Samodoskonalenie menedżerów. Rozwój kompetencji przywódczych
- Autor: Joanna Tokar
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-867-4
- Data wydania: 2013
- Liczba stron/format: 228/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
49.00 zł
24.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24.50 zł
50% taniej
To interesujące połączenie przemyśleń teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny.
W pierwszych trzech rozdziałach dokonano przeglądu i usystematyzowania informacji na temat uczenia się, samodoskonalenia oraz przywództwa organizacyjnego. Autorka zaproponowała teoretyczny model procesu samodoskonalenia menedżerów. Wszystko to po to, aby móc spojrzeć na przywódcę organizacyjnego przez pryzmat cech i wartości samodo- skonalącego się menedżera. W rozdziałach tych można zaleźć wiele odniesień do prac P.F. Druckera, którego twórczość po dziś dzień stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji autorki. W czwartym rozdziale przedstawiono wyniki badań nad samodoskonaleniem menedżerów. Zwrócono szczególną uwagę na sposób rozumienia i realizację idei samodoskonalenia przez menedżerów biorących udział w badaniu. Zidentyfikowano preferencje dotyczące metod samodoskonalenia badanych menedżerów. Stworzono kolejny model, który pozwolił określić, czy menedżerowie realizują ideę samodoskonalenia w praktyce. W oparciu o wnioski końcowe w rozdziale piątym przedstawiono rekomendacje praktyczne w zakresie samodoskonalenia menedżerów.
Książka została napisana przede wszystkim z myślą o tych odbiorcach, którzy interesują się rozwojem kompetencji przywódczych. Przeznaczona jest zarówno dla przedsiębiorców, kadry menedżerskiej, jak i studentów zarządzania.
Spis rysunków
dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. UMCS:
Podjęta przez Autorkę problematyka ma charakter nowatorski i trafnie wypełnia lukę w polskiej literaturze naukowej. […] Publikacja posiada walory naukowe, polegające na wieloaspektowej analizie prezentowanej problematyki z zakresu uczenia i samodoskonalenia się menedżerów oraz przywództwa, a także autorskim modelu badawczym, rzetelnych badaniach zaprezentowanych w sposób klarowny i zrozumiały. Jednocześnie nie można odmówić jej cech aplikacyjnych, a wnioski z badań stanowią niewątpliwy wkład do dyscypliny nauk o zarządzaniu.
prof. zw. dr hab. Arkadiusz Potocki:
Autorka nie „upiększyła” rzeczywistości gospodarczej i przedstawiła szereg dysfunkcji w obszarze rozwoju zawodowego naszych menedżerów. […] Autorka udowodniła, że nowe trendy w zarządzaniu np.: zarządzanie oparte na wiedzy są w naszej praktyce zarządzania nieznane.
dr hab. Jacek Rąb, prof. Politechniki Śląskiej:
Publikacja stanowi wnikliwe studium na temat samodoskonalenia menedżerów, dokonane z nowej perspektywy z naciskiem na zastosowanie modelu samodoskonalenia w rozwoju kompetencji przywódczych. To interesujące połączenie przemyśleń teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny. Świadczy o tym chociażby szeroki dobór źródeł literaturowych z zakresu zarządzania, socjologii, psychologii, a nawet filozofii. Polecam tę książkę każdemu, kto szuka swej drogi doskonalenia. Natomiast uważam, że najwięcej korzyści z lektury odniosą menedżerowie, przedsiębiorcy i studenci zarządzania.
Produkty polecane
Determinanty zachowań menedżerów w ...
10.50 zł 42.00 zł Cena netto: 10.00 zł
Menedżerowie i właściciele na rynku...
8.70 zł 58.00 zł Cena netto: 8.29 zł
Przekonaj pracowników do dbania o j...
20.00 zł 40.00 zł Cena netto: 19.05 zł
Humanistyczne wartości zarządzania ...
12.50 zł 50.00 zł Cena netto: 11.90 zł
Jak z menedżera stać się przywódcą?...
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
Kapitał ludzki w strukturach wirtua...
9.80 zł 49.00 zł Cena netto: 9.33 zł
Zarządzanie dla racjonalnego menedż...
50.40 zł 56.00 zł Cena netto: 48.00 zł
Właściwy kurs. Od białego kołnierzy...
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Prawo pracy dla menedżerów
29.00 zł 58.00 zł Cena netto: 27.62 zł
Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręczni...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Marka osobista w kształtowaniu kari...
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł