• Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy

Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy

  • Autor: Zofia Ratajczak Dominika Ochnik redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-984-9
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 396/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 70.00 zł

    63.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Obecność psychologii w szeroko rozumianej praktyce zarządzania jest powszechnie znana. Sfera aktywności biznesowej nie zawsze jednak pokrywa się z tym, co przyjęliśmy traktować jako zarządzanie. Pojęcie „biznesu” użyte w tytule monografii zbiorowej ma na celu podkreślenie ważności problemów nowych i pokazanie nowych zastosowań psychologii w warunkach gospodarki rynkowej. Obserwujemy bowiem z jednej strony szybki rozwój psychologii jako nauki, powstawanie nowych koncepcji i nowych metod badań, a z drugiej – pojawianie się nowych problemów praktycznych, dotąd nieznanych.

Prezentowany zbiór artykułów przedstawia zarówno wybrane nowe koncepcje teoretyczne, jak i nowe wyniki badań psychologicznych. Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w modelu „singli”, analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy, mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji. Psychologia w biznesie jest obecnie powołana do tworzenia sieci wsparcia psychologicznego, projektowania strategii zaradczych, przeciwdziałania zagrożeniom i ryzykownym decyzjom podejmowanym w sytuacjach kryzysowych.

Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz psychologii pracy i organizacji. Może być wykorzystywana również jako lektura pomocnicza  w prowadzeniu studiów podyplomowych ukierunkowanych na uzupełnianie wiedzy humanistycznej.

Spis treści:            

Wprowadzenie
Zofia Ratajczak
    
1. Kapitał kariery a prokrastynacja decyzyjna i działaniowa w biznesie
Augustyn Bańka
    
2. Dobroczynność. Interes i bezinteresowność wybitnych przedsiębiorców
Grażyna Mendecka
    
3. Media społecznościowe jako nowoczesna forma komunikacji firmy z otoczeniem. Zastosowanie Facebooka w Centrum Rozrywki – studium przypadku
Agata Diec
    
4. Wrażliwość na sprawiedliwość i koszty psychologiczne doświadczane przez pracownika a zadowolenie z pracy oraz poczucie dopasowania do organizacji – projekt badań
Chudzicka-Czupała Agata, Grabowski Damian
    
5. Poczucie kontroli a zadowolenie z pracy przedsiębiorców i pracowników najemnych
Marta Stasiła-Sieradzka Turska Elżbieta
    
6. Poczucie stygmatyzacji singli w pracy zawodowej
Dominika Ochnik, Eugenia Mandal
    
7. Kariera zawodowa Romów. Ocena przez pryzmat stereotypów i jej konsekwencje
Renata Rosmus, Styrkacz Sonia
    
8. Czy mężczyźni bardziej cieszą się pracą? Podstawowe samowartościowanie zawodowe w zależności od płci i wieku
Radosław B. Walczak
    
9. Płeć a postawy przedsiębiorcze studentów wybranych kierunków studiów
Krystyna Buchta, Monika Jakubiak
    
10. Kontrola społeczna a przeciwdziałanie dewiacyjnym zachowaniom w przedsiębiorstwach
Agnieszka Szczygielska
    
11. Czynniki środowiskowe i wartości jako wyznaczniki satysfakcji trenera biznesu w sytuacji sukcesu zawodowego
Agnieszka Kozak, Jacek Sobek
    
12. Romanse w pracy i ich wpływ na funkcjonowanie w przedsiębiorstwie
Iwona Lupa
    
13. Problem trafności narzędzi doboru personelu wśród różnych grup zawodowych
Jarosław Grobelny
    
14. Uwarunkowania akceptacji i korzystania z informatycznych systemów zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Patrycja Rudnicka, Anita Pollak, Małgorzata Chrupała-Pniak
    
15. Wykorzystanie gamifikacji do zwiększania motywacji pracowników
Wioleta Boruch
    
16. Uwarunkowanie osobowościowo-temperamentalne pracoholizmu wśród osób przedsiębiorczych
Adam Pawlak, Joanna Musioł, Paulina Piechaczek, Katarzyna Warzecha
    
17. Neuromarketing w świetle badań nad uważnością oraz w kontekście teorii neurobiologii interpersonalnej
Stanisław Radoń
    
18. Etyka pracy a wartości realizowane w pracy
Damian Grabowski
    
19. Biznes i marketing wyzwaniem dla wykształcenia psychologa
Adam Niemczyński

» Marcin Walków, Na półkę menedżera i małego przedsiębiorcy, www.wroclaw.naszemiasto.pl »

Zofia Ratajczak
prof. zw. dr hab. Kierownik Katedry Psychologii. Specjalizowała się w dziedzinie psychologii pracy i organizacji, psychologii środowiskowej i psychologii ekonomicznej. Związana z Uniwersytetem Śląskim niemal od chwili jego powołania. Współtworzyła kierunek psychologii na tym Uniwersytecie. Od 2007 przeszła do GWSH. W latach 1980-83 oraz 1996-2007 kierowała Instytutem Psychologii U.Śl., 1990-1993 była dziekanem Wydziału Pedagogiki i Psychologii, 1996-2002 prorektorem ds/Kształcenia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członek Komitetu Nauk Psychologicznych PAN (1980-2011), Komitetu Wykonawczego Międzynarodowego Towarzystwa Psychologii Stosowanej (1985-2006), Komitetu Ergonomii PAN (1980-2009), redaktor naczelna rocznika Kolokwia Psychologiczne PAN (1990-2009). Stypendystka Fulbrighta w 1975/76.

Dominika Ochnik
psycholog i trener. Autorka artykułów naukowych, rozdziałów książek o psychologii przedsiębiorczości oraz aktywny uczestnik konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Ukończyła  psychologię na Uniwersytecie Śląskim  oraz Podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej  w  Dziedzinie Seksuologii Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu.  Jest wykładowcą w Katedrze Psychologii  w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej im. W. Korfantego w Katowicach. Zajmuje się także badaniami z zakresu: wpływu informacji medialnych o kryzysie gospodarczym na postawę przedsiębiorczą, psychologii Internetu oraz poczucia stygmatyzacji singli. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu kompetencji miękkich i budowania zespołu. Jest współorganizatorem ogólnopolskiej Konferencji Katedry Psychologii GWSH Psychologia w biznesie.

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane