• Rynek turystyczny. Studium strukturalne

Rynek turystyczny. Studium strukturalne

  • Autor: Panasiuk Aleksander
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-169-0
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 284/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

60,00 zł

15,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,00 zł

75% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce przedstawiano analizę struktury rynku turystycznego. W kolejnych rozdziałach omówiono zagadnienia:

- turystyki jako elementu struktury gospodarki,
- funkcjonowania rynku turystycznego,
- struktury podmiotowej rynku turystycznego, z wyodrębnieniem oferentów rynku turystycznego, konsumentów oraz podmiotów polityki turystycznej,
- struktury przedmiotowej rynku turystycznego (podaż turystyczna, popyt turystyczny, cena i jakość jakości produktu turystycznego),
- procesów strukturalnych na rynku turystycznym (oferta turystyczna, metody i instrumenty polityki turystycznej, marketing przedsiębiorstw i destynacji turystycznych, strategie rozwoju rynku turystycznego),
- współczesnych aspektów funkcjonowania rynku turystycznego (globalizacja, asymetria informacji, nowoczesne technologie informacyjne, procesy innowacyjne, funkcjonowanie rynków substytucyjnych, kształtowanie polityki turystycznej wobec zmian strukturalnych rynku turystycznego).

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Panasiuk Aleksander

prof. dr hab., pracownik naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Katedry Zarządzania Turystyką, prezes Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Szczecinie, członek Prezydium Zarządu Krajowego PTE, członek założyciel Euro-Azjatyckiego Stowarzyszenia Studiów Turystycznych, autor ponad 300 publikacji z zakresu ekonomiki turystyki, zarządzania turystyką, marketingu usług, polityki społeczno-gospodarczej.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. TURYSTYKA JAKO BRANŻA GOSPODARKI

1.1. Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych
1.2. Miejsce turystyki w strukturze gospodarki
1.3. Ekonomiczne funkcje turystyki
1.4. Gospodarka turystyczna

Rozdział II. FUNKCJONOWANIE RYNKU TURYSTYCZNEGO

2.1. Istota i zakres rynku turystycznego
2.2. Cechy rynku turystycznego
2.3. Relacje na rynku turystycznym
2.4. Modele rynku turystycznego
2.5. Metodyczne aspekty analizy struktury rynku turystycznego

Rozdział III. STRUKTURA PODMIOTOWA RYNKU TURYSTYCZNEGO

3.1. Struktura świadczeniodawców
3.1.1. Przedsiębiorstwa turystyczne
3.1.2. Destynacje turystyczne
3.2. Struktura świadczeniobiorców
3.3. Struktura podmiotów polityki turystycznej

Rozdział IV. STRUKTURA PRZEDMIOTOWA RYNKU TURYSTYCZNEGO

4.1. Podaż turystyczna
4.2. Popyt turystyczny
4.3. Cena produktu turystycznego
4.4. Jakość produktu turystycznego

Rozdział V. PROCESY STRUKTURALNE NA RYNKU TURYSTYCZNYM

5.1. Oferta turystyczna
5.1.1. Produkt turystyczny jako oferta rynkowa
5.1.2. Wymiary oferty turystycznej
5.2. Metody i instrumenty polityki turystycznej
5.3. Instrumenty marketingowe w kształtowaniu oferty na rynku turystycznym
5.3.1. Wprowadzenie do zagadnień marketingu turystycznego
5.3.2. Struktura instrumentów marketingowych
5.3.3. Cykl życia produktu turystycznego
5.4. Strategie na rynku turystycznym

Rozdział VI. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY STRUKTURALNE RYNKU TURYSTYCZNEGO

6.1. Globalizacja rynku turystycznego
6.2. Asymetria informacji na rynku turystycznym
6.3. Nowoczesne technologie informacyjne na rynku turystycznym (e-rynek turystyczny)
6.4. Procesy innowacyjne na rynku turystycznym
6.5. Rynek turystyczny a rynki substytucyjne i komplementarne
6.6. Kierunki kształtowania polityki turystycznej

Zakończenie
Wykaz literatury

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł