• Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą

Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą

  • Autor: Beata Szurowska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-745-2
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 312/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 60.00 zł

    54.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje trzy pozycje: Zdążyć z pomocą. Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Rodzina w sytuacji trudnej. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce.

Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.

Czytelnicy znajdą w niej:
- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,
- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,
- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.

Spis treści:

Wstęp

Beata Szurowska
Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinie w łagodzeniu lęków adaptacyjnych

Aneta Jegier
Nieśmiałość i lęk. Jak przedszkole może pomóc dziecku z problemami w funkcjonowaniu społecznym

Anna Mikler-Chwastek
Niejadki. Jak im pomóc w domu i w przedszkolu

Agnieszka Gąstoł
Rozwód rodziców. Jak przedszkole może wspierać dziecko

Karolina Skarbek
Trudności w nabywaniu kompetencji niezbędnych do podjęcia nauki czytania i pisania. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dziecka w zakresie umiejętności polonistycznych

Beata Szurowska
Gotowość do nauki czytania i pisania. Jak diagnozować i rozwijać kompetencje polonistyczne w przedszkolu

Joanna Zalewska
Niepowodzenia w nauce matematyki. Jak przedszkole może pomóc dziecku w rozwijaniu myślenia i nabywania kompetencji matematycznych

Agnieszka Gąstoł, Beata Szurowska
Zaburzenia emocjonalne i nerwicowe. Jak przedszkole powinno zareagować, aby pomóc dziecku

Dominika Bardzińska
Dziecko zdolne w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dziecka

Aneta Jegier, Beata Szurowska
Agresja wśród najmłodszych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinie

Joanna Pajączkowska
Zagrożenia i pierwsza pomoc w przedszkolu

Anna Dymek-Kucińska, Beata Szurowska
Nadwaga i otyłość u dziecka z perspektywy przedszkola. Działania prozdrowotne i edukacyjne systemu oświaty

Aleksandra Lukasek
Przemoc w rodzinie. Jak przedszkole może pomóc dziecku

Aneta Jegier
Dziecko z ADHD w przedszkolu. Jak przedszkole może pomóc dziecku

Katarzyna Wereszka
Dziecko niesłyszące i słabosłyszące. Jak przedszkole może pomóc w rozwoju dziecka

Kamila Miler-Zdanowska
Dziecko niewidome i słabowidzące w przedszkolu. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dziecka

Karina Jankowska
Dziecko z zespołem Downa w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dziecka

Noty o autorach

dr hab. prof. nadzw. Teresa Janicka-Panek:

Wielką zaletą książki „Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą” jest przemyślany dobór tematów oraz spójność narracyjna i redakcyjna. Teksty napisane przez dr Beatę Szurowską oraz Autorów zaproszonych do współpracy charakteryzuje wysoki poziom merytoryczny, którego podstawą jest rzetelna wiedza na temat omawianego zagadnienia, zawsze połączona z praktyką i doświadczeniem, którym Autorzy chętnie dzielą się z Czytelnikiem. (...) to, co przede wszystkim łączy wszystkie rozdziały w książce to duża wrażliwość i troska: o nauczyciela, rodzica i oczywiście o dziecko.

dr hab. inż. prof. nadzw. Elżbieta Sałata:

(...) książka zawiera treści niezwykle przydatne nauczycielom i rodzicom dzieci przedszkolnych. Wypełnia obserwowaną na rynku wydawniczym lukę, przedkładając Czytelnikom materiał przygotowany teoretycznie i praktycznie/metodycznie. Beneficjentami publikacji są przedszkolaki; także te ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Beata Szurowska
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane