Siła konsumpcji. Ujęcie holistyczne
- Autor: Olejniczuk-Merta Anna redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-424-2
- Data wydania: 2025
- Liczba stron/format: 256/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
62,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja jako efekt holistycznych badań jest kierowana do szerokiego grona środowisk naukowych związanych badaniami i kształceniem w zakresie z nauk społecznych i humanistycznych oraz praktyków gospodarczych, instytucji rządowych, podmiotów badających rynek i konsumpcję. Jej adresatami są także doktoranci i studenci zainteresowani problematyką konsumpcji, jakości życia w świetle zmian zachodzących we współczesnym społeczeństwie i jego kulturze.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Prof. dr hab. Ewa Kieżel:
Recenzowana monografia, zgodnie z przyjętym celem, pogłębia i wzbogaca wiedzę w zakresie inwestycyjnego wymiaru konsumpcji, zachowań człowieka, człowieka–konsumenta, uczestnika rynku, uczestnika procesów gospodarowania, użytkownika środowiska naturalnego. Poszerza także wiedzę w zakresie zachowań konsumentów w warunkach
wirtualizacji i rozwoju AI. Zaletą książki jest oparcie o bogate podstawy źródłowe, tj. starannie dobraną i aktualną literaturę przedmiotu polską i zagraniczną (ponad 600 pozycji) oraz o cenne
doświadczenia badawcze i rezultaty badań autorów poszczególnych rozdziałów.
Fragment książki
Autor książki
Olejniczuk-Merta AnnaSpis treści:
Wstęp
1. Kultura i konsumpcja w kreowaniu jakości życia człowieka
Anna Olejniczuk-Merta
Anna Gardocka
1.1. Miejsce i rola kultury w kształtowaniu jakości życia człowieka
Anna Olejniczuk-Merta
1.2. Konsumpcja jako czynnik rozwoju człowieka, społeczeństwa, gospodarki
Anna Olejniczuk-Merta
1.3. Jakość życia człowieka
Anna Gardocka
1.4. Wyzwania XXI w.
Anna Gardocka
Bibliografia
2. Wiedza o naturze człowieka a jakość życia
Henryk Mruk
2.1. Wspólnota pierwotna – wiedza, która ułatwia rozumienie zachowań
2.2. Ekonomia a siły konsumpcji i jakość życia
2.3. Wiedza o mózgu na usługach poznawania natury człowieka
2.4. Organizacje biznesowe a siły konsumpcji oraz jakość życia
2.5. Państwo jako podmiot w strefie konsumpcji oraz jakości życia
2.6. Świadomość – droga do wspólnego celu
Bibliografia
3. Zachowania konsumenckie współczesnych konsumentów
Tomasz Zalega
3.1. Istota i czynniki kształtujące zachowanie konsumentów
3.2. Wartości uznawane przez konsumentów
3.3. Postępowanie konsumentów w sferze konsumpcji
3.4. Wybrane trendy konsumenckie i ich wpływ na jakość życia konsumentów
3.5. Trendy konsumenckie i rozwój AI a antycypowane zachowania konsumenckie
3.6. Nowe trendy konsumenckie a inwestycyjny wymiar konsumpcji
Bibliografia
4. Społeczeństwo konsumpcyjne. Konsumpcja w świecie wirtualnym. Konsumpcja umiaru
Felicjan Bylok
4.1. Struktura społeczna a konsumpcja w społeczeństwie konsumpcyjnym
4.2. Nowe obszary konsumpcji w świecie wirtualnym
4.3. Konsumpcja a kapitał społeczny w społeczeństwie konsumpcyjnym
4.4. Społeczeństwo obywatelskie a konsumpcja
4.5. Konsumpcja umiaru jako alternatywna strategia rozwoju konsumpcji w społeczeństwie konsumpcyjnym
Bibliografia
5. Społeczne aspekty funkcjonowania sfery gospodarczej
Łukasz Jabłoński
5.1. Geneza kapitału ludzkiego i kapitału społecznego w ekonomii
5.2. Rola kapitału ludzkiego i kapitału społecznego w procesach gospodarczych
5.3. Istota, znaczenie i wpływ innowacji biznesowych oraz innowacyjnych inwestycji społecznych na zmiany w procesach gospodarowania
5.4. Implikacje rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego dla ekosystemu oraz innowacyjnego rozwoju społeczno-gospodarczego
5.5. Ekonomiczne i pozaekonomiczne efekty zmian w procesach gospodarowania a jakość życia konsumentów
Bibliografia
6. Relacja konsumpcji z przyrodą
Anna Wielicka-Regulska
6.1. Ewolucja relacji człowieka ze środowiskiem przyrodniczym
6.2. Wartości przyrody i jej wpływ na jakość życia
6.3. Wpływ konsumpcji na środowisko
6.4. Konsument wobec wyzwań środowiskowych związanych z konsumpcją
Bibliografia
Podsumowanie