Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu
- Autor: Kwiatkowski Stefan M. Michalak Joanna M. Nowosad Inetta redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-462-1
- Data wydania: 2011
- Liczba stron/format: 328/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
54,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Kategoria przywództwa jest przedmiotem zainteresowań różnych dyscyplin naukowych. W sposób naturalny ma więc charakter interdyscyplinarny. Łączy podejścia charakterystyczne dla filozofii, psychologii, socjologii, teorii zarządzania i pedagogiki. W przypadku pedagogiki uwagę skupia szkoła i jej lokalne otoczenie. Szkoła rozumiana jako instytucja w strukturze systemu edukacji jest miejscem interakcji zachodzących między grupami wewnątrzszkolnymi – dyrekcją, nauczycielami, pracownikami administracyjnymi, uczniami i rodzicami. W szerszej perspektywie dochodzą relacje między szkołą a jednostkami samorządu terytorialnego i władzami oświatowymi, a także między szkołą a funkcjonującymi w jej otoczeniu instytucjami i społecznością lokalną – generalnie rzecz ujmując: między szkołą a grupami zewnętrznymi w stosunku do niej.
W każdej z wyróżnionych grup wewnątrzszkolnych można zidentyfikować, podobnie jak w otoczeniu społecznym szkoły, przywódców rozmaitego rodzaju. W szkole jednak, w odróżnieniu od jej otoczenia zewnętrznego, można w sposób intencjonalny tworzyć warunki do kształtowania postaw sprzyjających rozwojowi predyspozycji przywódczych. Rodzi się w tym kontekście pytanie o celowość takich zabiegów, ich granice, a także stosowane formy i metody. Próbę odpowiedzi na te pytania Autorzy podjęli w prezentowanej publikacji. Autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy – pracownicy naukowi, studenci, przedstawiciele organizacji powołanych do wspomagania rozwoju systemu edukacji.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Kwiatkowski Stefan M. Michalak Joanna M. Nowosad InettaWstęp
Typologie przywództwa
Stefan M. Kwiatkowski
Grzegorz Mazurkiewicz
Joanna M. Michalak
Inetta Nowosad
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
Przywództwo w szkole: „powierzchowna retoryka” czy konieczny warunek zmian?
Alicja Korzeniecka-Bondar
Bożena Tołwińska
Rola lidera edukacyjnego w kształtowaniu kultury organizacyjnej szkoły
Izabela Bednarska-Wnuk
Liliana Budkowska
Julia Płachecka
Beata Dyrda
Jarosław Bąbka
Krzysztof Polak
Agnieszka Przybylak, Marcin Rojek
Część III. Przywództwo w otoczeniu szkoły
Robb Geier, Małgorzata Marciniak, Stephen Smith
Teresa Wilk
Marek Sass
Jacek Kurzępa
Mirosława Nyczaj-Drąg
Agata Rzymełka-Frąckiewicz
Małgorzata Szpunar