Brak produktów
/
Cena detaliczna
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja sięga do rdzenia problematyki bezpieczeństwa biznesu, działalności gospodarczej, decyzji ekonomicznych każdego człowieka. To najlepsza wskazówka, jak w XXI wieku nie stać się oarą kryzysu w ogóle lub, gdy nadejdzie, ponieść znacznie mniejsze straty niż inni uczestnicy gry rynkowej, szybciej odbudować swoją pozycję konkurencyjną i wygrać. To pierwsza w Polsce przekrojowa publikacja o zarządzaniu ciągłością działania (Business Continuity Management) i nowoczesnym zarządzaniu ryzykiem. To książka o nowej dyscyplinie zarządzania w warunkach globalnych szoków i destrukcji.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, ekspert w dziedzinie finansów i handlu międzynarodowego. Wieloletni menadżer firm krajowych i zagranicznych. Autor wielu książek i poradników z zakresu handlu międzynarodowego, finansów oraz zarządzania zdywersyfikowanym ryzykiem. Zajmuje się również problematyką globalnej gospodarki i ładu gospodarczego. Jest wykładowcą finansów i rozliczeń międzynarodowych oraz zarządzania ryzykiem w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie.
absolwent wydziału zarządzania finansami brytyjskiego Bournemouth University (MA), wydziału handlu zagranicznego Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie oraz studiów z dziedziny bankowości i finansów w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Doktorant Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od kilkunastu lat związany z rynkiem systemów bezpieczeństwa oraz praktyką utrzymania ciągłości w biznesie. Wieloletni pracownik, członek zarządu, doradca wiodących w branży firm międzynarodowych oraz inwestorów polskich i zagranicznych.
Wykaz skrótów używanych w książce Wprowadzenie Cel: nie dopuścić do kryzysu!O czym jest ta książka?
1.6. Psychologiczne skutki wystąpienia kryzysu lub nieciągłości w organizacji2. Podstawowe zasady i uregulowania prawne2.1. Podstawowe zasady utrzymania ciągłości działania (UCD)2.2. Regulacje prawne2.2.1. Standard NFPA 16002.2.2. British Standard BS 259992.2.3. Civil contingencies Act 20042.2.4. ISO/PAS 22399:20072.2.5. HB 221:2004 i inne wytyczne australijskie2.2.6. Publikacje Business Continuity Institute2.2.7. BS 7799 (2002) oraz ÖNORM A 77992.2.8. PN-I-07799-2:2005 i bezpieczeństwo informacji2.2.9. Sarbanes-Oxley Act of 20022.2.10. Ustawa o kontroli przejrzystości działania przedsiębiorstw w Niemczech2.2.11. BS 257772.2.12. Prawo upadłościowe i naprawcze2.2.13. Ustawa o zarządzaniu kryzysowym2.2.14. COSO2.2.15. Specyficzne standardy branżowe2.2.16. Inne polskie akty prawne związane z tematyką BCM
5.2. Analiza ciężaru strat – Business Impact Analysis (BIA)6. Ocena ryzyka i jego kontrola7. Formułowanie prawidłowych strategii utrzymania ciągłości8. Reakcje na sytuacje kryzysowe9. Implementacja planów zapobiegania kryzysom10. Programy regularnych treningów i ćwiczeń11. Aktualizowanie planów UCD12. Komunikowanie się w sytuacji kryzysowej13. Koordynowanie współpracy z instytucjami zewnętrznymi Rozdział 3. Zasadnicze fazy tworzenia planu utrzymania ciągłości działania przedsiębiorstwa 1. Czym jest planowanie utrzymania ciągłości działania (UCD), czyli Business Continuity Planning (BCP2. Najważniejsze zadania w działalności biznesowej firmy (Critical Business Function)3. