• Samodoskonalenie menedżerów. Rozwój kompetencji przywódczych

Samodoskonalenie menedżerów. Rozwój kompetencji przywódczych

  • Autor: Tokar Joanna
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-867-4
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 228/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

49,00 zł

24,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,50 zł

50% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

To interesujące połączenie przemyśleń teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny.

W pierwszych trzech rozdziałach dokonano przeglądu i usystematyzowania informacji na temat uczenia się, samodoskonalenia oraz przywództwa organizacyjnego. Autorka zaproponowała teoretyczny model procesu samodoskonalenia menedżerów. Wszystko to po to, aby móc spojrzeć na przywódcę organizacyjnego przez pryzmat cech i wartości samodo- skonalącego się menedżera. W rozdziałach tych można zaleźć wiele odniesień do prac P.F. Druckera, którego twórczość po dziś dzień stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji autorki. W czwartym rozdziale przedstawiono wyniki badań nad samodoskonaleniem menedżerów. Zwrócono szczególną uwagę na sposób rozumienia i realizację idei samodoskonalenia przez menedżerów biorących udział w badaniu. Zidentyfikowano preferencje dotyczące metod samodoskonalenia badanych menedżerów. Stworzono kolejny model, który pozwolił określić, czy menedżerowie realizują ideę samodoskonalenia w praktyce. W oparciu o wnioski końcowe w rozdziale piątym przedstawiono rekomendacje praktyczne w zakresie samodoskonalenia menedżerów.

Książka została napisana przede wszystkim z myślą o tych odbiorcach, którzy interesują się rozwojem kompetencji przywódczych. Przeznaczona jest zarówno dla przedsiębiorców, kadry menedżerskiej, jak i studentów zarządzania.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. UMCS:

Podjęta przez Autorkę problematyka ma charakter nowatorski i trafnie wypełnia lukę w polskiej literaturze naukowej. […] Publikacja posiada walory naukowe, polegające na wieloaspektowej analizie prezentowanej problematyki z zakresu uczenia i samodoskonalenia się menedżerów oraz przywództwa, a także autorskim modelu badawczym, rzetelnych badaniach zaprezentowanych w sposób klarowny i zrozumiały. Jednocześnie nie można odmówić jej cech aplikacyjnych, a wnioski z badań stanowią niewątpliwy wkład do dyscypliny nauk o zarządzaniu.

prof. zw. dr hab. Arkadiusz Potocki:

Autorka nie „upiększyła” rzeczywistości gospodarczej i przedstawiła szereg dysfunkcji w obszarze rozwoju zawodowego naszych menedżerów. […] Autorka udowodniła, że nowe trendy w zarządzaniu np.: zarządzanie oparte na wiedzy są w naszej praktyce zarządzania nieznane.

dr hab. Jacek Rąb, prof. Politechniki Śląskiej:

Publikacja stanowi wnikliwe studium na temat samodoskonalenia menedżerów, dokonane z nowej perspektywy z naciskiem na zastosowanie modelu samodoskonalenia w rozwoju kompetencji przywódczych. To interesujące połączenie przemyśleń teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny. Świadczy o tym chociażby szeroki dobór źródeł literaturowych z zakresu zarządzania, socjologii, psychologii, a nawet filozofii. Polecam tę książkę każdemu, kto szuka swej drogi doskonalenia. Natomiast uważam, że najwięcej korzyści z lektury odniosą menedżerowie, przedsiębiorcy i studenci zarządzania.

Autor książki

Tokar Joanna

dr inż., HRBP, asesor, trener i wykładowca akademicki. Autorka kilku książek i artykułów na temat przywództwa. Od 15 lat wspiera kadrę zarządzającą w procesach rozwoju osobistego i działaniach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi organizacji.

Spis treści:
 
Podziękowanie
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Uczenie się – podstawa samodoskonalenia
 
1. Definicje i istota pojęcia uczenie się
2. Style uczenia się
3. „Portrety” menedżerskich umysłów
4. Wpływ postawy na podejmowanie działań rozwojowych
5. Organizacja ucząca się jako środowisko sprzyjające samodoskonaleniu
6. Podsumowanie
 
Rozdział 2. Samodoskonalenie – droga do przywództwa
 
1. Geneza pojęcia samodoskonalenie
2. Treść pojęcia samodoskonalenie
3. Definicje pojęcia samodoskonalenie
4. Metody samodoskonalenia
5. Elementy procesu samodoskonalenia
6. Model procesu samodoskonalenia
7. Podsumowanie
 
Rozdział 3. Przywództwo – kierunek rozwoju dla samodoskonalących menedżerów
 
1. Pojęcie przywództwo organizacyjne
2. Zadania przywódców w organizacjach
3. Umiejętności niezbędne przywódcom w organizacjach
4. Pozyskiwanie wiedzy, rozwój umiejętności i kształtowanie postawy sprzyjającej doskonaleniu przywództwa organizacyjnego
5. Zagrożenia na drodze samodoskonalenia menedżerów
6. Podsumowanie
 
Rozdział 4. Samodoskonalenie menedżerów w praktyce
 
1. Perspektywa badawcza
2. Model badawczy
3. Wiedza badanych menedżerów na temat pojęcia samodoskonalenie – wyniki badań
4. Związek między rozumieniem przez menedżerów istoty samodoskonalenia a jego realizacją w praktyce – wyniki badań
5. Własna inicjatywa w podejmowaniu działań rozwojowych oraz najskuteczniejsze metody samodoskonalenia – wyniki badań
6. Związek między zmiennymi niezależnymi a własną inicjatywą w podejmowaniu działań rozwojowych – wyniki badań
7. Pomoc organizacji w procesie samodoskonalenia menedżerów – wyniki badań
8. Podsumowanie
 
Rozdział 5. Rekomendacje praktyczne w zakresie samodoskonalenia menedżerów
 
Bibliografia
Spis wykresów
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł