Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi. Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.
prof. dr hab., kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, jest autorem ponad 300 publikacji. Publikuje w prestiżowych międzynarodowych czasopismach naukowych, takich jak: Journal of Personality and Social Psychology, Science, High Ability Studies, Journal of Visual Impairment & Blindness, Zeitschrift fűr Heilpädagogik. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także redaktora naczelnego Przeglądu Psychologicznego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą problematyki wybitnych zdolności oraz postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych.
Spis treści:
Wstęp 1. Rodzina w ujęciu systemowym 1.1. Specyfika systemu rodzinnego 1.2. Relacje i postawy rodzicielskie 1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole 2. Zdolności – definicje i modele zdolności 2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego 2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne 2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie 3. Rodzina ucznia zdolnego 3.1. Środowisko ucznia zdolnego 3.2. Model rodziny uczniów zdolnych 4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami – badania własne 4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami 4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych 4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników 4.4. A jednak rodzina – implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych Zakończenie Bibliografia