Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
prof. dr hab. Zbigniew Izdebski: „(…) praca Profesora Andrzeja Jaczewskiego na tle innych publikacji ma charakter wyjątkowy. Sprawia to osoba Autora – nestora polskiej seksuologii, wybitnego znawcy problematyki erotyzmu dzieci i młodzieży, lekarza, pediatry i pedagoga. Jest to opracowanie, jak podkreśla w tytule Profesor, będące jego refleksją nad seksualnością dzieci i młodzieży. (…) Wyjątkowość recenzowanej pracy związana jest także z tym, że Autor porusza w niej wiele tematów związanych z erotyzmem dzieci i młodzieży i prezentuje poglądy, które mogą być uznane za dyskusyjne. (…) Ze względu na autorski charakter książki i zamieszczone w niej odwołania do doświadczeń Profesora z różnych okresów jego działalności zawodowej, opracowanie można uznać także jako cenne źródło wiedzy z zakresu historii wychowania i pedagogiki seksualnej, ponieważ ukazuje przemiany w podejściu do seksualności dzieci i młodzieży oraz problemów i trudności okresu dojrzewania, także z ich perspektywy. Wartością tej publikacji jest odwoływanie się Autora do wielu doświadczeń zdobytych w toku pracy w charakterze lekarza pediatry. Profesor wskazuje także na wiele uwarunkowań, często niedocenianych, np. neurobiologicznych. Książka Profesora Andrzeja Jaczewskiego nie dotyczy tylko problematyki seksualności dzieci i młodzieży. Autor podejmuje w niej także inne, ważne dla rozwoju młodzieży, problemy. Jednym z nich jest kwestia funkcjonowania gimnazjów. Autor podaje wiele ważnych argumentów związanych ze specyfiką rozwoju w okresie dojrzewania, które – Jego zdaniem – pozwalają na zdecydowane opowiedzenie się za gimnazjami. Widzi też jednak pilną potrzebę modernizacji tego typu szkoły i daje – w tym zakresie – wiele praktycznych rad. Inny problem, który Profesor Jaczewski podejmuje na łamach książki, to rola rodziny w procesie wychowania seksualnego. (…)”
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
» Dziennik Łódzki nr 155 z 7.07.2014 r. »
Profesor Zbigniew Lew-Starowicz o książce Profesora Andrzeja Jaczewskiego:
Profesor Andrzej Jaczewski jest pionierem seksuologii wieku rozwojowego i edukacji seksualnej w Polsce. Na jego książkach wychowywały się pokolenia młodzieży. Nie ukrywam, że zalecałem je również moim dzieciom. Na szczególne uznanie zasługuje wkład Profesora w kształcenie pokoleń nauczycieli, a także wielu lekarzy. Był również inicjatorem i współtwórcą Podyplomowych Studiów Wychowania Seksualnego w trzech polskich uczelniach, dzięki którym setki nauczycieli zdobywało wiedzę z zakresu naukowych i praktycznych podstaw wychowania seksualnego. Profesor jest barwną osobowością, prawdziwym pasjonatem, erudytą i wspaniałym polemistą. Nie ukrywa swoich poglądów i potrafi je bronić. Nic zatem dziwnego, że z zainteresowaniem przeczytałem najnowszą książkę Profesora, w której odnalazłem wszystkie wymienione zalety. Intrygująca to książka. Jest w niej nauka, popularyzacja wiedzy, elementy autobiografii, wiele oryginalnych poglądów i refleksji. Jej zaletą jest również bez wątpienia perspektywa czasu. Profesor jest na szczęście długowieczny i nadal twórczy. Z perspektywy czasu ocenia ewolucję poglądów na temat wychowania seksualnego. Podzielam opinię Profesora, że Polska była w nieodległej przeszłości jednym z pionierów edukacji seksualnej. Szkoda, że to przeszłość. Książka Profesora jest wielowątkowa i zapewne niektóre zawarte w niej poglądy będą oceniane jako kontrowersyjne. Oceniam to, jednak jako zaletę, a nie wadę, bowiem poglądy Profesora prowokują do przemyśleń, zaś kilka zasługuje na szczególną uwagę. Profesor podkreśla rolę nadopiekuńczych matek w rozwoju psychoseksualnym dzieci. Moim zdaniem to zjawisko narasta i może prowadzić do negatywnych następstw. Wiele uwagi Profesor poświęcił masturbacji dzieci i młodzieży. Mimo upływu lat nadal wielu rodziców i wychowawców nie potrafi z dystansem i spokojnie ocenić tego typu zachowań. Profesor daje praktyczne porady, wyjaśnia przyczyny takich zachowań i próbuje je oddemonizować. Ważne są poglądy Profesora na temat fazy homofilnej w rozwoju psychoseksualnym. Jest to szczególnie istotne, bowiem wielu młodych ludzi i ich rodziców błędnie utożsamia tę fazę rozwojową z orientacją homoseksualną. W przypadku tej orientacji Profesor przyznaje się do swoich błędów w interpretacji przyczyn homoseksualizmu. To odważna postawa, ale warto w tym miejscu wspomnieć, że w przeszłości teoria psychogenna powstania orientacji homoseksualnej była w nauce dogmatem. Na szczególną uwagę zasługują poglądy Profesora na temat pedofilii, która jest dziś traktowana wręcz obsesyjnie. Pogląd Profesora, że należy odróżnić pedofilię od efebofilii jest słuszny i obecnie wielu seksuologów ma podobne zdanie. Ma to również praktyczne znaczenie, bowiem u zbyt wielu dorosłych mężczyzn rozpoznaje się pedofilię, co pociąga za sobą prawne następstwa. Współczesna seksuologia potwierdziła też pogląd Profesora, że zachowania pedofilskie mogą pojawiać się nieoczekiwanie u mężczyzn w różnym wieku, niemających uprzednio tego typu odczuć. Inicjacji seksualnej Profesor poświęcił wiele publikacji i warto wspomnieć, że inspirował w nich młodzież do odpowiedzialnych decyzji oraz postrzegania zachowań seksualnych w szerokiej perspektywie: uczuciowej, relacyjnej, zdrowotnej. O edukacji seksualnej Profesor pisze z pasją. Nic dziwnego, skoro poświęcił jej kilkadziesiąt lat swojej działalności naukowej i dydaktycznej. W polskiej szkole poglądy Profesora nie są realizowane w programach wychowania prorodzinnego, a szkoda, bowiem są one wyważone i racjonalne. Profesor lubi młodzież i stara się jej pomóc. Ta postawa jest czytelna we wszystkich Jego publikacjach, a szczególnie w opisanej w tej książce wizji szkoły. Nie jestem pedagogiem, dlatego trudno mi zająć stanowisko wobec powtarzającego się w kilku miejscach tej książki poglądu o konieczności likwidacji domów małego dziecka. Profesor jest pediatrą i wychowawcą młodzieży. Ma zatem podstawy do wyrażenia takiego poglądu. Sądzę, że książka Profesora poza wymienionymi zaletami okaże się wartościowa zwłaszcza w kontekście dyskusji związanych z pojęciem gender. Niech Czytelnik sam oceni.
autor wznawianych od ponad 40 lat książek, na których wychowało się wiele pokoleń Polaków. Profesor doktor habilitowany medycyny i pedagogiki. Wykładał na Uniwersytecie Warszawskim, był przez 17 lat profesorem na Uniwersytecie w Kolonii. Przez ponad 25 lat w telewizji prowadził pierwsze na świecie programy nauki o człowieku dla szkół i stale pisał do wysokonakładowego miesięcznika "Jestem". Zainicjował młodzieżowe wymiany polsko-niemieckie. Napisał kilkadziesiąt książek. Część tłumaczono na inne języki. Jest autorem teorii rozszczepienia dojrzałości oraz teorii wirażu rozwojowego. Odznaczony m.in.: Orderem Odrodzenia Polski, Krzyżem Armii Krajowej, Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem im. Janusza Korczaka. Prowadzi na stronie www.tokfm.pl blog "Cicer cum caule".
Spis treści: Profesor Zbigniew Lew-Starowicz o książce Profesora Andrzeja Jaczewskiego Przedmowa Wstęp Rozdział 1. Rozwój erotyczny 1.1. Wprowadzenie 1.2. Potrzeba więzi emocjonalnej 1.3. Faza homofilna, pierwszy wiraż – pojawia się konkurent, rówieśnik 1.4. Kolejny wiraż – faza heteroseksualna 1.5. Niebezpieczeństwa i „potknięcia” w rozwoju potrzeby więzi 1.6. Potrzeba rozładowania napięcia seksualnego 1.7. Okres dojrzewania seksualnego 1.8. Integracja dwóch komponentów Rozdział 2. Dojrzewanie biologiczne 2.1. Czas dojrzewania 2.2. Chłopcy 2.3. Dziewczęta 2.4. Rozwój układu rozrodczego 2.5. Zaburzenia rozwojowe 2.6. Wady budowy 2.7. Kłopoty z dojrzewaniem, „dziwne objawy” 2.8. Dojrzewanie dziewcząt 2.9. Niepłodność okresu dojrzewania Rozdział 3. Problemy dojrzewania we współczesnej cywilizacji 3.1. Gimnazjum moich marzeń 3.2. Aktywność „paraseksualna” 3.2.1. Zagadnienie masturbacji w wieku dziecięcym i w wieku dojrzewania 3.2.2. Masturbacja małego dziecka 3.2.3. Masturbacja w wieku dojrzewania Rozdział 4. Problem pedofilii 4.1. Ogólna atmosfera dotycząca seksualności w naszej obyczajowości 4.2. Wiek dziecka 4.3. Problemy terminologiczne, czyli co rozumiemy pod pojęciem „molestowanie” 4.4. Społeczny stosunek do nagości 4.5. Wiktymologia 4.6. Ochrona dzieci Rozdział 5. Zagadnienia wokół homoseksualizmu 5.1. Homoseksualizm wśród rówieśników 5.2. Kontakty homoseksualne młodzieży z dorosłymi Rozdział 6. Seksualność osób z niepełnosprawnością 6.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.2. Osoby z niepełnosprawnością ruchową Rozdział 7. Moje doświadczenia z okresu pojawienia się epidemii HIV/AIDS Rozdział 8. Wychowanie seksualne 8.1. Wychowujące społeczeństwo 8.2. Uświadamianie seksualne 8.3. Rola rodziny 8.4. Edukacja seksualna w szkole 8.5. Jak powinna być realizowana edukacja seksualna w Polsce? 8.6. Inne czynniki wpływające na edukację seksualną 8.7. „Książki uświadamiające” Rozdział 9. Dorosła aktywność niedojrzałej młodzieży 9.1. Zagrożenia inicjacji seksualnej 9.2. Kłopoty wczesnej fazy aktywności seksualnej młodzieży Postscriptum Bibliografia