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie4. Praktyczne wskazówki dla zespołu podejmującego strategiczne decyzje związane z ryzykiem5. Przedsiębiorstwa i organizacje, które powinny stosować strategie UCD6. Proces tworzenia planu utrzymania ciągłości – najważniejsze fazy7. Problemy związane z wdrażaniem planu UCD Rozdział 4. Przyczyny i źródła powstawania sytuacji kryzysowych 1. Sytuacje kryzysowe powstałe w wyniku działania siły wyższej1.1. Opady śniegu i zamiecie śnieżne1.2. Trzęsienia ziemi1.3. Wyładowania elektryczne, pioruny1.4. Pożary1.5. Powodzie1.6. Huragany, tornada i bardzo silne wiatry2. Negatywne zdarzenia spowodowane awarią urządzeń technicznych2.1. Przerwy w dostawach energii elektrycznej2.2. Trudności związane z pracą w nowych budynkach2.3. Awarie systemów komputerowych i utrata danych2.4. Wirusy komputerowe2.5. Włamania do sieci komputerowych3. Zagrożenia ze strony pracowników i organizacji wewnętrznej przedsiębiorstwa3.1. Brak przywództwa i wizjonerów3.2. Zarząd firmy jako istotny czynnik ryzyka utraty ciągłości działalności firmy3.3. Zagrożenia ze strony niewłaściwej struktury organizacyjnej3.4. Negatywny aspekt środowiska pracy3.5. Brak następców i zastępstwa dla kluczowych pracowników3.6. Szpiegostwo przemysłowe, nielojalność pracowników i sabotaż operacyjny4. Inne zdarzenia zagrażające działalności przedsiębiorstwa4.1. Zagrożenie skażeniem biologicznym lub chemicznym4.2. Zmiana miejsca prowadzenia działalności biznesowej4.3. Pomyłki w dostawach i błędy logistyczne4.4. Niepokoje społeczne, zamieszki i akty wandalizmu4.5. Zagrożenia pochodzące ze środowiska naturalnego4.6. Problemy prawne przedsiębiorstwaRozdział 5. Potrzeba zrozumienia istoty prowadzonego biznesu 1. Model biznesowy przedsiębiorstwa1.1. Pierwszy krok – to zrozumienie strategii przedsiębiorstwa1.2. Drugi krok – to zrozumienie najważniejszych działań i procesów1.3. Trzeci krok – to zrozumienie istoty działalności przedsiębiorstwa1.4. Czwarty krok – świadomość występowania podstawowych sygnałów alarmowych2. Ocena możliwych przyszłych strat2.1. Prognoza faktycznych strat2.1.1. Poszczególne procesy2.1.2. Współzależność poszczególnych procesów2.2. Wymagania wobec normalnego i zakłóconego procesu2.3. Finansowa wycena strat2.3.1. Straty w posiadanym majątku2.3.2. Obniżona jakość procesu biznesowego2.3.3. Utracony lub zmniejszony wolumen sprzedaży2.3.4. Utracony zysk2.3.5. Utrata udziału w rynku2.3.6. Straty wynikające z cyklu życia produktu2.3.7. Straty o charakterze prawnym2.3.8. Utrata dobrej reputacji i koszt powrotu do normalności2.3.9. Przywracanie procesów produkcyjnych3. Ocena zaistniałego ryzyka3.1. Psychologiczne aspekty oceny ryzyka3.2. Ocena poszczególnych rodzajów ryzyka3.3. Ramy zarządzania ryzykiem Rozdział 6. Praktyczne aspekty formułowanie strategii utrzymywania ciągłości działania przedsiębiorstwa 1. Ramowa strategia dla przedsiębiorstwa2. Przesłanki organizacyjne3. Analiza istniejącej sytuacji (analiza luki – Gap Analysis)4. Analiza SWOT5. Ustalenie strategicznych opcji6. Strategiczne decyzje inwestycyjne7. Strategie zorientowane na proces7.1. Przesłanki organizacyjne7.2. Analiza powiązań i zależności7.3. Opcje strategiczne7.4. Zarządzanie kryzysem przedsiębiorstwa7.5. Strategia zorientowana na zasoby Rozdział 7. Testowanie i aktualizowanie planów utrzymania ciągłości działania 1. Przygotowanie testu i ćwiczeń2. Przeprowadzenie testu i praktycznego ćwiczenia3. Ocena testu i ćwiczeń4. Doskonalenie i aktualizowanie programów UCD Rozdział 8. Budowanie kultury utrzymywania ciągłości działania w przedsiębiorstwie1. Czynniki kulturowe i organizacyjne1.1. Strategia utrzymania ciągłości jako cel organizacyjny2. Ład korporacyjny (Corporate Governance) i akcjonariusze3. Udziałowcy w spółkach i interesariusze (stakeholders)4. Wpływ innych czynników5. Uświadomienie pracownikom znaczenia kultury UCD6. Kształcenie i doskonalenie zawodowe6.1. Dokumentacja i szkolenie6.2. Trening komputerowy6.3. Symulacje i ćwiczenia6.4. Strategia szkoleń zewnętrznych6.5. Certyfikaty w obszarze znajomości procedur UCD Bibliografia i literatura pozwalająca lepiej zrozumieć problematykę zarządzania ciągłością działania
Wykaz skrótów używanych w książce