Relacje jako kapitał organizacji
- Autor: Joanna M. Moczydłowska Anna Korombel Agnieszka Bitkowska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-544-1
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 137/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40.00 zł
36.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Książka wskazuje na znaczenie relacji jako źródła wartości i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Ukazuje miejsce relacji budowanych z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi w strukturze kapitału niematerialnego organizacji.
W załącznikach do publikacji zaprezentowano zarządzanie relacjami z klientami w ujęciu praktycznym w odniesieniu do następujących podmiotów: banku, międzynarodowego przedsiębiorstwa z sektora farmaceutycznego, przedsiębiorstwa transportowego, przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej oraz międzynarodowego przedsiębiorstwa z branży odzieżowej.
Książka przeznaczona jest dla kadry menedżerskiej, przedsiębiorców, studentów szkół wyższych (w tym studiów podyplomowych), konsultantów zajmujący się problemami zarządzania relacjami z klientami oraz wewnątrz organizacji.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Relacje jako kluczowy element kapitału niematerialnego organizacji
1.1. Kapitał niematerialny organizacji
1.2. Relacje w ujęciu psychospołecznym, organizacyjnym i ekonomicznym
1.3. Koncepcja kapitału relacyjnego
1.4. Wartość kapitału relacyjnego – próby pomiaru
Rozdział 2. Zarządzanie relacjami z klientami
2.1. Istota zarządzania relacjami z klientami
2.2. Narzędzia zarządzania relacjami z klientami
2.3. Pomiar kapitału relacyjnego klienta
2.4. Obsługa klienta podstawą zarządzania relacjami z klientami
Rozdział 3. Wewnętrzny kapitał relacyjny organizacji – zarządzanie relacjami z pracownikami
3.1. Koncepcja zarządzania relacjami z pracownikami
3.2. Zarządzanie zaangażowaniem jako element zarządzania relacjami z pracownikami
3.3. Kulturowe uwarunkowania budowania wewnętrznego kapitału relacyjnego
3.4. Zarządzanie relacjami z pracownikami w organizacji będącej w kryzysie
3.5. Relacje wymagają zaufania i autentyczności. Etyczny kontekst relacji z pracownikami
3.6. Praktyka zarządzania relacjami z pracownikami – przyczynek empiryczny
3.6.1. Źródła trudności w zarządzaniu relacjami z pracownikami w ocenie menedżerów z sektora przedsiębiorstw
3.6.2. Urzędnicza kadra kierownicza o zarządzaniu relacjami z pracownikami – analiza wyników badania jakościowego
Spis tabel i rysunków
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Przykład wykorzystania narzędzi CRM w branży farmaceutycznej
Załącznik 2. Studia przypadków
Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie banku
Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie międzynarodowego przedsiębiorstwa sektora farmaceutycznego
Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie przedsiębiorstwa transportowego
Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej
Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie międzynarodowego
przedsiębiorstwa z branży odzieżowej
Joanna M. Moczydłowska
profesor nauk społecznych, doktor habilitowana w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, doktor w dyscyplinie psychologia. Konsultantka w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach. Jako nauczyciel akademicki współpracuje z Politechniką Białostocką, Instytutem Nauk Ekonomicznych PAN, Uczelnią Łazarskiego w Warszawie, Gdańskim Uniwersytetem Medycznym i wieloma innymi ośrodkami akademickimi. Autorka i współautorka monografii i podręczników akademickich: Patologie i dysfunkcje w organizacji, Organizacja inteligentna generacyjnie, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Zachowania organizacyjne, Zarządzanie zasobami ludźmi, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi i wielu innych prac naukowych oraz popularnonaukowych dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim, psychologicznych aspektów zarządzania i przedsiębiorczości. www.moczydlowska.pl
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Anna Korombel prof. dr hab. Kierownik Katedry Ekonomii, Inwestycji i Nieruchomości Politechniki Częstochowskiej. Zainteresowania naukowe koncentrują się w obszarze zintegrowanego zarządzania ryzykiem ERM (Enterprise Risk Management) i łączącego się z tym procesem pojęcia apetytu na ryzyko. Posiada międzynarodowy certyfikat z zakresu zarządzania projektami PRINCE 2 Foundation. Autorka ponad 90 publikacji naukowych. W 2008 roku napisana przez nią książka pt. Ryzyko w finansowaniu działalności inwestycyjnej metodą project finance, wydana w Difinie, zdobyła I Nagrodę w organizowanym przez Gazetę Prawną Konkursie Złote Skrzydła za najlepszą fachową książkę młodego autora w kategorii Zarządzanie. Jest autorką pionierskich badań w Polsce dotyczących holistycznego podejścia do apetytu na ryzyko, których wyniki zostały przedstawione w monografii pt. Apetyt na ryzyko w zarządzaniu przedsiębiorstwami, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.
![]() |
Agnieszka Bitkowska prof nadzw. dr hab. inż. Kierownik Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie. Doświadczenie z zakresu podejścia procesowego zdobywała w przedsiębiorstwach doradczych i telekomunikacyjnych. Kierownik specjalności Zarządzanie procesami i projektami w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Brała udział w wielu projektach naukowo-badawczych z zakresu zarządzania procesowego, restrukturyzacji oraz innowacyjności przedsiębiorstw. Uzyskała międzynarodowy certyfikat z zakresu zarządzania projektami PRINCE 2 Foundation. Inicjatorka cyklicznej ogólnopolskiej konferencji naukowej Perspektywy rozwoju zarządzania procesowego. Uczestniczka staży zagranicznych i międzynarodowych konferencji min. w USA, Hiszpanii, Włoszech, Brazylii, Rumunii. Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa. Autorka ponad 140 publikacji w języku polskim i angielskim z zakresu zarządzania procesowego.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Produkty polecane
Kompetencje i satysfakcja. Identyfi...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Zarządzanie różnorodnością. W kieru...
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł
Zarządzanie stresem w organizacji
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Zarządzanie różnorodnością w organi...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Zarządzanie emocjami w organizacji ...
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł