• Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii

Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii

  • Autor: Maria Gudro-Homicka
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-598-8
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 235/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 46.00 zł

    41.40 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach.

Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych – polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.

Spis treści:

Od autora

Rozdział 1. Co nauczyciel powinien wiedzieć o dramie

Rozdział 2. Wpływ dramy na emocjonalny, społeczny i intelektualny rozwój dziecka

Rozdział 3. Zabawa – drzwi do serca. Przykłady ćwiczeń rozpoczynających zajęcia z dziećmi i młodzieżą

Rozdział 4. Przykłady scenariuszy dla dzieci z przedszkola oraz klas I-VI  


1. Przyjaźń to…  
2. Zranić koleżankę/kolegę to…   
3. To ty miałeś dotrzymać tajemnicy…  
4. Najlepsze prezenty to te, które mają specjalne znaczenie i dla tego, kto je daje, i dla tego, kto je dostaje  
5. Ja plotę, ty pleciesz, on plecie…  
6. Kocham cię… babciu, dziadku…  
7. Jak pokonać strach?  
8. Co jest dla mnie szczęściem?  
9. Dary karzełków, dla kogo?...   
10. Dobro i zło w baśni Pani Zamieć   
11. Być Kopciuszkiem to…  
12. O marzeniach syreny w baśni Syrena braci Grimm  
13. O wilku i siedmiu koźlątkach   
14. Skruszyć lód w sercu to…   
15. Czerwony Kapturek – bohaterka czy ofiara  
16. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 1  
17. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 2  
18. Kto to jest Calineczka?  
19. Mój dom to…  
20. Śpiewał tak cudnie, że łzy błysnęły w oczach chińskiego cesarza  
21. O czym marzyła dziewczynka w sylwestrowy wieczór?  
22. Chrońmy ptaki  
23. Moja droga prosta czy kręta?  
24. Po prostu idź tam, dokąd cię prowadzi swoimi pytaniami. I staraj się go uspokoić
25. Przemiana Małgosi – łatwa czy trudna?  
26. Idzie wiosna radosna  
27. W tajemniczym ogrodzie…
28. Dlaczego Antek opuścił wieś rodzinną?   
29. Kto nie szanuje przeszłości, ten nie jest godzien przyszłości  
30. Czy można oswoić samotność?  
31. Jestem inna – dlaczego?  
32. Na dworcu w…  
33. W dniu Święta Mamy  
34. Szczęście to…  
35. Pokonać smoka to…   
36. Co znaczy wędrówka w wierszu Danuty Wawiłow?  
37. Do czego zmierzasz, człowieku?  
38. Jeśli mnie oswoisz, będzie cudownie – o odpowiedzialności  
39. Czy można zaprzyjaźnić się z Anią?  
40. Nie ma zgody na konfederację… o postawie Tadeusza Rejtana na Sejmie Warszawskim w 1773 r.  

Rozdział 5. Warsztat nauczyciela – wskazówki metodyczne  

Bibliografia
 

» Małgorzata Koroś, Rozwijanie aktywności twórczej, www.koweziu.edu.pl »

Maria Gudro-Homicka
nauczycielka z ponad 40-letnim stażem nauczycielskim "przy tablicy". Inspektor oświaty, starszy wizytator, konsultant metodyczny, egzaminator, rzeczoznawca ds. opiniowania podręczników szkolnych przy MEN. Członek Zespołu Etyki Słowa, edukator dramy edukacyjnej, wykładowca na studiach podyplomowych. Autorka kilkunastu podręczników metodycznych dla nauczycieli z języka polskiego i dramy. Członek Zarządu Głównego i Honorowa Przewodnicząca SNaPu, członek Towarzystwa Naukowego im. A. Mickiewicza, w tym przez cztery lata członek Zarządu. Członek Komisji Rewizyjnej w Towarzystwie Przyjaciół Dzieci Ulicy "Przywrócić Dzieciństwo". Angażuje się społecznie w udzielanie pomocy materialnej i edukacyjnej dla dzieci z rodzin dotkniętych niedostatkiem i społecznie niedostosowanych. Za działalność społeczną i edukacyjną odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej i odznaczeniem "Zasłużony dla Kultury Polskiej".

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane