Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych. Tym samym – mimo deklaracji emancypacji i pracy podmiotowej – wzmacniają procesy marginalizowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i deprywacją ich potrzeb – tak seksualnych, jak i społecznych.
Spis treści:
Wstęp Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna Rozdział 1. Seksualność w wybranych teoriach społecznych Seksuologia i seksualność Psychoanaliza Marksizm Feminizm Konstruktywizm społeczny Seksualność i ciało Ciało i konstruktywizm społeczny Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu Seksualność i władza Ciało i seksualność a władza Seksualność i kultura Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy Seksualność i niepełnosprawność Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością Seksualność i queer Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych Badania etnograficzne Zwrot interpretatywny w naukach społecznych Zwrot performatywny w badaniach społecznych Badania dyskursywne Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego Przedmiot badań Problem badawczy i cel badań Strategia badań Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury Drama – terminy, pojęcia, metody Nieścisłości w terminologii dramy Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy Dobór i charakterystyka próby badawczej Metoda analizy danych empirycznych Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym Rozdział 3. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – typy formacji dyskursywnych i kategorie konstruowane przez dyskurs Sposoby opracowania danych empirycznych Rama eugeniczna Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa Dyskurs (nie)zdolności Dyskurs reglamentacji potrzeb Dyskurs pozornej edukacji seksualnej Dyskurs eugeniczny Dyskurs społecznej troski Dyskurs milczącego profesjonalizmu Rama podmiotowa Dyskurs poszukiwania podmiotowości Kategorie konstruowane przez dyskurs
Rozdział 4. (Nie)pełnonormatywna seksualność – interpretacja wyników badań własnych Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe Fantazmat emancypacji Strategie zbiorowej odpowiedzialności Zakończenie Bibliografia
Prof. dr hab. Amadeusz Krause, Uniwersytet Gdański: Autorka wnikliwie i z wrażliwością – zarówno badawczą, jak i społeczną, odsłania przed nami specyfikę dyskursywnego konstruowania przemocowych praktyk w obszarze seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną przez osoby pracujące w placówkach wychowawczych czy edukacyjnych. (…) Odważne eksploracje empiryczne Marty Jurczyk wychodzą daleko poza to, co deklaratywnie poprawne, odsłaniając niejednokrotnie pesymistyczny obraz organizowania życia osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Prof. dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu: Przedmiotowa dysertacja rzuca nowe światło na konstruowanie dyskursu seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zaletą recenzowanej pracy jest brak moralizmu i dydaktyzmu, dzięki czemu czytelnik sam może nadawać znaczenia poszczególnym narracjom.
Marta Jurczyk doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Trenerka dramy pedagogicznej, edukatorka seksualna, zajmuje się problematyką seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną.
17.50 zł 35.00 zł Cena netto: 16.67 zł
46.80 zł 52.00 zł Cena netto: 44.57 zł
30.60 zł 34.00 zł Cena netto: 29.14 zł
31.00 zł 62.00 zł Cena netto: 29.52 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
34.50 zł 69.00 zł Cena netto: 32.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
81.00 zł 90.00 zł Cena netto: 77.14 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
62.10 zł 69.00 zł Cena netto: 59.14 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..