• Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się

Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się

  • Autor: Kaczmarek-Śliwińska Monika
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-243-7
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 268/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

58,00 zł

52,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową na poziomie komunikowania się z otoczeniem – za pośrednictwem mediów instytucjonalnych lub też wykorzystując tzw. media własne. Wszystkie zagadnienia omówione zostały z perspektywy modelowych rozwiązań i zilustrowane przykładami realnych kryzysów wraz z ich analizą. W związku z faktem, iż w obecnej praktyce gospodarczej Internet jest środowiskiem potrafiącym generować kryzysy i/lub dystrybuować je w sposób całkowicie niezależny i bez kontroli firmy, duża uwaga została zwrócona właśnie na ten aspekt komunikacji tzw. zapośredniczonej przez komputer.

Patroni medialni:   

 

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

prof. dr hab. Eugeniusz Michalski:

Problematyka książki ma doniosłe znaczenie dla nauczania public relations w szkolnictwie wyższym. Książka jest przydatna dla przedsiębiorstw, administracji państwowej i samorządów stosujących zasady marketingowe w działalności. (…) W książce przeprowadzono z powodzeniem analizę krytyczną literatury, analizę porównawczą i studia przypadków. Na wyróżnienie zasługują starannie dobrane studia przypadków, które nie tylko urozmaicają treść, ale także wzmacniają rozważania i wnioski zawarte w pracy. Bibliografia jest imponująca – zawiera bowiem łącznie ponad trzysta pozycji.

dr hab. Waldemar Rydzak:

To co nowe w tej książce, i co nadaje sens zagłębienia się w jej lekturę także przez osoby posiadające już podstawową wiedzę na temat kryzysowego public relations, to podejście do zagadnień komunikowania się w sytuacjach kryzysowych w kontekście nowych mediów. (…) Przyszły czytelnik będzie miał okazję zapoznać się nie tylko z teorią kryzysowego public relations czy opisem sytuacji kryzysowych w formie popularnych „studiów przypadków”, ale otrzyma także wskazówki jak należy pewne zjawiska rozumieć/interpretować oraz jak można się zachować w podobnych sytuacjach. (…) Recenzowana monografia nie jest typową książką akademicką przesyconą wyłącznie rozważaniami teoretycznymi. Nie jest też typem poradnika, w których autorka arbitralnie wskazywałaby gotowe schematy zachowań w sytuacjach kryzysowych. W książce można odnaleźć obie te formy, w skutek czego czytelnik otrzyma wyważoną ilość informacji odnośnie koncepcji i teorii z zakresu zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych i jednocześnie będzie się mógł zapoznać się z regułami wykorzystania tej wiedzy w praktyce.

Autor książki

Kaczmarek-Śliwińska Monika

dr, pracownik naukowy, trener i doradca w obszarze komunikowania się organizacji. Laureatka nagrody Protony 2013 oraz nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lew PR 2013 w obszarze edukacji PR-owskiej. Bardzo nieregularnie bloguje (paczakutek.blox.pl) oraz publikuje w mediach branżowych (PRoto.pl, Marketing w Praktyce) i lokalnych. Koordynatorka i uczestniczka zespołów badawczych, licznych kongresów i konferencji. Członkini stowarzyszeń branżowych. Autorka trzech książek oraz ponad 80. artykułów na temat komunikowania się i public relations. Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl

Spis treści:

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1. Public relations jako sfera działań zarządczych organizacji

1.1. Public relations jako funkcja zarządzania
1.2. Wizerunek i reputacja
1.3. Problemy zarządzania kryzysowego

Rozdział 2. Specyfika sytuacji kryzysowych  

2.1. Opinia publiczna i otoczenie organizacji
2.2. Cechy sytuacji kryzysowych
2.3. Typy sytuacji kryzysowych
2.4. Fazy sytuacji kryzysowych

Rozdział 3. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi organizacji

3.1. Planowanie działań zarządczych w sytuacjach kryzysowych
3.2. Sztab kryzysowy
3.3. Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi
3.4. Działania „po sytuacji kryzysowej”

Rozdział 4. Komunikowanie się organizacji z otoczeniem podczas sytuacji kryzysowych

4.1. Zasady informowania w sytuacjach kryzysowych
4.2. Media relations
4.3. Formy i zasady współpracy organizacji z dziennikarzami

Rozdział 5. Rola badań w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi

5.1. Typologia badań na potrzeby zarządzania sytuacjami kryzysowymi organizacji
5.2. Metody badawcze przydatne w ZSK
5.3. Monitoring mediów

Zakończenie

Bibliografia

Spis przypadków sytuacji kryzysowych

Spis rysunków

Spis fotografii

Spis tabel

Indeks osób

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Zarządzanie organizacją w sytuacjach kryzysowych

67,50 zł 75,00 zł Netto: 64,29 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł