Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej praktyki terapeutycznej służy jako praktyczny przewodnik po najważniejszych tematach zajęć psychoedukacyjnych dla osób uzależnionych od alkoholu. Jest źródłem uporządkowanych informacji na temat podstawowych aspektów uzależnienia oraz zbiorem konkretnych ćwiczeń wspomagających pracę terapeutyczną. Tematy zajęć ułożono w formie scenariuszy, dzięki którym terapeuta prowadzony jest krok po kroku. Poradnik krótko i niezwykle ciekawie wyjaśnia najważniejsze pytania stawiane przez pacjentów podejmujących leczenie.Patronat:
W serii polecamy:1. Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu. Scenariusze zajęć. Część 12. Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu. Scenariusze zajęć. Część 2. Komunikacja i motywacja
Spis treści:Wstęp, czyli jak uczą się dorośli1. Na czym polega psychoterapia?2. Dlaczego trudno wyjść z nałogu, czyli o żalu po stracie3. Informacja zwrotna zamiast krytyki4. Uzależnienie jako choroba mózgu5. Problem z alkoholem. Jak go rozpoznać?6. Jak funkcjonuje psychika, czyli na co oddziałuje terapia?7. To nie tak było… O mechanizmie iluzji i zaprzeczeń, cz. I 8. To nie tak było… O mechanizmie iluzji i zaprzeczeń, cz. II9. Mój wewnętrzny alkoholik. Myśli przyzwalające na picie10. Emocje i uczucia. Czym są i jaką pełnią funkcję?11. Od przyjemności do przymusu. Nałogowe regulowanie uczuć12. Głód alkoholowy. Czym jest i jakie ma objawy?13. Sytuacje podwyższonego ryzyka cz. I14. Sytuacje podwyższonego ryzyka cz. II15. Program HALT, 24 H i inne zalecenia dla osób zdrowiejącychBibliografiaZałączniki
Od przyjemności do przymusu. Nałogowe regulowanie uczuć
www.psychologia.net.pl
dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. UMCS:Należy przyznać, że treści zostały przedstawione przez Autora w sposób jasny i czytelny, co umożliwia praktykom właściwe wykorzystanie ćwiczeń podczas prowadzonych przez siebie zajęć. Na podstawie przygotowanych scenariuszy wraz z załącznikami praktycy są w stanie sprawnie i efektywnie zrealizować ważne cele podczas zajęć psychoedukacyjnych. Otrzymują właściwie gotową pomoc dydaktyczną. […] Wydawać by się mogło, że temat pracy z osobami z problemem alkoholowym, częstokroć podejmowany w wielu publikacjach, nie zasługuje na dalsze eksplorowanie. Jest to mylna teza, Autor przedłożonej do recenzji książki zrywa bowiem z tradycyjną konwencją publikacji, dzięki czemu nadaje jej wymiar innowacyjny i oryginalny.
Robert Modrzyński dr nauk społecznych, specjalista psychoterapii uzależnień, terapeuta motywujący. Zajmuje się problematyką pomocy osobom we wprowadzaniu ważnych dla nich zmian w życiu. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową dla osób uzależnionych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w poradniach zdrowia psychicznego oraz kierując Oddziałem Dziennym Terapii Uzależnienia od Alkoholu w OPiTU w Wołominie.
Anonimowi Alkoholicy (1996). 12 kroków i 12 tradycji, Wydawnictwo Fundacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w Polsce.Anonimowi Alkoholicy (1999). Anonimowi Alkoholicy Wydawnictwo Fun-dacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w PolsceAnonimowi Alkoholicy (2003). Życie w trzeźwości Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w Polsce.Anonimowi Narkomani (2011). Chatsworth, California: Narcotics Ano-nymous World Services, Inc., www.anonimowinarkomani. org/pliki/bswer.pdf (dostęp: 26.01.2020).Aboujaoude E. (2010). Problemowe użytkowanie Internetu – przegląd litera-tury, „Postępy Psychiatrii Neurologii”, 19(4), s. 247–253.Ahmed S.H., Kenny P.J., Koob G.F., Markou A. (2002). Neurobiological evidence for hedonic allostasis associated with escalating cocaine use, „Nature neuroscience”, 5, s. 625–626.Alford B.A., Beck A.T. (2005). Terapia poznawcza. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.American Psychiatric Association (2018). Kryteria Diagnostyczne Zaburzeń Psychicznych DSM-5.Wrocław: Edra Urban & Partner.Augustynek A. (2018). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: Difin.Barrett L.F. (2018). Jak powstają emocje. Sekretne życie mózgu. Warszawa: CeDeWu.Beck A.T., Wright F.D., Newman C.F., Liese B.S. (2007). Terapia poznawcza uzależnień. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu124Bevilacqua L., Goldman D. (2009). Genes and addictions, „Clinical Pharma-cology and Therapy”, 85, s. 359–361.Bętkowska-Korpała B. (2009). Uzależnienie w praktyce klinicznej. Zagadnie-nia diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.Bętkowska-Korpała B. (2013). Osobowościowe uwarunkowania dynamiki zdrowienia u osób uzależnionych od alkoholu. Kraków: Medycyna Prak-tyczna.Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Celebucka J., Kotowska J., Olszewska--Turek K. (2020). Podręcznik E-POP dla terapeutów uzależnień. E-POP – interaktywna aplikacja oraz platforma www dla osób, które chcą ogra-niczyć picie alkoholu. Warszawa: PARPA. Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Kotowska J., Olszewska K., Cele-bucka J. (2019). Wywiad diagnostyczny zaburzenia używania alkoholu. Klasyfikacja DSM-5 w kontekście wyzwań dla lecznictwa odwykowego , „Psychoterapia”, 1(188), s. 75–91.Boćwińska-Kiluk B., Trudności w przeżywaniu żałoby przez osoby uzależnio-ne od alkoholu, http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/50-artykuly/717-trudnosci-w-przezywaniu-zaloby-przez-osoby-uzaleznione-od-al-koholu.html (dostęp: 21.01.2020). Carnes P. (2001). Od nałogu do miłości. Jak wyzwolić się z uzależnienia od seksu i odnaleźć prawdziwe uczucie. Poznań: Media Rodzina.Chodkiewicz J. (2014). Głód alkoholu – konceptualizacja, wybrane modele i metody pomiaru, „Alkoholizm i Narkomania”, 27, s. 265–272.Chodkiewicz J., Gąsior K. (2013). Wybrane zagadnienia psychologii alkoho-lizmu. Warszawa: Difin.Cierpiałkowska L., Ziarko M. (2010). Psychologia uzależnień – alkoholizm. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.Clark D.M., Fairburn C.G. (2006). Terapia poznawczo-behawioralna. Badania naukowe i praktyka kliniczna. Gdynia: Alliance Press.Czabała J.Cz. (2016). Psychologiczne metody leczenia uzależnień, w: Uza-leżnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów, P. Jabłoński, 125BibliografiaB. Bukowska, J.Cz. Czabała (red.). Warszawa: Krajowe Biuro ds. Prze-ciwdziałania Narkomanii.Dębski M. (2017). Nałogowe korzystanie z telefonów komórkowych. Szczegó-łowa charakterystyka zjawiska fonoholizmu w Polsce. Gdynia: Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, Uniwersytet Gdański, Centrum Doradztwa i Ba-dań Społecznych SOCJOGRAM.Di Chiara G., Bassareo V. (2007). Reward system and addiction: what dopamine does and doesn’t do, „Current Opinion in Pharmacology”, 7, s. 69–76.Dmitruk-Sierocińska K. (2015). Znaczenie aktywności i metod aktywizujących w edukacji zintegrowanej, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 3(37), s. 29–40. Dodziuk A. (2013). Żal po stracie, czyli o przeżywaniu żałoby. Warszawa: IPZ. Dodziuk A. (2018). Wstyd. Jak lepiej go zrozumieć i nie pozwolić, żeby zatruwał nam życie. Kielce: Charaktery.Dodziuk A., Kapler L. (1999). Nałogowy człowiek. Warszawa: Instytut Psy-chologii Zdrowia.Doliński D. (2011). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Ekman P. (2011). Emocje ujawnione. Gliwice: Helion.Fudała J. (2007). Rozpoznawanie problemów alkoholowych pacjentów. War-szawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.Fudała J. (2018). Leczenie osób uzależnionych od alkoholu w Polsce, w: Terapia uzależnień. Metody oparte na dowodach naukowych, P.M. Miller (red.). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.Gorski T.T. (1996). Zapobieganie nawrotom picia. Krótka terapia. Sygnały ostrzegawcze, rozpoznawanie i postępowanie. Zeszyt do ćwiczeń. War-szawa: Akuracik.Gorski T.T., Miller M. (1995). Jak wytrwać w trzeźwości. Warszawa: Akuracik.Gossop M. (1997). Nawroty w uzależnieniach. Warszawa: Państwowa Agen-cja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.Greemberger D., Padesky C. (2017). Umysł ponad nastrojem. Podręcznik terapeuty. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu126Greemberger D., Padesky C. (2017). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Griffiths M.D. (2012). Facebook addiction: Concerns, criticisms and recom-mendations, „Psychological Reports”, 110(2), s. 518–520.Instytut Edukacji Pozytywnej, Budowanie informacji zwrotnej i wyrażanie własnych potrzeb, asertywność, cyberprzemoc, http://myslepozytywnie.pl/publikacje/scenariusze-4-8/19%20budowanie%20informacji%20zwrotnej%20i%20wyrazanie%20wlasnych%20potrzeb.pdf (dostęp: 24.01.2020).Jabłoński P., Bukowska B., Czabała Cz. (2016). Uzależnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdzia-łania Narkomanii.Kirby A. (2011). Gry Szkoleniowe. Materiały dla Trenerów. Zestaw 1, 2, 3. Warszawa: Wolters Kluwer.Kostowski W. (2009). Podstawowe mechanizmy i teorie uzależnień, „Alko-holizm i Narkomania”, 19(2), s. 139–168.Kübler-Ross E. (1998). Rozmowy o śmierci i umieraniu. Poznań: Media Rodzina.Kucińska M., Mellibruda J. (1997a). Program Analizy Przebiegu i Efektów Terapii Alkoholików (APETA) – koncepcja i dotychczasowy przebieg ba-dań, „Alkoholizm i Narkomania”, 3, s. 325–334.Kucińska M., Mellibruda J. (1997b). Sposób używania alkoholu po zakoń-czeniu lub przerwaniu terapii uzależnienia przez pacjentów uczestniczą-cych z programie badawczym APETA, „Alkoholizm i Narkomania”, 3, s. 373–387.Luber D. (2013). Formy wspierania aktywności uczniów, „Nauczyciel i Szko-ła”, 2(54), s. 57–68. Lubrańska A. (2014). Edukacja dorosłych w aspekcie rozwoju zawodowe-go i realiów współczesnego rynku pracy, „Edukacja Dorosłych”, 2(71) s. 213–225. Łaguna M. (2004). Szkolenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psycholo-giczne.127BibliografiaMalinowska D. (2017). Kiedy praca szkodzi? Wskazówki dla terapeutów pracujących z osobami nadmiernie angażującymi się w pracę. Warszawa: Fundacja ETOH.Matlakiewicz A. (2014). Kluczowe założenia Teorii Społecznego Uczenia się Dorosłych Petera Jarvisa, „Studia Dydaktyczne”, 26, s. 175–184. Mellibruda J., Sobolewska-Mellibruda Z. (2006). Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka. Warszawa: IPZ PTP.Mikołajczyk K. (2011). Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia , „e-mentor”, 2(39), s. 69–77.Miller P.M. (2018). Terapia uzależnień. Metody oparte na dowodach nauko-wych. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.Modrzyński R. (2017). Abstynencja czy ograniczanie picia? Znaczenie zaso-bów w przewidywaniu abstynencji osób uzależnionych od alkoholu we wczesnej fazie zdrowienia. Warszawa: Difin.Modrzyński R. (2019a). Upośledzona zdolność kontrolowania picia alkoholu w ujęciu DSM-5. Implikacje dla praktyki klinicznej, „Polskie Forum Psychologiczne”, XXIV(2), s. 241–255.Modrzyński R. (2019b). Zaburzenia związane z używaniem alkoholu – Pro-pozycje zmian w klasyfikacji ICD-11 , „Polskie Forum Psychologiczne”, XXIV(3), s. 324–333.Morrison J. (2016). DSM-5 bez tajemnic. Praktyczny przewodnik dla klinicy-stów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Muszyńska-Kutner A. (1999). Jak zapobiegać nawrotom picia. Poradnik te-rapeuty. Warszawa: Akuracik.Niewiadomska I. (2015). Hazard i inne uzależnienia behawioralne: donie-sienia z badań. Warszawa: Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej „Res Humanae”.Oei T.P., Raylu N. (2016). Program terapii poznawczo-behawioralnej hazardu problemowego: podręcznik terapeuty. Zamość: Fundacja Dolce Vita.Ogden J. (2007). Health Psychology. New York: Open University Press.Ogińska-Bulik N. (2010). Uzależnienie od czynności. Mit czy rzeczywistość? Warszawa: Difin.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu128Prochaska J., Norcross J., DiClemente C. (2008). Zmiana na dobre. Warszawa: Instytut Amity.Rodgers J. (1995). Narkotyki i seks. Warszawa: Profi.Siczek J. (1994). Narkonauci: od uzależnienia do dobrego życia. Warszawa: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza.Spada M. (2019). Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu problemowego picia alkoholu. Podręcznik terapeuty. Warszawa: Difin.Stelcel B. (2015). Żal po stracie – dynamika adaptacji do nieuniknionych zmian, „Sztuka Leczenia”, 3–4, s. 47–56. Stolarczyk B. (2014). Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności. Gliwice: Helion.Strelau J., Doliński D. (2014a). Psychologia akademicka, t. 1. Gdańsk: Gdań-skie Wydawnictwo Psychologiczne.Strelau J., Doliński D. (2014b). Psychologia akademicka, t. 2. Gdańsk: Gdań-skie Wydawnictwo Psychologiczne.Świergosz R., Informacja zwrotna w pracy nauczyciela, http://lektikon.edu.pl/images/informacja_zwrotna.pdf (dostęp: 24.01.2020).Von Thun F.S. (2012). Jak skutecznie prowadzić warsztaty z zakresu komuni-kacji. Kielce: Wydawnictwo Jedność. World Health Organization (2018). ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics, www.icd.who.int/browse11/l-m/en (dostęp: 12.05.2019).Wojdyło K. (2013). Błędne koło pożądania, „Charaktery. Czasopismo Psy-chologiczne”, 3, s. 48–51.Wojnar M. (2017). Medyczne aspekty uzależnienia od alkoholu. Warszawa: PARPA.Woronowicz B.T. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa: Parpamedia. Woydyłło E. (2004). Wyzdrowieć z uzależnienia. Warszawa: Instytut Psy-chiatrii i Neurologii.Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2009). Psychologia i życie. Warszawa: Wydaw-nictwo Naukowe PWN.
Załączniki
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
55.80 zł 62.00 zł Cena netto: 53.14 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
46.80 zł 52.00 zł Cena netto: 44.57 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł