą dynamikę przyrostu miejsc pracy w sektorze prywatnym. Istotnym problemem w warunkach globalizacji jest długotrwała stagnacja na rynku pracy wraz z ujawnianiem się jego strukturalnych problemów w postaci odporności na typowe działania pobudzające stosowane przez instytucje rynku pracy. W przypadku Polski wciąż pokutują negatywne stereotypy związane z przedsiębiorcami, zaskakujące jest także to, że w społecznej świadomości brak jest silnego powiązania prywatnej działalności gospodarczej z rodziną, które spotyka się w innych krajach. Wszystkie wskazane tu kwestie tworzą splot negatywnych okoliczności, który wywołuje potrzebę działań na rzecz ponownego zainteresowania się tym co w istocie jest wyrazem naszej pozytywnej aktywności. Staje się to tym bardziej istotne im bardziej w toczącej się dyskusji o problemach globalizacji, o znaczeniu wykluczenia społecznego czy roli kapitałów społecznych i kulturowych, pomija się problemy przedsiębiorczości i samych przedsiębiorców.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja


Autor książki

Safin Krzysztof

dr hab., prof. WSB we Wrocławiu, kierownik Zespołu Badawczego Przedsiębiorczości i Zarządzania, specjalista z dziedziny przedsiębiorczości i zarządzania strategicznego. Kierownik projektu badawczego Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych oraz wielu projektów szkoleniowych i doradczych. Konsultant i doradca dolnośląskich przedsiębiorstw rodzinnych. Ekspert Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej oraz członek Krajowej Rady Przedsiębiorczości przy Ministrze Gospodarki RP.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Sukcesja jako strategiczny problem przedsiębiorstwa rodzinnego

1.1. Istota problemu
1.2. Pojęcie i cel sukcesji
1.3. Strategia sukcesji jako element strategicznej koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa
1.4. Uwarunkowania procesów sukcesyjnych
1.5. Stan badań nad procesami sukcesyjnymi – podsumowanie

Rozdział 2. Wymiana jako teoretyczna perspektywa badania procesów sukcesyjnych

2.1. Punkt wyjścia
2.2. Teoria wymiany – elementy paradygmatu
2.3. Struktura rodzinno-biznesowa
2.4. Sytuacja sukcesji i strategia analizy

Rozdział 3. Logika badań

3.1. Przygotowanie i sposób przeprowadzenia badań
3.2. Problematyka badań
3.3. Schemat analiz
3.4. Firmy rodzinne i przedsiębiorcy jako uczestnicy badań
3.4.1. Firmy rodzinne
3.4.2. Przedsiębiorcy rodzinni

Rozdział 4. Rodzina i biznes rodzinny

4.1. Wprowadzenie
4.2. Model rodziny
4.3. Relacje rodzina – firma: biznes w rodzinie. Relacje rodzina – firma: rodzina w biznesie
4.4. Role rodzinne a role biznesowe
4.5. Odniesienie do wartości: orientacje aksjologiczne w firmach rodzinnych
4.6. Rodzina i biznes: stosunki wymiany
4.7. Rola więzi rodzinnej w wymianie rodzina – biznes
4.8. Konkluzje

Rozdział 5. Procesy sukcesyjne w firmach rodzinnych

5.1. Wprowadzenie
5.2. Sytuacja sukcesj
5.2.1. Planowanie sukcesji
5.2.2. Kontekst sytuacji
5.2.3. Właściciel – gotowość do sukcesji i nacisk rodziny
5.2.4. Dzieci i sytuacja sukcesji

Rozdział 6. Strategie i praktyki sukcesyjne

6.1. Strategie sukcesji vs strategie przedsiębiorstw
6.2. Sposób i zakres realizacji planu sukcesji w firmach rodzinnych
6.3. Profil sukcesora i relacje sukcesor – właściciel
6.4. Konkluzje

Zakończenie

Literatura

Wykaz tabel

Wykaz rysunków

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Przedsiębiorstwa rodzinne wobec wyzwań sukcesji

13,30 zł 38,00 zł Netto: 12,67 zł

Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem w spadku

36,00 zł 40,00 zł Netto: 34,29 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł