Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się
- Autor: Kaczmarek-Śliwińska Monika
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-243-7
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 268/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
52,20 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową na poziomie komunikowania się z otoczeniem – za pośrednictwem mediów instytucjonalnych lub też wykorzystując tzw. media własne. Wszystkie zagadnienia omówione zostały z perspektywy modelowych rozwiązań i zilustrowane przykładami realnych kryzysów wraz z ich analizą. W związku z faktem, iż w obecnej praktyce gospodarczej Internet jest środowiskiem potrafiącym generować kryzysy i/lub dystrybuować je w sposób całkowicie niezależny i bez kontroli firmy, duża uwaga została zwrócona właśnie na ten aspekt komunikacji tzw. zapośredniczonej przez komputer.
Patroni medialni:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
prof. dr hab. Eugeniusz Michalski:
Problematyka książki ma doniosłe znaczenie dla nauczania public relations w szkolnictwie wyższym. Książka jest przydatna dla przedsiębiorstw, administracji państwowej i samorządów stosujących zasady marketingowe w działalności. (…) W książce przeprowadzono z powodzeniem analizę krytyczną literatury, analizę porównawczą i studia przypadków. Na wyróżnienie zasługują starannie dobrane studia przypadków, które nie tylko urozmaicają treść, ale także wzmacniają rozważania i wnioski zawarte w pracy. Bibliografia jest imponująca – zawiera bowiem łącznie ponad trzysta pozycji.
dr hab. Waldemar Rydzak:
To co nowe w tej książce, i co nadaje sens zagłębienia się w jej lekturę także przez osoby posiadające już podstawową wiedzę na temat kryzysowego public relations, to podejście do zagadnień komunikowania się w sytuacjach kryzysowych w kontekście nowych mediów. (…) Przyszły czytelnik będzie miał okazję zapoznać się nie tylko z teorią kryzysowego public relations czy opisem sytuacji kryzysowych w formie popularnych „studiów przypadków”, ale otrzyma także wskazówki jak należy pewne zjawiska rozumieć/interpretować oraz jak można się zachować w podobnych sytuacjach. (…) Recenzowana monografia nie jest typową książką akademicką przesyconą wyłącznie rozważaniami teoretycznymi. Nie jest też typem poradnika, w których autorka arbitralnie wskazywałaby gotowe schematy zachowań w sytuacjach kryzysowych. W książce można odnaleźć obie te formy, w skutek czego czytelnik otrzyma wyważoną ilość informacji odnośnie koncepcji i teorii z zakresu zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych i jednocześnie będzie się mógł zapoznać się z regułami wykorzystania tej wiedzy w praktyce.
Autor książki
Kaczmarek-Śliwińska MonikaSpis treści:
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Public relations jako sfera działań zarządczych organizacji
1.1. Public relations jako funkcja zarządzania
1.2. Wizerunek i reputacja
1.3. Problemy zarządzania kryzysowego
Rozdział 2. Specyfika sytuacji kryzysowych
2.1. Opinia publiczna i otoczenie organizacji
2.2. Cechy sytuacji kryzysowych
2.3. Typy sytuacji kryzysowych
2.4. Fazy sytuacji kryzysowych
Rozdział 3. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi organizacji
3.1. Planowanie działań zarządczych w sytuacjach kryzysowych
3.2. Sztab kryzysowy
3.3. Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi
3.4. Działania „po sytuacji kryzysowej”
Rozdział 4. Komunikowanie się organizacji z otoczeniem podczas sytuacji kryzysowych
4.1. Zasady informowania w sytuacjach kryzysowych
4.2. Media relations
4.3. Formy i zasady współpracy organizacji z dziennikarzami
Rozdział 5. Rola badań w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi
5.1. Typologia badań na potrzeby zarządzania sytuacjami kryzysowymi organizacji
5.2. Metody badawcze przydatne w ZSK
5.3. Monitoring mediów
Zakończenie
Bibliografia
Spis przypadków sytuacji kryzysowych
Spis rysunków
Spis fotografii
Spis tabel
Indeks osób