• Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 2

Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 2

  • Autor: Grudziewska Ewa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-043-9
  • Data wydania: 2016
  • Liczba stron/format: 170/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

40,00 zł

36,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.

Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek – „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym – przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.

Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak – „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11–12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej  w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach.

Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja – reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak.  Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.

W serii:

             

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

dr hab. Danuta Wosik-Kawala:

(…) Druga część książki, podobnie jak pierwsza, skierowana jest głównie do pedagogów, wychowawców, nauczycieli, psychologów i socjoterapeutów pragnących rozwijać swoje umiejętności w pracy z dziećmi i młodzieżą. W publikacji zostały zawarte propozycje zajęć, mające na celu niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej, rozwijanie poczucia własnej wartości dzieci w wieku 11–12 lat oraz kształtowanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej. Zaprezentowane programy socjoterapeutyczne to z jednej strony propozycja metodyczna do stosowania w pracy z grupą, z drugiej źródło inspiracji do tworzenia nowych programów zajęć z dziećmi i młodzieżą. Ponadto Czytelnik może wzbogacić swoją wiedzę w zakresie diagnozowania w socjoterapii, a także ewaluacji podejmowanych działań socjoterapeutycznych.

Autor książki

Grudziewska Ewa

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, arteterapeutka. Autorka dwóch serii wydawniczych: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć oraz Metodyka pracy socjalnej oraz książek i artykułów naukowych z zakresu resocjalizacji i pracy socjalnej.

Spis treści:
 
Wstęp
   
Rozdział 1. Diagnoza w socjoterapii – propozycje narzędzi badawczych  
Grudziewska Ewa
   
Rozdział 2. Ewaluacja w socjoterapii  
Łuszczyńska Maria
   
Rozdział 3. „Ja wśród innych” – program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym  
Chwałek Elżbieta
   
Rozdział 4. „Jestem wartościowym człowiekiem” – autorski program socjoterapeutyczny dotyczący budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11–12 lat  
Łuszczak Anna

Rozdział 5. „Energetyczna akcja – reakcja” – program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne  
Stania-Skalska Anna, Stania-Tomczak Ewa

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł