Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Starość i starzenie się społeczeństw staje się stopniowo coraz lepiej rozpoznanym problemem. Wyzwaniem pozostaje zdiagnozowanie, na ile starość można uczynić produktem i to rentownym. Autorki określają zakres, w jakim seniorzy wpisują się w najnowsze strategie marketingowe na rynku, w jakim zakresie ich zasoby stają się doceniane na rynku pracy (międzygeneracyjny mentoring) i jak oni sami rewolucjonizują technologię (telesenior). Bezsprzecznym atutem książki jest wpisanie się w najnowsze trendy badań społecznych dotykające aktualnych rewolucji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z nakierowaniem na mentoring międzygeneracyjny oraz żywo dyskutowaną dehumanizację medycyny w kierunku teleusług jako sposobów na redukcję kosztów starzenia się globalnego społeczeństwa.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
prof. nadzw. UWr dr hab. Maria Straś-Romanowska: Autorki opisując kondycję psychospołeczną współczesnych seniorów, zwracają uwagę na potrzeby i wyzwania stojące zarówno przed osobami starszymi, jak i przed (tymczasowo) młodym pokoleniem, wskazują możliwości zagospodarowania kapitału tkwiącego w osobach starszych oraz drogi wzajemnego wzbogacania się poprzez wymianę doświadczeń i kompetencji. prof. nadzw. KPSW dr hab. Maria Kuchcińska: (...) publikację wyróżnia, jak piszą Autorki, właśnie nieutyskiwanie na starość, lecz idea upowszechnienia, zaakceptowania i wykorzystania potencjału starości oraz refleksja nad korektami otoczenia starego człowieka, które by temu sprzyjały. Cenię wysiłek Autorek właśnie z tego tytułu, że mówią ewentualnym „lekarzom starych ludzi”: „Lekarzu – lecz się sam”. dr hab. Beata Bugajska: Autorki ukazują starzenie się i starość człowieka w perspektywie indywidualnej i społecznej. Ukazują zagrożenia człowieka w starości i negatywne konsekwencje zachodzących zmian w przestrzeni publicznej. Jednak co jest warte podkreślenia, koncentrują się na analizie starości w kategorii wartości, potencjału, kapitału społecznego. (...) Autorki nie idealizują starości, ale starają się przedstawić rozwiązania służące zaspokajaniu złożonych potrzeb najstarszego, jakże zróżnicowanego pokolenia.
doktor psychologii, licencjat filologii angielskiej, wieloletni pracownik Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka czterech monografii. Obszar jej specjalizacji obejmuje zagadnienia jakości życia, starości, globalizacji i zmian osobowości człowieka.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Starzenie się społeczeństw globalnym wyzwaniem Emilia Martynowicz
Rozdział 2. Diagnoza starości w Polsce Karolina Kuryś-Szyncel
Rozdział 3. Jakość i strategie życia w starości Aleksandra Błachnio
Rozdział 4. Starość produktywna a wykorzystanie potencjału ludzi w podeszłym wieku Aldona Molesztak
Rozdział 5. Senior w społeczeństwie konsumpcyjnym Aldona Molesztak
Rozdział 6. Nowy rynek usług – telegeriatria, telemedycyna Aleksandra Błachnio
Rozdział 7. Międzygeneracyjny mentoring Karolina Kuryś-Szyncel
Zakończenie Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks nazwisk Noty o autorach