Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Spis treści:WstępRozdział 1. Znaczenie cyfryzacji we współczesnym świecie1.1. Wyzwania wobec edukacji XXI wieku1.2. Cyfrowa szkoła – stół na czterech nogach1.3. Cyfrowa edukacja – komponenty, kontekstyRozdział 2. Pedagogiczne i psychologiczne podstawy edukacji XXI wieku2.1. Teorie uczenia się a rozwój nowoczesnych technologii2.2. Nowatorskie metody uczenia się w epoce cyfrowej2.3. Znaczenie edukacji cyfrowej w szkole – wyniki badań własnychRozdział 3. Infrastruktura polskich placówek edukacyjnych3.1. Dostęp do Internetu3.2. Bezpieczne korzystanie z technologii cyfrowychRozdział 4. Sprzęt i narzędzia cyfrowe w szkole4.1. Zastosowanie cyfrowych technologii w nauczaniu4.2. Wyposażenie pracowni przedmiotowych4.3. Dostęp do sprzętu4.4. Z jakich multimediów najczęściej korzysta się w szkołach?Rozdział 5. Wykorzystanie zasobów cyfrowych w szkole5.1. Rola nauczyciela podczas korzystania z zasobów cyfrowych przez uczniów5.2. Korzystanie z zasobów cyfrowych podczas zajęć w szkole – wyniki badań5.3. Samodzielne tworzenie zasobów multimedialnychRozdział 6. Kompetencje cyfrowe nauczycieli6.1. Modele wprowadzania TIK w szkole6.2. Jak przebiega typowa szkolna lekcja z wykorzystaniem TIK? – wyniki badań6.3. Model kompetencji cyfrowych nauczycieli – rekomendacjaZakończenieBibliografiaSpis rysunków i tabel
prof. UAM, dr hab. Natalia Walter:Wśród wyzwań współczesnej edukacji medialnej znajduje się wykształcenie kompetencji krytycznego odbioru komunikatów medialnych, czyli tzw. edukacja cyfrowa. Szczególnie ważne jest wyczulenie uczniów na rozumienie mechanizmów fake newsów oraz pseudonaukowych doniesień. Równie ważne wydaje się być rozwijanie u dzieci i młodzieży kompetencji o charakterze społecznym, komunikacji cyfrowej, w tym – umiejętności współpracy online, tworzenia zrozumiałych w kwestii przekazu emocjonalnego treści tekstowych, i dalej – cyfrowej inteligencji emocjonalnej, oznaczającej umiejętność empatii i tworzenie dobrych relacji interpersonalnych online. Badania prowadzone na szeroką skalę, takie jak zaprezentowano w recenzowanej publikacji odpowiadają tym wyzwaniom edukacyjnym i mają ogromne znaczenie w formułowaniu założeń edukacji medialnej.
Marlena Plebańska Prof. UW, dr hab. Jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, North East Wales Institute of Higher Education, Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularnonaukowych z zakresu e-edukacji. Od 17 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań w zakresie e-edukacji oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowcyh. Aktywny trener i wykładowca. Doradca MEN, MC, MNiSW.
Aleksandra Szyller Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, trenerka, wieloletnia wykładowczyni na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Koordynatorka praktyk przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Opiekunka Koła Naukowego Wczesnej Edukacji WPUW. Prowadząca szkolenia dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej m.in. w Warszawskiem Centrum Innowacji Edukacyjnych i Społecznych, Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodku Rozwoju Edukacji. Autorka książek i artykułów naukowych dotyczących edukacji początkowej, podręczników, scenariuszy zajęć dla dzieci, materiałów dydaktycznych dla nauczycieli.
Małgorzata Sieńczewska dr, pracuje na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka publikacji naukowych i edukacyjnych, współautorka podręczników szkolnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych jako źródła wiedzy i popularyzacji nauki. Koordynator badań, dotyczących rozumienia przekazów medialnych, odróżniania fikcji i rzeczywistości, a także efektywności uczenia się dzieci w wieku 6-9 lat z wykorzystaniem programów multimedialnych. Zajmuje się także diagnozą i rozwiązywaniem trudności wychowawczych, a także efektywnością tutoringu szkolnego. W środowisku pedagogicznym znana jest także jako specjalistka z zakresu stosowania w edukacji dramy i metody projektów.
BibliografiaBiedrzycki K., Jasiewicz J., Kaczan R., Piechociński T., Rycielska L., Rycielski P., Sijko K., Sysło M. (2013), Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce Raport z międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICIL. Bochenek M, Lange R.(red) (2019), Nastolatki 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów, NASK Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa.Borawska-Kalbarczyk K. (2015), Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.Braun J. (2005), Potęga czwartej władzy: media, rynek, społeczeństwo, WSiP.Czapiński J., Panek T. (red.) (2013), Diagnoza społeczna 2013: warunki i jakość życia Polaków, Warszawa.Colbert J.A, Boyd, K.E., Clark K.A., Guan S, J., Harris J.B., Kelly M.A., Thompson A.D. (Eds.) (2016), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge for Educators. Denek K., Kamińska A., Kojs W., Oleśniewicz P. (2011), Edukacja jutra. Kształcenie i wychowanie, Wyższa Szkoła Humanitas. Dijk J. (2010), Społeczne aspekty nowych mediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa.Drzewiecki P. (2010), Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Otwock– Warszawa.Duch W. (1998), Czym jest kognitywistyka, „Kognitywistyka i Media w Edukacji”, nr 1. Dylak S., Ubermanowicz S., Działanie zmienia mózg, poszukiwania w Internecie, sym-pozjum naukowe.Dylak S. (red.) (2013), Metodyka kształcenia strategią wyprzedzającą, Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, Poznań.Dylak S. (2013), Architektura wiedzy w szkole, Wyd. Difin, Warszawa.Dziurla R. (2002), Intellectual origins of written speech development: a cultural-histori-cal analysis, “Psychology of language and Communication, Vol. 6, No. 2”.Fazlagic J. (2013), Produktywność działalności innowacyjnej na przykładzie branży far-maceutycznej, Akademia Biznesu i Finansów Vistula w Warszawie, 2013; 3(37)Filiciak M., Danielewicz M., Halawa M., Mazurek P., Nowotny A. (2010), Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popu-larną SWPS, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa.186 BibliografiaFilipiak E. (2011), Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Wyd. Uni-wersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.Garstka T. (2016), Psychopedagogiczne mity Jak zachować naukowy sceptycyzm w edu-kacji i wychowaniu? Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa. Garstka T., Śliwerski B. (2019), Psychopedagogiczne mity 2. Dlaczego warto pytać o dowody? Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa. Gołębniak B.D. (2002), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa.Górska T. (red.) (2000), Mózg a zachowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Gregorczyk G, Kozak A.M. (2012), Konektywizm, czyli o uczeniu się w epoce cyfrowej, „Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Meritum”, nr 1(24).Gregorczyk G. (2016), Model SAMR, czyli jak skutecznie stosować technologie informa-cyjno-komunikacyjne (TIK) w nauczaniu, „Hejnał Oświatowy” nr 10(156), Kraków MCDN.Hojnacki L. i in. (red.) (2011), Mobilna edukacja m-learning, czyli (r)ewolucja w naucza-niu, iSource SA, Warszawa.Hoffman-Kozłowska D. (2013), Modele edukacyjne w cyfrowych czasach, [w:] M. Wie-czorek-Tomaszewska, Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona, Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.Jonassen D.H. (1981), What are Cognitive Tools?, http://aurorem.free.fr/ partiels/sem7/cours/textesprincipaux/cognitivetools_jonassen.pdf [dostęp: 22.04.2015].Kerres M. (2001), Multimediale und telemediale Lernumgebungen – Konzeption und Entwicklung.Klus-Stańska D. (2000), Konstruowanie wiedzy w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.Klus-Stańska D. (2005), Rzecz o ryzyku kulturowej nieadekwatności edukacji szkolnej, „Forum Oświatowe” nr 1.Kuźmińska-Sołśnia B., Nowoczesne technologie informacyjne w procesie nauczania i kształcenia nauczycieli, http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Nowoczesne%20technologie%20informacyjne%20w%20procesie%20nauczania%20i%20ksztalce-nia%20nauczycieli.pdf [dostęp: 4.10.2019.Lombard M. (2009), Globalna wioska cyfrowa. Drugie życie sieci, Ewolucja społeczeń-stwa sieciowego: od telegrafu do Web 2.0, MT Biznes.Lucas B. (2005), Twój umysł stać na więcej, Wyd. Rebis, Poznań.McLuhan M. (1967), The medium is the massage, Penguin Books, London.Meger Z. (2006), Podstawy e-learningu. Od Shannona do konstruktywizmu, „E-mentor”, nr 4.Morbitzer J., Morańska D., Musiał E. (2017), Człowiek – media – edukacja, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.Morbitzer J. (red.) (2009), Komputer w edukacji, UP, Kraków.187 BibliografiaMorbitzer J. (2011), Szkoła w epoce płynnej nowoczesności, „Edukacja i Dialog”, nr 5–6(227–228).Mozrzymas J.W., (2015), Neurobiologia poznania – próba syntezy osiągnięć nauk przy-rodniczych, psychologii i filozofii, [w:] A. Krajna, I. Ryk, K. Sujak-Lesz (red.), Pro-blemy dydaktyki fizyki, Czeszów-Wrocław.Ostrowska M., Sterna D. (2015), Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.Petlák E., Zajacová J. (2010), Rola mózgu w uczeniu się, Wyd. Petrus.Pezda A. (2011), Koniec epoki kredy, AGORA SA, Warszawa.Pęczkowski R. (2015), Media w szkole – i co dalej?, „Edukacja – Technika – Informatyka, nr 3(13). Plebańska M., Cyfrowe kompetencje nauczycieli, Edukacyjne i społeczne wyzwania rze-czywistości cyfrowej, Wydawnictwo Naukowe UAM. Plebańska M., Sieńczewska M., Szyller A. (2017), Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Dia-gnoza 2017, Librus. Plebańska M., Tarkowski A. (2016), Cyfryzacja polskiej edukacji. Wizja i postulaty. Odpo-wiednio wprowadzane technologie cyfrowe poprawią edukację, Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, Warszawa. Plichta P., Pyżalski J. (red.) (2013), Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej, Łódź.Polak M. (2010), Konektywizm, połącz się, aby się uczyć, http://www.edunews.pl/badania--i-debaty/badania/1068-konektywizm-polacz-sie-aby-sie-uczyc [dostęp 15.12.2018]. Polak M. (2014), Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu, edunews.pl http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu. Pomianowska M., Stańczyk M. (red.) (2017), O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji, Wolters Kluwer, Warszawa.Popiel B. (2014), Wykorzystanie nowych mediów w szkolnej edukacji medialnej (rekone-sans), „Edukacja Humanistyczna”, nr 2(31). Pyżalski J., Zdrodowska A., Tomczyk Ł., Abramczuk K. (2019), Polskie badanie EU Kids Online 2018. Najważniejsze wyniki i wnioski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. Pyżalski, J. (red.) (2015), Nauczyciel w ponowoczesnym świecie: od założeń teoretycz-nych do rozwoju kompetencji.Rabenda M., STEAM w polskiej szkole https://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict--w-edukacji/4754-steam-w-polskiej-szkole [dostęp: 26.08.2019].Siemens G., Downes S. (2005), Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age.Siemieniecka D. (red.) (2015), Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.188 BibliografiaSiemieniecki B. (red.) (2012), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wydawnic-two Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012.Skinner B.F. (2003), Zachowanie się organizmów, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa.Small G.W., Vorgan G. (2011), iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współcze-snej umysłowości, Wydawnictwo Vesper.Spitzer M. (2011), Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Strykowski W., Skrzydlewski W. (1997), Media a edukacja. Wydawnictwo eMPi2, Poznań.Szafraniec K. (2011), Młodzi 2011, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa.Szczygieł M., Cipora K. (2014), Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zja-wisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji, „Edukacja”, 2 (127).Szempruch J. (2017), Przygotowanie edukacyjne człowieka do funkcjonowania w warun-kach współczesnej cywilizacji, „Problemy Profesjologii”, nr 1.Szewczyk A. (red.) (2004), Dylematy cywilizacji informatycznej, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa.Tanaś (red.) (2004), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Warszawa–Kraków.Tapscott D. (2010), Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydaw-nictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.Tapscott D., How Digital Technology Has Changed the Brain. “BuisnessWeek” 2008, nr 10. http://marketingpedia.com/Marketing-Library/ AdvertisingDoesn%27tWork/Net-Gen_BusinessWeek_02_111008.pdf [dostęp: 22.04.2015].Trojańska M. (2018), STEAMOWE lekcje, „Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Meritum”, nr 4(51).Wilk M., Szafraniec M. (2010), Innowacyjne metody kształcenia, RODN „WOM” Kato-wice.Williams P., Rowlands I. (2007), Information behaviour of the researcher of the future. The literature on young people and their information behaviour, A British Library, JISC STUDY.Żylińska M. (2011), Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.Żytko M. (2011), Teoretyczne koncepcje konstruowania wiedzy przez uczniów, [w:] M. Żytko (red.) O umiejętnościach matematycznych uczniów, Wydawnictwo Bohdan Orłowski, Konstancin-Jeziorna.Żytko M. (2012), Dlaczego warto zmieniać tradycję edukacyjną? w: M. Sieńczewska (red.), Przewodnik do pakietu edukacyjnego „Gramy w piktogramy” dla nauczy-cieli klas IV–VI szkoły podstawowej, Wydawnictwo Bohdan Orłowski, Konstancin--Jeziorna.189 BibliografiaŹródła internetowe:http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-dc8a4056-0b1c-4c3d--aa9d-9472fca176ce/c/KNUV-3-37-2013.5-14.pdfhttp://www.rp.pl/Rzeczpospolita-Cyfrowa/301239868-Cyfryzacja-zmienia-obraz-swiata.htmlhttps://wszystkoconajwazniejsze.pl/pepites/dziesiec-kompetencji-przyszlosci-najwazniejsze-umiejetnosci-w-2020-roku/http://www.iftf.org/uploads/media/SR-1382A_UPRI_future_work_skills_sm.pdf.https://sukcespisanyszminka.pl/kompetencje-przyszlosci/http://www.dwutygodnik.com/artykul/224-alfabet-nowej-kultury-e-jak-edukacja-medialna.htmlhttp://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1077447,plebanska-o-cyfrowej-szkole--w-polsce.htmlhttps://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Internet_access_and_broadband_internet_connections_of_households,_EU-28,_2007–2016_(%25_of_all_households)_YB17.png#filehttps://akademia.nask.pl/publikacje/Bezpieczestwo_dzieci_online.pdfhttp://www.bezpieczneinterneciaki.pl/bezpieczenstwo-dzieci-w-internecie/
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł