Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
Praca inspirowana jest doświadczeniami autorki będącej nauczycielem akademickim. Obserwacje i rozmowy ze studentami wskazują, że gwarancją sukcesu akademickiego nie są jedynie zdolności intelektualnie. Duża grupa studentów pomimo posiadanych zdolności intelektualnych nie radzi sobie w nowej sytuacji, którą jest rozpoczęcie kolejnego etapu kształcenia (studia). Książka przedstawia specyfikę trudności, z którymi spotykają się studenci w trakcie studiów, ze szczególnym uwzględnieniem studentów I roku. Omówione są także obecnie realizowane projekty pomocy w Stanach Zjednoczonych i w Polsce.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Sytuacje trudne występujące w życiu młodzieży rozpoczynającej studia 1.1. Określenie i rodzaje sytuacji trudnych 1.2. Sytuacja trudna jako stres psychologiczny 1.2.1. Koncepcje stresu 1.2.2. Radzenie sobie ze stresem 1.2.3. Efektywność radzenia sobie w sytuacji stresowej 1.3. Rodzaje trudności występujących w życiu młodzieży rozpoczynającej studia Rozdział 2. Prężność psychologiczna jako wskaźnik skutecznego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach 2.1. Prężność jako właściwość osobowości i jako proces 2.2. Prężność osobowa w ujęciu Z. Uchnasta 2.3. Funkcjonowanie osób prężnych 2.4. Prężność jako wskaźnik dojrzałości osobowościowej i zdrowia psychicznego 2.4.1. Samoaktualizacja jako przekraczanie dylematu bezpieczeństwo – rozwój 2.4.2. Syndrom potrzeby samoaktualizacji w życiu człowieka 2.4.3. Charakterystyka osób samoaktualizujących się Rozdział 3. Metodologia badań 3.1. Problem i hipotezy pracy 3.2. Charakterystyka stosowanych metod badawczych 3.2.1. Kwestionariusz Poczucia Bezpieczeństwa i Prężności Osobowej Z. Uchnasta 3.2.2. Kwestionariusz Prężności K. Reivich i A. Shatte’a 3.2.3. Lista Trudności Studenckich J. Iskry 3.2.4. Kwestionariusz Stylów Aktualizacji Siebie Z. Uchnasta 3.2.5. Inwentarz Osobowości NEO-FFI P.T. Costy i R.R. McCrae 3.2.6. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych N.S. Endlera i J.D.A. Parkera 3.2.7. Test Przymiotnikowy ACL H.G. Gougha i A.B. Heilbruna 3.3. Charakterystyka badanej grupy osób i procedura badań Rozdział 4. Psychologiczne korelaty prężności i trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku 4.1. Charakterystyka prężności i trudności doświadczanych przez studentów 4.2. Psychologiczne korelaty prężności i trudności doświadczanych przez młodzież 4.2.1. Prężność i trudności doświadczane przez studentów a cechy osobowości 4.2.2. Prężność i trudności doświadczane przez studentów a poczucie bezpieczeństwa 4.2.3. Prężność i trudności doświadczane przez studentów a style aktualizacji siebie 4.2.4. Prężność i trudności doświadczane przez studentów a sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych 4.2.5. Prężność i trudności doświadczane przez studentów a koncepcja siebie Rozdział 5. Sposoby radzenia sobie z trudnościami występujące u studentów pierwszego roku i ich charakterystyka 5.1. Wyodrębnione typy sposobów radzenia sobie z trudnościami u studentów 5.2. Charakterystyka typów radzenia sobie z trudnościami występujących u studentów pierwszego roku Rozdział 6. Analiza porównawcza zmiennych osobowościowych u studentów pierwszego roku z uwagi na wyodrębnione typy sposobów radzenia sobie z trudnościami 6.1. Porównanie typów sposobów radzenia sobie z trudnościami pod względem osobowości 6.2. Porównanie typów sposobów radzenia sobie z trudnościami pod względem poczucia bezpieczeństwa 6.3. Porównanie typów sposobów radzenia sobie z trudnościami pod względem stylów aktualizacji siebie 6.4. Porównanie typów sposobów radzenia sobie z trudnościami pod względem stylów radzenia sobie w sytuacjach stresowych 6.5. Porównanie typów sposobów radzenia sobie z trudnościami pod względem obrazu siebie 6.6. Struktura osobowości badanych studentów o różnym typie sposobów radzenia sobie z trudnościami Rozdział 7. Dyskusja wyników 7.1. Osobowościowa charakterystyka typów sposobów radzenia sobie z trudnościami 7.2. Weryfikacja hipotez 7.3. Praktyczne implikacje wynikające z badań Zakończenie Bibliografia Summary
dr hab. Waldemar Klinkosz: Trudności doświadczane przez studentów wynikają z nowej sytuacji, która jest ich udziałem, w związku z przejściem ze szkoły ponadgimnazjalnej do trybu nauki uniwersyteckiej. Problemy ujawniające się na pierwszym etapie studiów są zdecydowanie inne niż te, doświadczane we wcześniejszych etapach edukacji szkolnej. (…) Szczególnym osiągnięciem tej pracy jest uwypuklenie roli prężności osobowej i osobowościowej w adaptacji do zmieniających się warunków oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych. (…) Jestem zdecydowanie przekonany, że książka okaże się nieodzowną i niezastąpioną lekturą dla studentów, psychologów, jak i wszystkich osób zainteresowanych specyfiką funkcjonowania młodzieży studiującej. dr hab. Zenon Uchnast, prof. Ignatianum: Prezentowane wyniki z psychologicznych badań empirycznych stanowić mogą wiarygodną podstawę dla organizacji i ukierunkowania praktycznych działań mających na celu wspieranie studentów pierwszego roku w ich twórczej adaptacji do nowego środowiska akademickiego.
Justyna Iskra dr, psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii Ogólnej KUL. Zainteresowania naukowe autorki obejmują problematykę trudności doświadczanych przez studentów, osobowościowych uwarunkowań tych trudności oraz sposobów udzielania pomocy oraz wsparcia studiującej młodzieży. Realizuje również badania dotyczące poczucia bezpieczeństwa, obrazu siebie, jakości życia, aktualizacji siebie, prężności, radzenia sobie ze stresem. Szczególnie ważny obszar jej badań stanowią te prowadzone z zastosowaniem metod jakościowych wykorzystywanych do analizowania doświadczeń człowieka.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł