Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji
- Autor: Magdalena Jaworowicz
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-429-1
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 230/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
49,00 zł
44,10 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,10 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Jak skutecznie komunikować się ze swoimi konsumentami w dobie nowych mediów i zmieniających się trendów? Jak nawiązywać trwałe relacje z partnerami biznesowymi? Jak motywować pracowników i dawać im poczucie satysfakcji z pracy? Odpowiedzi na te pytania zawiera prezentowana publikacja.
W książce autorzy omawiają użyteczne teorie i praktyczne wskazówki, pomocne w prowadzeniu zewnętrznej i wewnętrznej komunikacji przedsiębiorstw. Publikacja zawiera m.in.:
- omówienie trendów w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku;
- szerokie, praktyczne omówienie zasad budowania partnerskich relacji B2B i obsługi klienta;
- przegląd narzędzi i działań komunikacyjnych kierowanych do odbiorców końcowych B2C;
- wskazówki dotyczące prowadzenia motywującej komunikacji wewnętrznej;
- porady na temat budowania wartości dodanej organizacji w duchu CSR.
Patronaty:
Recenzja
» Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji - obowiązkowa pozycja dla skutecznego managera, mmponline.pl »
» businessinsider.com.pl »
» proto.pl »
prof. dr hab. Grażyna Gierszewska, Politechnika Warszawska, Wydział Zarządzania:
Na polskim rynku wydawniczym ciągle istnieje wiele luk w zakresie publikacji z obszaru nauk o organizacji i zarządzaniu uwzględniających najnowsze osiągnięcia światowe. Zarządzanie marketingowe jest tą subdyscypliną, w której w ostatnich latach zachodzą szczególnie burzliwe zmiany, ale dzięki takim książkom, jak Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji luka ta powoli się zapełnia.
dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, Dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego, Uczelnia Łazarskiego:
Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji podejmuje zagadnienia kluczowe dla rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, takie jak budowanie relacji wewnętrznych i zewnętrznych w świetle nowych tendencji rynkowych, co czyni ją ważną pozycją w edukacji menedżerów.
Autor książki
Magdalena JaworowiczSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Nowoczesna komunikacja w zmieniającym się otoczeniu społeczno-ekonomicznym
1.1. Istota komunikacji międzyludzkiej
1.2. Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku
1.3. Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy
1.3.1. Tożsamość firmy
1.3.2. Wizerunek
1.3.3. Reputacja
1.4. Strategiczni odbiorcy komunikacji firm
1.4.1. Duże przedsiębiorstwa
1.4.2. Małe i średnie przedsiębiorstwa
1.5. Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców
1.6. Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców
Rozdział 2. Skuteczna komunikacja w środowisku biznesowym – B2B
2.1. Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B
2.1.1. Otwieranie rozmowy z klientem
2.1.2. Poznawanie potrzeb klienta
2.1.3. Przedstawianie korzyści
2.1.4. Asertywność
2.1.5. Współpraca w sytuacji konfliktowej
2.2. Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw
2.2.1. Podejście partnerskie w komunikacji B2B
2.2.2. Zarządzanie jakością (TQM – Total Quality Management)
2.2.3. Koncepcja marketingu relacji
2.2.4. Pracownicy organizacji jako part-time marketers
2.2.5. Doskonała obsługa klienta
2.2.6. Metody zdobywania wiedzy o klientach – lead generation
2.2.7. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM
2.2.8. Budowa lojalności
2.2.9. Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B
Rozdział 3 . Zintegrowana komunikacja marketingowa z odbiorcą końcowym – B2C
3.1. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej
3.1.1. Nowa rola marketingu – od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo
3.1.2. Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy
3.1.3. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami
3.1.4. Odbiorcy komunikacji B2C a B2B
3.2. Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej
3.2.1. Reklama
3.2.2. Marketingowe public relations
3.2.3. Promocja sprzedaży i POS
3.2.4. Sprzedaż osobista
3.2.5. Marketing bezpośredni
3.2.6. Marketing internetowy
3.2.7. Mobile marketing
3.2.8. Marketing szeptany
3.2.9. Sponsoring
3.2.10. Event marketing
3.3. Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym
3.3.1. Założenia strategii POE – spójne zarządzanie kanałami komunikacji
3.3.2. Media Paid
3.3.3. Media Owned
3.3.4. Media Earned
3.3.5. Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów
3.4. Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej
3.4.1. Content marketing
3.4.2. Storytelling
3.4.3. Autentyczność i podkreślanie pochodzenia
3.4.4. Dostarczanie doświadczeń
3.4.5. Komunikacja wideo w internecie
3.4.6. Retrokomunikacja: sentyment konsumentów
Rozdział 4. Komunikacja motywacyjna wewnątrz organizacji
4.1. Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników
4.1.1. Pochwała i wyrazy uznania
4.1.2. Dystrybucja opinii klienta
4.1.3. Wyrazy wdzięczności
4.1.4. Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę
4.1.5. Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne
4.1.6. Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji
4.2. Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem
4.2.1. Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących
4.2.2. Deklaracja zobowiązania
4.2.3. Efekt rozgrzeszenia
4.2.4. Organizacja zebrań
4.2.5. Plan realizacji celu
4.2.6. Słowa komunikujące sukces lub porażkę
4.2.7. Wizualizacja konsekwencji
4.2.8. Monitoring progresu
4.2.9. Udzielanie motywującej informacji zwrotnej
Rozdział 5. CSR – zintegrowana komunikacja społecznej odpowiedzialności biznesu
5.1. CSR – zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie
5.2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu
5.3. Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa
5.4. Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu
5.5. CSR w komunikacji public relations
5.6. Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu
5.7. Marketing społecznie zaangażowany – Cause Related Marketing (CRM)
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Sylwetki autorów