Żłobek. Wychowanie i edukacja
- Autor: Aneta Jegier redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-66491-90-8
- Data wydania: 2021
- Liczba stron/format: 284/141 x 218 mm
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
50.00 zł
45.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
W serii polecamy:
1. Żłobek. Opieka i wychowanie
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Wychowanie i edukacja małego dziecka w świetle przepisów
Anna Mikler-Chwastek
Rozdział 2. Życzliwość na co dzień. Znaczenie postawy dorosłych dla wychowania i edukacji w żłobku
Aneta Jegier
Rozdział 3. Pozytywna Dyscyplina w żłobku
Sylwia Rogala
Rozdział 4. Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez kształtowanie umiejętności społecznych
Sylwia Rogala
Rozdział 5. Uczenie się małych dzieci w zabawie
Anna Mikler-Chwastek
Rozdział 6. Kształtowanie integracji sensorycznej w żłobku
Sylwia Rogala
Rozdział 7. Uwaga, to działa! Wspieranie uważności małych dzieci
Aneta Jegier
Rozdział 8. Kształtowanie dziecięcej uważności z wykorzystaniem elementów jogi
Katarzyna Błachnio
Rozdział 9. Wspomaganie rozwoju mowy
Edyta Żebrowska
Rozdział 10. Literatura i zabawy literackie jako ważne elementy wspomagania rozwoju małych dzieci
Beata Szurowska
Rozdział 11. Zajęcia artystyczne dla małych dzieci z wykorzystaniem sensoplastyki
Aneta Jegier
Rozdział 12. Edukacja małych dzieci
Aneta Jegier, Agnieszka Kowalczyk
Rozdział 13. Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w żłobku
Sylwia Rogala
Rozdział 14. Konstruowanie autorskich programów wychowawczo-edukacyjnych
Agnieszka Gąstoł
Rozdział 15. Edukacja architektoniczna. Dlaczego warto uczyć małe dzieci o środowisku zbudowanym?
Anna Cudny
Aneta Jegier dr, pedagog terapeuta. Pracując jako adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, szkoli studentów i opiekunów małych dzieci z umiejętności społecznych oraz standardów pracy z małym dzieckiem. Jest autorką publikacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka i budowania umiejętności rodzicielskich. Obecnie kieruje żłobkiem publicznym w Warszawie.
redakcja naukowa