Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 8.00 zł
80% taniej
Uwaga: książka ze zwrotów, może posiadać defekty w postaci poszarzałej okładki, zgiętego rogu itp.- koniec nakładu
Książka powstała jako jeden z rezultatów działań naukowych i edukacyjnych realizowanych w ramach międzynarodowego projektu europejskiego JUDGE – Juvenile Delinquents’ Guided Education - program: Youth in Action (2008-2009). Celem projektu było opracowanie metod oddziaływań wychowawczych kierowanych do młodzieży defaworyzowanej społecznie, a także zaprojektowanie i przeprowadzenie szkoleń dla trenerów pracujących z tą młodzieżą w ośrodkach wychowawczych. W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej.
Krzysztof Hirszel
prof. UW dr hab.
Renata Szczepanik
Andrzej Zbonikowski
dr, psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii AHE w Łodzi, trener umiejętności psychospołecznych; posiada bogate praktyczne doświadczenie w pracy trenerskiej i psychoedukacyjnej (specjalistyczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, organizacje pozarządowe). Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju osobowości i doradztwa zawodowego; jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, opublikowanych w czasopismach i monografiach naukowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki twórczości, członek i przewodniczący rady programowej łódzkiego oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Inicjator i współautor programów kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów podyplomowych dla nauczycieli w AHE w Łodzi. Od wielu lat wykładowca na studiach podyplomowych AHE w Łodzi oraz UŁ, m.in. w zakresie kształcenia nauczycieli, doradców zawodowych i trenerów biznesu. Współautor pierwszej w Polsce monografii nt. zjawiska defaworyzacji społecznej (Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, 2010) oraz monografii pt. Wybrane problemy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego (2011). Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora AHE w Łodzi ds. studiów podyplomowych.
Daria Modrzejewska pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej. Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją Równe Szanse w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej. Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne ? czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji. Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - Intercultural workshop ? Learn, Explore, Create! Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying). Od 2016 roku koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji Bezpieczne Wakacje i Zimowy Survival, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju. Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł