• Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym

  • Autor: Rafał Śliwiński redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-015-6
  • Data wydania: 2020
  • Liczba stron/format: 204/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 48.00 zł

    43.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka ma na celu przybliżenie charakteru i kierunków zmian strategicznych związanych z otoczeniem globalnym, zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzaniem różnorodnością  kulturową, strategicznych uwarunkowań przywództwa, oraz podejmuje problem sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych, a także przedstawia problem zarządzania własnością intelektualną przedsiębiorstwa międzynarodowego.

Spis treści:

Wstęp   
Rafał Śliwiński

Rozdział 1. Współczesny model globalizacji – konsekwencje dla strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym   

Rafał Śliwiński, Magdalena Śliwińska

Wprowadzenie
1.1. Pojęcie i istota globalizacji
1.1.1. Fazy globalizacji
1.1.2. Teorie globalizacji
1.2. Modele globalizacji
1.2.1. Modelowe ujęcie procesu globalizacji
1.2.2. Model czynników kształtujących proces globalizacji
1.3. Strategiczny wymiar zmian jakościowych procesu globalizacji dla przedsiębiorstw międzynarodowych
1.3.1. Nowe technologie
1.3.2. Rola państwa
1.3.3  Regulatorzy globalizacji
1.3.4. Zmiany demograficzne
1.3.5. Kurczące się zasoby
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 2. Myślenie strategiczne. Strategiczne procesy myślowe liderów przedsiębiorstw międzynarodowych   
Henryk Mruk

Wprowadzenie
2.1. Istota myślenia strategicznego
2.2. Zdolności wrodzone versus wyuczone
2.3. Pewność siebie a myślenie strategiczne
2.4. Sposoby skupiania się na celu
2.5. Myślenie strategiczne a przedsiębiorczość
2.6. Logika w myśleniu strategicznym
2.7. Skupienie i konsekwencja
2.8. Zarządzanie sobą w czasie
2.9. Pułapki myślenia
2.10. Sposoby myślenia kreatywnego
2.11. Modele mentalne i prognozowanie
2.12. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a myślenie strategiczne
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 3. Wyzwania przywództwa w dobie postępującej sztucznej inteligencji   
Grzegorz Sobiecki

Wprowadzenie
3.1. Dynamika rozwoju systemów sztucznej inteligencji
3.2. Podejście strategiczne: określanie zmian w modelu biznesowym w nowej gospodarce
3.3. Podejście operacyjne: wdrażanie modelu biznesowego w nowej gospodarce
3.3.1. Przyczyny porażek wdrożenia strategii cyfrowych
3.3.2. Narzędzia lidera dla wyboru kierunku cyfryzacji firmy w modelu biznesowym
3.3.3  Narzędzia lidera dla wyboru cyfrowego modelu biznesowego
3.3.4. Narzędzia menedżera wdrożenia wybranego cyfrowego modelu biznesowego
3.4. Perspektywy stylu przywództwa. Ciążenie do przywództwa horyzontalnego
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 4. Strategiczne międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi   
Jerzy Schroeder

Wprowadzenie
4.1. Istota i cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
4.2. Strategiczna rola funkcji międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych
4.3. Rozwój koncepcji strategicznego międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością kulturową w przedsiębiorstwach międzynarodowych   
Małgorzata Bartosik-Purgat

Wprowadzenie
5.1. Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwie – istota oraz znaczenie
5.2. Różnorodność kulturowa w świetle wybranych typologii
5.2.1. Wymiary kulturowe wg Trompenaarsa i Hampden-Turnera
5.2.2. Wymiary kulturowe wg Hofstedego
5.2.3. Wymiary kulturowe wg Halla
5.2.4. Typologia kulturowa wg Lewisa
5.2.5. Wymiary kulturowe wg osiągnięć projektu GLOBE
5.3. Modele i orientacje interakcji kulturowej w przedsiębiorstwach międzynarodowych
5.3.1. Model dominacji kulturowej
5.3.2. Model współistnienia kulturowego
5.3.3. Model współpracy kulturowej
5.4. Zarządzanie różnorodnością – efekty dla przedsiębiorstw
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 6. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi – problem sukcesji   
Alicja Hadryś-Nowak

Wprowadzenie
6.1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych
6.2. Kluczowe elementy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie rodzinnym
6.2.1. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
6.2.2. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych
6.2.2.1. Obecność kobiet w przywództwie w firmach rodzinnych
6.2.2.2. Menedżerowie zewnętrzni
6.2.2.3. Budowanie marki firmy rodzinnej (branding)
Zakończenie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Strategie zarządzania własnością intelektualną   
Tomasz Grzegorczyk

Wprowadzenie
7.1. Podstawowe zagadnienia prawa własności intelektualnej
7.2. Istota strategicznego zarządzania własnością intelektualną
7.3. Integracja strategii zarządzania własnością intelektualną
7.4. Strategie przedsiębiorstw – posiadaczy praw własności intelektualnej
7.4.1. Wykorzystanie siły rynkowej
7.4.2. Tajemnica przedsiębiorstwa
7.4.3. Sprzedaż
7.4.4. Licencja
7.4.5. Współpraca
7.4.6. Darowanie
7.5. Strategie przedsiębiorstw niebędących posiadaczami praw własności intelektualnej
7.5.1. Uzyskanie swobody działania na drodze sądowej
7.5.2. Rozwój alternatywnej technologii
7.5.3. Otrzymanie licencji
7.5.4. Odstraszanie
Zakończenie
Bibliografia

Rafał Śliwiński
dr hab., prof. nadzw. UEP w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane