• SME in Poland and Ukraine. Prospect for future and functioning conditions

SME in Poland and Ukraine. Prospect for future and functioning conditions

  • Autor: Łobos Krzysztof
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-403-1
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 302/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

70,00 zł

63,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,00 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

The monograph was taken about the conditions of the functioning and development of small and medium-sized companies in Poland and Ukraine. There is considerable disparity between the development of this segment of companies in both countries. Presented are different views on these conditions, both from the perspective of enterpreneurs Polish and Ukrainian. They are formulated various recommendations on how to stimulate the development of SMEs in both countries. The book is a joint work of employees of the Higher School of Banking in Wroclaw and the National Mining University in Dnipro. The book shows the multifaceted development and issues related to the functioning of the SME sector in Poland and Ukraine, and shows the determinants of development in the future.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Łobos Krzysztof

dr hab., profesor Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, pracownik uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a następnie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i we Wrocławiu, w latach 2013-2016 prorektor WSB we Wrocławiu. Konsultant w zakresie doradztwa biznesowego dla przedsiębiorstw. Autor publikacji książkowych i artykułów naukowych z zakresu efektywności ekonomicznej, współczesnych metod zarządzania, uwarunkowań rozwoju i wzrostu małych oraz średnich przedsiębiorstw. Członek Polskiego Towarzystwa Statystycznego.

Table of contents:

Preface
Olena Yermoshkina and Krzysztof Łobos

Part I. Development of SME’s and prospects for future

Chapter 1. Improving of the stimulating mechanism for small business development in Ukraine: European experience
Bukreieva Daria

Chapter 2. Cognitive analysis of small business development in Ukraine
Churikanova Olena

Chapter 3. Stimulating the development of small businesses at the local level (the experience of Poland and ukraine)
Dotsenko Olena

Chapter 4. Search for long-term financing for small business in Ukraine: problems and prospects
Lisovenkova Iryna

Chapter 5. Mechanism of stabilization of economic growth for small business in Ukraine
Solianyk Liudmyla

Chapter 6. Small business: Problems, Perspective, challenges
Shtefan Nataliya

Chapter 7. Barriers to SME development in Poland
Wójcik Dariusz

Chapter 8. Funding the startups: prospects for Ukraine and Poland
Yermoshkina Olena

Part II. SME environment

Chapter 1. The discrepancies of development and their sources between Ukrainian and Polish enterprises in size classes
Łobos Krzysztof, Szewczyk Mirosława

Chapter 2. Cultural forms of Business in Poland and Ukraine
Rogowska Barbara

Chapter 3. Taxation and registration of Small and Medium Enterprises in Poland and Ukraine
Rogozina Svetlana

Chapter 4. The opportunities for funding the development of small and medium-sized enterprises from the structural funds in Poland after 2007
Wilk Kazimiera

Part III. PartIcular aspects of SME functioning

Chapter 1. Optimization of Ukrainian business integration at European and national markets in terms of aggravation of raw material supply
Demydenko Mykhailo

Chapter 2. Measurement of organizational climate in contemporary organizations – adaptation, validation and verification of haygroup’s oce method to polish conditions
Wudarzewski Grzegorz

Chapter 3. Modelling personality qualifications based on the example of manager  of z postgraduate studies position in “x” academic institution
Wudarzewski Grzegorz, Wudarzewski Włodzimierz

Chapter 4. Mathematical simulation for assessment of the small business efficiency: regional aspects
Zamkovy Oleksandr

Chapter 5. Role and position of branding for creating and developing the efficient S&ME
Yatsentyuk Stanislav

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł