• Psychologia starzenia się i strategie dobrego życia

Psychologia starzenia się i strategie dobrego życia

  • Autor: Błachnio Aleksandra
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-489-5
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 198/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

45,00 zł

40,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Starość i starzenie się społeczeństw staje się stopniowo coraz lepiej rozpoznanym problemem. Wyzwaniem pozostaje zdiagnozowanie, na ile starość można uczynić produktem i to rentownym. Autorki określają zakres, w jakim seniorzy wpisują się w najnowsze strategie marketingowe na rynku, w jakim zakresie ich zasoby stają się doceniane na rynku pracy (międzygeneracyjny mentoring) i jak oni sami rewolucjonizują technologię (telesenior).

Bezsprzecznym atutem książki jest wpisanie się w najnowsze trendy badań społecznych dotykające aktualnych rewolucji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z nakierowaniem na mentoring międzygeneracyjny oraz żywo dyskutowaną dehumanizację medycyny w kierunku teleusług jako sposobów na redukcję kosztów starzenia się globalnego społeczeństwa.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

prof. nadzw. UWr dr hab. Maria Straś-Romanowska:

Autorki opisując kondycję psychospołeczną współczesnych seniorów, zwracają uwagę na potrzeby i wyzwania stojące zarówno przed osobami starszymi, jak i przed (tymczasowo) młodym pokoleniem, wskazują możliwości zagospodarowania kapitału tkwiącego w osobach starszych oraz drogi wzajemnego wzbogacania się poprzez wymianę doświadczeń i kompetencji.

prof. nadzw. KPSW dr hab. Maria Kuchcińska:

(...) publikację wyróżnia, jak piszą Autorki, właśnie nieutyskiwanie na starość, lecz idea upowszechnienia, zaakceptowania i wykorzystania potencjału starości oraz refleksja nad korektami otoczenia starego człowieka, które by temu sprzyjały. Cenię wysiłek Autorek właśnie z tego tytułu, że mówią ewentualnym „lekarzom starych ludzi”: „Lekarzu – lecz się sam”.

dr hab. Beata Bugajska:

Autorki ukazują starzenie się i starość człowieka w perspektywie indywidualnej i społecznej. Ukazują zagrożenia człowieka w starości i negatywne konsekwencje zachodzących zmian w przestrzeni publicznej. Jednak co jest warte podkreślenia, koncentrują się na analizie starości w kategorii wartości, potencjału, kapitału społecznego. (...) Autorki nie idealizują starości, ale starają się przedstawić rozwiązania służące zaspokajaniu złożonych potrzeb najstarszego, jakże zróżnicowanego pokolenia.

Autor książki

Błachnio Aleksandra

doktor psychologii, licencjat filologii angielskiej, wieloletni pracownik Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka czterech monografii. Obszar jej specjalizacji obejmuje zagadnienia jakości życia, starości, globalizacji i zmian osobowości człowieka.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Starzenie się społeczeństw globalnym wyzwaniem  
Emilia Martynowicz

Rozdział 2. Diagnoza starości w Polsce  
Karolina Kuryś-Szyncel

Rozdział 3. Jakość i strategie życia w starości  
Aleksandra Błachnio

Rozdział 4. Starość produktywna a wykorzystanie potencjału ludzi w podeszłym wieku  
Aldona Molesztak

Rozdział 5. Senior w społeczeństwie konsumpcyjnym  
Aldona Molesztak

Rozdział 6. Nowy rynek usług – telegeriatria, telemedycyna  
Aleksandra Błachnio

Rozdział 7. Międzygeneracyjny mentoring  
Karolina Kuryś-Szyncel

Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks nazwisk
Noty o autorach

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł