Rodzina w mediach. Media w rodzinie
- Autor: Małgorzata Sitarczyk redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-772-1
- Data wydania: 2013
- Liczba stron/format: 194/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
42.00 zł
21.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21.00 zł
50% taniej
Rodzina polska XXI wieku przeżywa zmiany i trudności w wymiarze, jaki trudno było wcześniej przewidzieć. Problemy te są konsekwencją dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego w XX wieku i dotyczą jej istoty, struktury, modelu funkcjonowania, zwłaszcza zadań, z których szczególne miejsce zajmują szeroko rozumiane funkcje wychowawcze. Przyczyn owych zmian i trudności należy poszukiwać w różnych obszarach życia: od przemian cywilizacyjnych, przez postęp kulturowy, gospodarczy, ekonomiczny, technologiczny po zmiany w sferze moralnej i egzystencjalnej. Nie bez znaczenia dla funkcjonowania rodziny pozostają takie zjawiska, jak proces postindustrializacyjny i urbanizacyjny oraz dynamiczny postęp naukowy, który powodując liczne zmiany w systemie wartości, kreując przy tym nowe potrzeby człowieka, wymusza nową jakość życia jednostki i funkcjonowania rodziny. Celem opracowania jest inspirowanie do refleksji nad związkami pomiędzy różnymi wymiarami funkcjonowania rodziny a oddziaływaniem mediów na jednostkę i jej styl życia. W książce została przedstawiona wieloaspektowa analiza rodziny w kategoriach twórcy i odbiorcy treści medialnych. Autorzy szukają w niej odpowiedzi na pytania: Czy media zmieniały rodzinę? Jak, w jaki sposób, dlaczego i po co?
prof. dr hab. Wioletta Tuszyńska-Bogucka:
Analizując całą listę zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem przez młodych ludzi z mediów elektronicznych, możemy ulec pokusie skierowania całego wysiłku na maksymalne ograniczenie korzystania z nich. Wydaje się jednak, że kluczową sprawą jest stworzenie takiej kultury domowej, nakierowanej na bycie z innymi, rozmowę, wzajemną pomoc i wreszcie naukę i własny rozwój, która spowoduje, że dziecko/dorastający nie będzie liczył czasu do kolejnego filmu lub kolejnej sesji z komputerem. Jest to więc stworzenie swoistej „kultury domowej”, czyli zbioru rozsądnych zasad korzystania z mediów. Niniejsza praca jest cennym przyczynkiem właśnie do takiej pracy i stanowi cenną pozycję wydawniczą.
Małgorzata Sitarczyk
psycholog, adiunkt w Wyższej
Szkole Ekonomii i i Innowacji, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie
psychologii. W latach 1999-2004 psycholog w Zespole Diagnostycznym
Schroniska dla Nieletnich w Dominowie. Od 1986 roku stała współpraca z
Pracownią Testów Psychologicznych PTP (badania standaryzacyjne i
normalizacyjne takich technik diagnostycznych. Zainteresowania naukowe:
diagnoza psychologiczna na rzecz orzecznictwa sądowego, psychologia
rodziny, psychologia wychowawcza i psychoprofilaktyka. Wieloletnia
praktyka zawodowa w placówkach resocjalizacyjnych. Autorka i redaktorka
trzech monografii i ponad 120 artykułów naukowych. Realizatorka
szkoleń z zakresu diagnozy psychologicznej, psychologii rodziny,
psychologii wychowawczej, psychoprofilaktyki i psychologii sądowej.
Biegły sądowy.
redakcja naukowa
Produkty polecane
Etyka dziennikarska
22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł
Okoliczności wyłączające bezprawnoś...
37.50 zł 75.00 zł Cena netto: 35.71 zł
Dziennikarz i doradca public relati...
26.00 zł 52.00 zł Cena netto: 24.76 zł
Przestępstwa zniesławienia i zniewa...
21.00 zł 42.00 zł Cena netto: 20.00 zł
Rodzice nauczyciele media. Kto pono...
22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł
Etyka dziennikarska i dziennikarstw...
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Dziennikarstwo a public relations
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Dozwolony użytek utworów w mediach
29.50 zł 59.00 zł Cena netto: 28.10 zł
Media społecznościowe na rynku międ...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Media publiczne w Polsce
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł