Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49.50 zł
10% taniej
Na początku procesu zdrowienia zachęca się osoby uzależnione do mówienia o swoich doświadczeniach, nawiązywania trzeźwych relacji czy odbudowywania tych, które zaniedbali podczas aktywnego picia. Potrzebują jednak konkretnych narzędzi, którymi będą mogli posłużyć się w budowaniu dobrej komunikacji i zapobiegną nawrotom. Pomocne w tym są dwa filary procesu zdrowienia ‒ komunikacja i motywacja. Prezentowana książka składa się z dwóch części: odpowiednio dla komunikacji i motywacji. Część pierwsza porusza tematykę komunikacji, zwracając szczególną uwagę na: - cechy dobrej komunikacji, skupiając się na tym, czym jest, co jej sprzyja, co ją utrudnia; - aktywne słuchanie w praktyce, czyli doskonalenie takich umiejętności jak dowartościowanie, odzwierciedlanie uczuć czy zadawanie pytań otwartych. Część druga skupia się na motywacji oraz porusza tematy w zakresie: - powodów powrotu do picia oraz pogłębiania ambiwalencji; - znaczenia i roli wartości oraz zasobów w procesie zdrowienia; - nabycia umiejętności wyznaczania i realizacji celów. Książka to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii uzależnienia od alkoholu. Przystępny język, sytuacje z życia codziennego oraz przykłady rozmów terapeutycznych w prosty sposób wprowadzają pacjenta w świat komunikacji i motywacji. Na końcu książki znajduje się obszerny zbiór załączników i streszczeń poszczególnych edukacji, które mogą być wykorzystane jako arkusze w trakcie prowadzonych zajęć.Patronat:
W serii polecamy:1. Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu. Scenariusze zajęć. Część 12. Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu. Scenariusze zajęć. Część 2. Komunikacja i motywacja
Spis treści:WstępCzęść I. KOMUNIKACJA1. Rozmowy (nie)kontrolowane. Komunikacja – czym jest, co jej sprzyja i co ją utrudnia2. Słyszę czy słucham? Aktywne słuchanie w praktyce3. Parafrazuj i się dogaduj4. Akcentowanie pozytywnych stron, czyli kilka słów o dowartościowaniu 5. Odzwierciedlenie uczuć6. Czy pytania mają znaczenie? O znaczeniu pytań w komunikacji 7. „Przyganiał kocioł garnkowi”. O komunikatach typu Ja i Ty8. STOP! Bariery komunikacyjneCzęść II. MOTYWACJA9. Za, a nawet przeciw. Dlaczego osoba uzależniona wraca do nałogu10. Sprawdź, co dla ciebie jest ważne i co motywuje cię do działania. Odszukaj swoje „dlaczego”, cz. I11. Poznaj swoją hierarchię wartości. Odszukaj swoje „dlaczego” cz. II12. Co chciałbym/chciałabym zmienić w swoim życiu13. Jak dbać o swoje cele i skutecznie je realizowaćBibliografiaZałącznikiĆwiczeniaStreszczenia edukacji dla pacjentówNoty o autorach
Przeczytaj fragment
Robert Modrzyński dr nauk społecznych, specjalista psychoterapii uzależnień, terapeuta motywujący. Zajmuje się problematyką pomocy osobom we wprowadzaniu ważnych dla nich zmian w życiu. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową dla osób uzależnionych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w poradniach zdrowia psychicznego oraz kierując Oddziałem Dziennym Terapii Uzależnienia od Alkoholu w OPiTU w Wołominie.
Anna Mańkowska psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień, doktorant Katedry Psychologii Klinicznej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Doświadczenie zawodowe zdobywa, pracując w Poradni Zdrowia Psychicznego i Uzależnień w Świdniku oraz Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dorosłych.
Berg, I.K., Miller, S.D. (2000). Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniu. Łódź: Galaktyka. Bętkowska-Korpała, B., Modrzyński, R. Celebucka, J., Kotowska, J., Olszewska-Turek, K. (2020). Podręcznik E-POP dla terapeutów uzależnień. E-POP – interaktywna aplikacja oraz platforma www dla osób, które chcą ograniczyć picie alkoholu. Warszawa: PARPA. Bolton, R. (2014). Bariery na drodze komunikacji. W: J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej (s. 174−186). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Braun-Gałkowska, M . (2010). Dialog w rodzinie. Paedagogia Christiana, 25(1), 161−174.Browell, J. (2014). Reagowanie na komunikaty. W: J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej (s. 36−58). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Casse, P. (1980). Training for the Criss-Cultural Mind. Washington: The Society for Intercultural Education, Training and Research, 125−138.Cieciuch J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości. Od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri.Di Chiara, G., Bassareo, V. (2007). Reward system and addiction: what dopamine does and doesn’t do. Current opinion in pharmacology, 7(1), 69−76.Ekman P. (2011). Emocje ujawnione. Gliwice: Helion.Frydrychowicz, S. (2013). Zaburzenia komunikacji interpersonalnej w świetle wybranych aspektów sytuacji komunikacji. Czasopismo Psychologiczne, 2, 315−326.Gillihan, S.J. (2020). Wytrenuj swój mózg. Siedmiotygodniowy program dla osób z zaburzeniami lękowymi i depresją oparty na terapii poznawczo-behawioralnej . Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Hobfoll S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Kirby A. (2011). Gry Szkoleniowe. Materiały dla Trenerów. Zestaw 1, 2, 3. Warszawa: Wolters Kluwer. Koob, G.F., Le Moal, M. (2008). Addiction and the brain antireward system. Annual review of psychology, 59(1), 29−53. Kucińska M ., Mellibruda J. (1997). Program Analizy Przebiegu i Efektów Terapii Alkoholików (APETA) – koncepcja i dotychczasowy przebieg badań, Alkoholizm i Narkomania, 3, 325−334.Kucińska M., Mellibruda J. (1997a). Sposób używania alkoholu po zakończeniu lub przerwaniu terapii uzależnienia przez pacjentów uczestniczących z programie badawczym APETA, Alkoholizm i Narkomania, 3, 373–387. Leahy, R .L. (2018). Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Leu, L. (2018). Porozumienie bez przemocy. Ćwiczenia. Warszawa: Czarna Owca.Lewandowski, Ł. (2019). Komunikacja w negocjacjach. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 22, 197−206.Lipetz, L., Kluger, A.N., Bodie, G.D. (2020). Listening is listening is listening: Employees’ perception of listening as a holistic phenomenon. International Journal of Listening, 34(2), 71−96.Manusov, V., Stofleth, D., Harvey, J.A., Crowley, J.P. (2020). Conditions and consequences of listening well for interpersonal relationships: Modeling active-empathic listening, social-emotional skills, trait mindfulness, and relational quality. International Journal of Listening, 34(2), 110−126.Matusewicz, Cz. (1975). Psychologia wartości. Warszawa: PWN.Mellibruda, J., Sobolewska-Mellibruda, Z. (2011). Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP.Milewska, B. (2013). W służbie dialogu z odbiorcą: parafrazowanie i jego wykładniki. Język – Szkoła – Religia, 8(2), 46−59.Miller, P.M. (2018). Terapia uzależnień. Metody oparte na dowodach naukowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Miller, W.R. (2009). Wzmacnianie motywacji do zmiany w terapii nadużywania substancji. Warszawa: PARPAMEDIA. Miller, W.R., Muñoz, R.F. (2017). Picie pod kontrola: skuteczne sposoby na umiarkowanie. Zamość: Fundacja Dolce Vita . Miller, W.R., Rollnick S. (2014). Dialog motywujący. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Modrzyński, R. (2017). Abstynencja czy ograniczanie picia? Znaczenie zasobów w przewidywaniu abstynencji osób uzależnionych od alkoholu we wczesnej fazie zdrowienia. Warszawa: Difin. Modrzyński, R. (2020). Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu. Scenariusze zajęć. Warszawa: Difin. Motyka, M. (2011). Rola aktywnego słuchania w komunikacji terapeutycznej z pacjentem. Problemy Pielęgniarstwa, 19(2), 259−265.Nocuń, A., Szmagalski, J. (1996). Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie. Porozumiewanie się, rozwiązywanie problemów i konfliktów. Warszawa: Interart, s. 232−234.Oleś, P. (1989). Wartościowanie a osobowość - psychologiczne badania empiryczne. Lublin: RW KUL. Padesky, Ch.A., Greenberger, D. (2018). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Plis, J. (2020). Kompetencje komunikacyjne mediatora. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego-Seria Prawnicza, 110(28), 195−209.Prochaska, J., Norcross, J., DiClemente, C. (2008). Zmiana na dobre. Warszawa: Instytut Amity. Rosenberg, M.B. (2019). Porozumienie bez przemocy. Warszawa: Czarna Owca.Stewart, J. (2014). Komunikacja interpersonalna: kontakt między osobami. W: J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej (s . 36−58). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Stewart, J., Thomas, M. (2014). Słuchanie dialogiczne: lepienie wzajemnych znaczeń. W: J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej (s. 36−58). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Sufa, B. (2020). Rola pytań w rozwijaniu przedsiębiorczości uczniów w młodszym wieku szkolnym. Przedsiębiorczość-Edukacja, 16(2), 61−72.Szczęsna, I. (2021). Komunikacja w zespole. W: M. Kamińska, I. Szczęsna, A. Wielgus, R. Żak (red.), Praca zespołowa jako kompetencja XXI wieku. Płock: Wydawnictwo Novum.Wicińska, K. (2019). Jak rozmawiać w biznesie? Bariery komunikacyjne w języku polskim. W: J. Koprowicz, R. Knap (red.), Humanizacja pracy (s. 11−26). Płock: Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica. Zubrzycka, B. (2018). Za zasłoną złości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne.
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
55.80 zł 62.00 zł Cena netto: 53.14 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
36.71 zł Cena netto: 34.96 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
46.80 zł 52.00 zł Cena netto: 44.57 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł