Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43.20 zł
10% taniej
Książka ma na celu przybliżenie charakteru i kierunków zmian strategicznych związanych z otoczeniem globalnym, zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzaniem różnorodnością kulturową, strategicznych uwarunkowań przywództwa, oraz podejmuje problem sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych, a także przedstawia problem zarządzania własnością intelektualną przedsiębiorstwa międzynarodowego.
Spis treści:Wstęp Rafał ŚliwińskiRozdział 1. Współczesny model globalizacji – konsekwencje dla strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym Rafał Śliwiński, Magdalena ŚliwińskaWprowadzenie1.1. Pojęcie i istota globalizacji1.1.1. Fazy globalizacji1.1.2. Teorie globalizacji 1.2. Modele globalizacji1.2.1. Modelowe ujęcie procesu globalizacji 1.2.2. Model czynników kształtujących proces globalizacji 1.3. Strategiczny wymiar zmian jakościowych procesu globalizacji dla przedsiębiorstw międzynarodowych1.3.1. Nowe technologie 1.3.2. Rola państwa1.3.3 Regulatorzy globalizacji1.3.4. Zmiany demograficzne 1.3.5. Kurczące się zasobyZakończenieBibliografiaRozdział 2. Myślenie strategiczne. Strategiczne procesy myślowe liderów przedsiębiorstw międzynarodowych Henryk MrukWprowadzenie2.1. Istota myślenia strategicznego2.2. Zdolności wrodzone versus wyuczone2.3. Pewność siebie a myślenie strategiczne2.4. Sposoby skupiania się na celu2.5. Myślenie strategiczne a przedsiębiorczość2.6. Logika w myśleniu strategicznym2.7. Skupienie i konsekwencja2.8. Zarządzanie sobą w czasie2.9. Pułapki myślenia2.10. Sposoby myślenia kreatywnego2.11. Modele mentalne i prognozowanie2.12. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a myślenie strategiczneZakończenieBibliografiaRozdział 3. Wyzwania przywództwa w dobie postępującej sztucznej inteligencji Grzegorz SobieckiWprowadzenie3.1. Dynamika rozwoju systemów sztucznej inteligencji3.2. Podejście strategiczne: określanie zmian w modelu biznesowym w nowej gospodarce3.3. Podejście operacyjne: wdrażanie modelu biznesowego w nowej gospodarce3.3.1. Przyczyny porażek wdrożenia strategii cyfrowych3.3.2. Narzędzia lidera dla wyboru kierunku cyfryzacji firmy w modelu biznesowym3.3.3 Narzędzia lidera dla wyboru cyfrowego modelu biznesowego 3.3.4. Narzędzia menedżera wdrożenia wybranego cyfrowego modelu biznesowego3.4. Perspektywy stylu przywództwa. Ciążenie do przywództwa horyzontalnegoZakończenieBibliografiaRozdział 4. Strategiczne międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Jerzy SchroederWprowadzenie4.1. Istota i cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi 4.2. Strategiczna rola funkcji międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych 4.3. Rozwój koncepcji strategicznego międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi ZakończenieBibliografiaRozdział 5. Zarządzanie różnorodnością kulturową w przedsiębiorstwach międzynarodowych Małgorzata Bartosik-PurgatWprowadzenie5.1. Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwie – istota oraz znaczenie5.2. Różnorodność kulturowa w świetle wybranych typologii5.2.1. Wymiary kulturowe wg Trompenaarsa i Hampden-Turnera5.2.2. Wymiary kulturowe wg Hofstedego 5.2.3. Wymiary kulturowe wg Halla5.2.4. Typologia kulturowa wg Lewisa 5.2.5. Wymiary kulturowe wg osiągnięć projektu GLOBE5.3. Modele i orientacje interakcji kulturowej w przedsiębiorstwach międzynarodowych5.3.1. Model dominacji kulturowej5.3.2. Model współistnienia kulturowego5.3.3. Model współpracy kulturowej5.4. Zarządzanie różnorodnością – efekty dla przedsiębiorstw ZakończenieBibliografiaRozdział 6. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi – problem sukcesji Alicja Hadryś-NowakWprowadzenie6.1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych6.2. Kluczowe elementy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie rodzinnym6.2.1. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi6.2.2. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych6.2.2.1. Obecność kobiet w przywództwie w firmach rodzinnych6.2.2.2. Menedżerowie zewnętrzni6.2.2.3. Budowanie marki firmy rodzinnej (branding)ZakończenieBibliografia Rozdział 7. Strategie zarządzania własnością intelektualną Tomasz GrzegorczykWprowadzenie7.1. Podstawowe zagadnienia prawa własności intelektualnej7.2. Istota strategicznego zarządzania własnością intelektualną7.3. Integracja strategii zarządzania własnością intelektualną7.4. Strategie przedsiębiorstw – posiadaczy praw własności intelektualnej7.4.1. Wykorzystanie siły rynkowej7.4.2. Tajemnica przedsiębiorstwa7.4.3. Sprzedaż7.4.4. Licencja7.4.5. Współpraca7.4.6. Darowanie7.5. Strategie przedsiębiorstw niebędących posiadaczami praw własności intelektualnej7.5.1. Uzyskanie swobody działania na drodze sądowej7.5.2. Rozwój alternatywnej technologii7.5.3. Otrzymanie licencji 7.5.4. OdstraszanieZakończenieBibliografia
Rafał Śliwiński dr hab., prof. nadzw. UEP w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
redakcja naukowa
112.50 zł 125.00 zł Cena netto: 107.14 zł
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł