• Różne oblicza samotności. Konteksty pedagogiczne

Różne oblicza samotności. Konteksty pedagogiczne

  • Autor: Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-986-9
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 258/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 60.00 zł

    54.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka ukazuje problematykę samotności i jej pedagogiczny wymiar. Za potrzebą wydania tej publikacji przemawia aktualność podejmowanej tematyki oraz konieczność rozwijania dyscypliny – pedagogiki, a zwłaszcza jej subdyscyplin.  

Monografia jest skierowana głównie do pracowników nauk społecznych, humanistycznych, studentów, seniorów, duchowieństwa, ale także do każdej osoby, która doświadcza w życiu sytuacji kryzysowej, odrzucenia, bezradności czy właśnie samotności.

Spis treści:

Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska
W stronę monoseologii pedagogicznej – wprowadzenie

Część I. SAMOTNOŚĆ W SYTUACJACH ŻYCIOWYCH

Czesław Kustra
Samotność młodego człowieka – kryzys czy wyzwanie do rozwoju?

Anna Maria Kola
Seks w wielkim mieście czy Samotność długodystansowca? Portret socjologiczny (polskich) singli jako nowej grupy społecznej

Mateusz Smieszek
Samotność w sieci

Teresa Wilk, Klaudia Maksim-Dąbrowska
Starość – wiek doświadczenia, wiedzy, pamięci, refleksji, dobra, wartości, piękna – a poczucie samotności. Refleksje wobec potrzeby/możliwości rewitalizacji życia seniorów – wykluczenia samotności – w perspektywie codzienności i sztuki

Część II. SAMOTNOŚĆ W SYTUACJACH KRYZYSU

Justyna Kurtyka-Chałas
Poczucie samotności u kobiet doświadczających straty męża

Monika Dąbkowska
Doświadczenie wykorzystania seksualnego w dzieciństwie a odczucie samotności w dorosłości

Tadeusz Borowski-Beszta
Samotność osób przebywających w hospicjum

Karolina Kramkowska, Łukasz Kołos
Samotność opiekunów osób starszych

Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska
Samotność jako sytuacja kryzysowa – nowe wyzwania dla pracowników socjalnych

Część III. SAMOTNOŚĆ OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM


Beata Borowska-Beszta
Samotność osób niepełnosprawnych w świetle koncepcji kontroli kulturowej Guillermo Bonfila Batalli

Mariusz Zbigniew Jędrzejko
Samotność w uzależnieniach od narkotyków i dopalaczy – przyczynek do studium problemu

Urszula Kempińska
Poczucie samotności małoletnich matek

Sylwia Antonowicz
Wsparcie cudzoziemców w sytuacji samotności

Renata Deka
Poczucie samotności wśród osób odbywających kary pozbawienia wolności

Informacja o autorach

Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska
adiunkt w Katedrze Pracy Socjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK. W latach 1998-2003 studiowała na kierunku pedagogika w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (specjalizacja opiekuńczo-wychowawcza i ustawiczna). Pracę magisterską pt. Funkcjonowanie psychospołeczne dorastających i dorosłych dzieci alkoholików napisała pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Ryszarda Borowicza. Po ukończeniu studiów podjęła pracę - najpierw w Całodobowym Młodzieżowym Ośrodku Leczenia Uzależnień jako instruktor terapii uzależnień, a później w Gimnazjum nr 11 Zespołu Szkół nr 10 w Toruniu, gdzie pracowała przez sześć lat jako pedagog szkolny. Od 2004 roku podjęła dzienne studia doktoranckie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wyniki badań nad samotnością młodzieży stały się podstawą rozprawy doktorskiej, której promotorem był prof. zw. dr hab. Ryszard Borowicz, a recenzentami: prof. dr hab. Elżbieta Kowalska-Dubas i ks. prof. dr hab. Czesław Kustra. Tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała w 2007r. Od 2007r. nauczyciel akademicki. Zdobyła także I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach z elementami pracy z ciałem (2009r.), a także otrzymała certyfikat mediatora (2012r.). Jest promotorem 220 prac dyplomowych i magisterskich.

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane