Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej praktyki terapeutycznej służy jako praktyczny przewodnik po najważniejszych tematach zajęć psychoedukacyjnych dla osób uzależnionych od alkoholu. Jest źródłem uporządkowanych informacji na temat podstawowych aspektów uzależnienia oraz zbiorem konkretnych ćwiczeń wspomagających pracę terapeutyczną. Tematy zajęć ułożono w formie scenariuszy, dzięki którym terapeuta prowadzony jest krok po kroku. Poradnik krótko i niezwykle ciekawie wyjaśnia najważniejsze pytania stawiane przez pacjentów podejmujących leczenie.Patronat:
Spis treści:Wstęp, czyli jak uczą się dorośli1. Na czym polega psychoterapia?2. Dlaczego trudno wyjść z nałogu, czyli o żalu po stracie3. Informacja zwrotna zamiast krytyki4. Uzależnienie jako choroba mózgu5. Problem z alkoholem. Jak go rozpoznać?6. Jak funkcjonuje psychika, czyli na co oddziałuje terapia?7. To nie tak było… O mechanizmie iluzji i zaprzeczeń, cz. I 8. To nie tak było… O mechanizmie iluzji i zaprzeczeń, cz. II9. Mój wewnętrzny alkoholik. Myśli przyzwalające na picie10. Emocje i uczucia. Czym są i jaką pełnią funkcję?11. Od przyjemności do przymusu. Nałogowe regulowanie uczuć12. Głód alkoholowy. Czym jest i jakie ma objawy?13. Sytuacje podwyższonego ryzyka cz. I14. Sytuacje podwyższonego ryzyka cz. II15. Program HALT, 24 H i inne zalecenia dla osób zdrowiejącychBibliografiaZałączniki
Od przyjemności do przymusu. Nałogowe regulowanie uczuć
www.psychologia.net.pl
dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. UMCS:Należy przyznać, że treści zostały przedstawione przez Autora w sposób jasny i czytelny, co umożliwia praktykom właściwe wykorzystanie ćwiczeń podczas prowadzonych przez siebie zajęć. Na podstawie przygotowanych scenariuszy wraz z załącznikami praktycy są w stanie sprawnie i efektywnie zrealizować ważne cele podczas zajęć psychoedukacyjnych. Otrzymują właściwie gotową pomoc dydaktyczną. […] Wydawać by się mogło, że temat pracy z osobami z problemem alkoholowym, częstokroć podejmowany w wielu publikacjach, nie zasługuje na dalsze eksplorowanie. Jest to mylna teza, Autor przedłożonej do recenzji książki zrywa bowiem z tradycyjną konwencją publikacji, dzięki czemu nadaje jej wymiar innowacyjny i oryginalny.
Robert Modrzyński dr nauk społecznych, specjalista psychoterapii uzależnień, terapeuta motywujący. Zajmuje się problematyką pomocy osobom we wprowadzaniu ważnych dla nich zmian w życiu. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową dla osób uzależnionych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w poradniach zdrowia psychicznego oraz kierując Oddziałem Dziennym Terapii Uzależnienia od Alkoholu w OPiTU w Wołominie.
Anonimowi Alkoholicy (1996). 12 kroków i 12 tradycji, Wydawnictwo Fundacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w Polsce.Anonimowi Alkoholicy (1999). Anonimowi Alkoholicy Wydawnictwo Fun-dacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w PolsceAnonimowi Alkoholicy (2003). Życie w trzeźwości Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Biuro Służby Krajowej Anonimowych Alkoholików w Polsce.Anonimowi Narkomani (2011). Chatsworth, California: Narcotics Ano-nymous World Services, Inc., www.anonimowinarkomani. org/pliki/bswer.pdf (dostęp: 26.01.2020).Aboujaoude E. (2010). Problemowe użytkowanie Internetu – przegląd litera-tury, „Postępy Psychiatrii Neurologii”, 19(4), s. 247–253.Ahmed S.H., Kenny P.J., Koob G.F., Markou A. (2002). Neurobiological evidence for hedonic allostasis associated with escalating cocaine use, „Nature neuroscience”, 5, s. 625–626.Alford B.A., Beck A.T. (2005). Terapia poznawcza. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.American Psychiatric Association (2018). Kryteria Diagnostyczne Zaburzeń Psychicznych DSM-5.Wrocław: Edra Urban & Partner.Augustynek A. (2018). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: Difin.Barrett L.F. (2018). Jak powstają emocje. Sekretne życie mózgu. Warszawa: CeDeWu.Beck A.T., Wright F.D., Newman C.F., Liese B.S. (2007). Terapia poznawcza uzależnień. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu124Bevilacqua L., Goldman D. (2009). Genes and addictions, „Clinical Pharma-cology and Therapy”, 85, s. 359–361.Bętkowska-Korpała B. (2009). Uzależnienie w praktyce klinicznej. Zagadnie-nia diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.Bętkowska-Korpała B. (2013). Osobowościowe uwarunkowania dynamiki zdrowienia u osób uzależnionych od alkoholu. Kraków: Medycyna Prak-tyczna.Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Celebucka J., Kotowska J., Olszewska--Turek K. (2020). Podręcznik E-POP dla terapeutów uzależnień. E-POP – interaktywna aplikacja oraz platforma www dla osób, które chcą ogra-niczyć picie alkoholu. Warszawa: PARPA. Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Kotowska J., Olszewska K., Cele-bucka J. (2019). Wywiad diagnostyczny zaburzenia używania alkoholu. Klasyfikacja DSM-5 w kontekście wyzwań dla lecznictwa odwykowego , „Psychoterapia”, 1(188), s. 75–91.Boćwińska-Kiluk B., Trudności w przeżywaniu żałoby przez osoby uzależnio-ne od alkoholu, http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/50-artykuly/717-trudnosci-w-przezywaniu-zaloby-przez-osoby-uzaleznione-od-al-koholu.html (dostęp: 21.01.2020). Carnes P. (2001). Od nałogu do miłości. Jak wyzwolić się z uzależnienia od seksu i odnaleźć prawdziwe uczucie. Poznań: Media Rodzina.Chodkiewicz J. (2014). Głód alkoholu – konceptualizacja, wybrane modele i metody pomiaru, „Alkoholizm i Narkomania”, 27, s. 265–272.Chodkiewicz J., Gąsior K. (2013). Wybrane zagadnienia psychologii alkoho-lizmu. Warszawa: Difin.Cierpiałkowska L., Ziarko M. (2010). Psychologia uzależnień – alkoholizm. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.Clark D.M., Fairburn C.G. (2006). Terapia poznawczo-behawioralna. Badania naukowe i praktyka kliniczna. Gdynia: Alliance Press.Czabała J.Cz. (2016). Psychologiczne metody leczenia uzależnień, w: Uza-leżnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów, P. Jabłoński, 125BibliografiaB. Bukowska, J.Cz. Czabała (red.). Warszawa: Krajowe Biuro ds. Prze-ciwdziałania Narkomanii.Dębski M. (2017). Nałogowe korzystanie z telefonów komórkowych. Szczegó-łowa charakterystyka zjawiska fonoholizmu w Polsce. Gdynia: Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, Uniwersytet Gdański, Centrum Doradztwa i Ba-dań Społecznych SOCJOGRAM.Di Chiara G., Bassareo V. (2007). Reward system and addiction: what dopamine does and doesn’t do, „Current Opinion in Pharmacology”, 7, s. 69–76.Dmitruk-Sierocińska K. (2015). Znaczenie aktywności i metod aktywizujących w edukacji zintegrowanej, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 3(37), s. 29–40. Dodziuk A. (2013). Żal po stracie, czyli o przeżywaniu żałoby. Warszawa: IPZ. Dodziuk A. (2018). Wstyd. Jak lepiej go zrozumieć i nie pozwolić, żeby zatruwał nam życie. Kielce: Charaktery.Dodziuk A., Kapler L. (1999). Nałogowy człowiek. Warszawa: Instytut Psy-chologii Zdrowia.Doliński D. (2011). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Ekman P. (2011). Emocje ujawnione. Gliwice: Helion.Fudała J. (2007). Rozpoznawanie problemów alkoholowych pacjentów. War-szawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.Fudała J. (2018). Leczenie osób uzależnionych od alkoholu w Polsce, w: Terapia uzależnień. Metody oparte na dowodach naukowych, P.M. Miller (red.). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.Gorski T.T. (1996). Zapobieganie nawrotom picia. Krótka terapia. Sygnały ostrzegawcze, rozpoznawanie i postępowanie. Zeszyt do ćwiczeń. War-szawa: Akuracik.Gorski T.T., Miller M. (1995). Jak wytrwać w trzeźwości. Warszawa: Akuracik.Gossop M. (1997). Nawroty w uzależnieniach. Warszawa: Państwowa Agen-cja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.Greemberger D., Padesky C. (2017). Umysł ponad nastrojem. Podręcznik terapeuty. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu126Greemberger D., Padesky C. (2017). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Griffiths M.D. (2012). Facebook addiction: Concerns, criticisms and recom-mendations, „Psychological Reports”, 110(2), s. 518–520.Instytut Edukacji Pozytywnej, Budowanie informacji zwrotnej i wyrażanie własnych potrzeb, asertywność, cyberprzemoc, http://myslepozytywnie.pl/publikacje/scenariusze-4-8/19%20budowanie%20informacji%20zwrotnej%20i%20wyrazanie%20wlasnych%20potrzeb.pdf (dostęp: 24.01.2020).Jabłoński P., Bukowska B., Czabała Cz. (2016). Uzależnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdzia-łania Narkomanii.Kirby A. (2011). Gry Szkoleniowe. Materiały dla Trenerów. Zestaw 1, 2, 3. Warszawa: Wolters Kluwer.Kostowski W. (2009). Podstawowe mechanizmy i teorie uzależnień, „Alko-holizm i Narkomania”, 19(2), s. 139–168.Kübler-Ross E. (1998). Rozmowy o śmierci i umieraniu. Poznań: Media Rodzina.Kucińska M., Mellibruda J. (1997a). Program Analizy Przebiegu i Efektów Terapii Alkoholików (APETA) – koncepcja i dotychczasowy przebieg ba-dań, „Alkoholizm i Narkomania”, 3, s. 325–334.Kucińska M., Mellibruda J. (1997b). Sposób używania alkoholu po zakoń-czeniu lub przerwaniu terapii uzależnienia przez pacjentów uczestniczą-cych z programie badawczym APETA, „Alkoholizm i Narkomania”, 3, s. 373–387.Luber D. (2013). Formy wspierania aktywności uczniów, „Nauczyciel i Szko-ła”, 2(54), s. 57–68. Lubrańska A. (2014). Edukacja dorosłych w aspekcie rozwoju zawodowe-go i realiów współczesnego rynku pracy, „Edukacja Dorosłych”, 2(71) s. 213–225. Łaguna M. (2004). Szkolenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psycholo-giczne.127BibliografiaMalinowska D. (2017). Kiedy praca szkodzi? Wskazówki dla terapeutów pracujących z osobami nadmiernie angażującymi się w pracę. Warszawa: Fundacja ETOH.Matlakiewicz A. (2014). Kluczowe założenia Teorii Społecznego Uczenia się Dorosłych Petera Jarvisa, „Studia Dydaktyczne”, 26, s. 175–184. Mellibruda J., Sobolewska-Mellibruda Z. (2006). Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka. Warszawa: IPZ PTP.Mikołajczyk K. (2011). Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia , „e-mentor”, 2(39), s. 69–77.Miller P.M. (2018). Terapia uzależnień. Metody oparte na dowodach nauko-wych. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.Modrzyński R. (2017). Abstynencja czy ograniczanie picia? Znaczenie zaso-bów w przewidywaniu abstynencji osób uzależnionych od alkoholu we wczesnej fazie zdrowienia. Warszawa: Difin.Modrzyński R. (2019a). Upośledzona zdolność kontrolowania picia alkoholu w ujęciu DSM-5. Implikacje dla praktyki klinicznej, „Polskie Forum Psychologiczne”, XXIV(2), s. 241–255.Modrzyński R. (2019b). Zaburzenia związane z używaniem alkoholu – Pro-pozycje zmian w klasyfikacji ICD-11 , „Polskie Forum Psychologiczne”, XXIV(3), s. 324–333.Morrison J. (2016). DSM-5 bez tajemnic. Praktyczny przewodnik dla klinicy-stów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Muszyńska-Kutner A. (1999). Jak zapobiegać nawrotom picia. Poradnik te-rapeuty. Warszawa: Akuracik.Niewiadomska I. (2015). Hazard i inne uzależnienia behawioralne: donie-sienia z badań. Warszawa: Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej „Res Humanae”.Oei T.P., Raylu N. (2016). Program terapii poznawczo-behawioralnej hazardu problemowego: podręcznik terapeuty. Zamość: Fundacja Dolce Vita.Ogden J. (2007). Health Psychology. New York: Open University Press.Ogińska-Bulik N. (2010). Uzależnienie od czynności. Mit czy rzeczywistość? Warszawa: Difin.Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu128Prochaska J., Norcross J., DiClemente C. (2008). Zmiana na dobre. Warszawa: Instytut Amity.Rodgers J. (1995). Narkotyki i seks. Warszawa: Profi.Siczek J. (1994). Narkonauci: od uzależnienia do dobrego życia. Warszawa: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza.Spada M. (2019). Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu problemowego picia alkoholu. Podręcznik terapeuty. Warszawa: Difin.Stelcel B. (2015). Żal po stracie – dynamika adaptacji do nieuniknionych zmian, „Sztuka Leczenia”, 3–4, s. 47–56. Stolarczyk B. (2014). Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności. Gliwice: Helion.Strelau J., Doliński D. (2014a). Psychologia akademicka, t. 1. Gdańsk: Gdań-skie Wydawnictwo Psychologiczne.Strelau J., Doliński D. (2014b). Psychologia akademicka, t. 2. Gdańsk: Gdań-skie Wydawnictwo Psychologiczne.Świergosz R., Informacja zwrotna w pracy nauczyciela, http://lektikon.edu.pl/images/informacja_zwrotna.pdf (dostęp: 24.01.2020).Von Thun F.S. (2012). Jak skutecznie prowadzić warsztaty z zakresu komuni-kacji. Kielce: Wydawnictwo Jedność. World Health Organization (2018). ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics, www.icd.who.int/browse11/l-m/en (dostęp: 12.05.2019).Wojdyło K. (2013). Błędne koło pożądania, „Charaktery. Czasopismo Psy-chologiczne”, 3, s. 48–51.Wojnar M. (2017). Medyczne aspekty uzależnienia od alkoholu. Warszawa: PARPA.Woronowicz B.T. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa: Parpamedia. Woydyłło E. (2004). Wyzdrowieć z uzależnienia. Warszawa: Instytut Psy-chiatrii i Neurologii.Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2009). Psychologia i życie. Warszawa: Wydaw-nictwo Naukowe PWN.
Załączniki
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł