Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców. Czytelnicy znajdą w niej:- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. prof. nadzw. Teresa Janicka-Panek:Wielką zaletą książki „Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą” jest przemyślany dobór tematów oraz spójność narracyjna i redakcyjna. Teksty napisane przez dr Beatę Szurowską oraz Autorów zaproszonych do współpracy charakteryzuje wysoki poziom merytoryczny, którego podstawą jest rzetelna wiedza na temat omawianego zagadnienia, zawsze połączona z praktyką i doświadczeniem, którym Autorzy chętnie dzielą się z Czytelnikiem. (...) to, co przede wszystkim łączy wszystkie rozdziały w książce to duża wrażliwość i troska: o nauczyciela, rodzica i oczywiście o dziecko.dr hab. inż. prof. nadzw. Elżbieta Sałata:(...) książka zawiera treści niezwykle przydatne nauczycielom i rodzicom dzieci przedszkolnych. Wypełnia obserwowaną na rynku wydawniczym lukę, przedkładając Czytelnikom materiał przygotowany teoretycznie i praktycznie/metodycznie. Beneficjentami publikacji są przedszkolaki; także te ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wstęp
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.
Spis treści:WstępBeata SzurowskaAdaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinie w łagodzeniu lęków adaptacyjnychAneta JegierNieśmiałość i lęk. Jak przedszkole może pomóc dziecku z problemami w funkcjonowaniu społecznymAnna Mikler-ChwastekNiejadki. Jak im pomóc w domu i w przedszkoluAgnieszka GąstołRozwód rodziców. Jak przedszkole może wspierać dzieckoKarolina SkarbekTrudności w nabywaniu kompetencji niezbędnych do podjęcia nauki czytania i pisania. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dziecka w zakresie umiejętności polonistycznychBeata SzurowskaGotowość do nauki czytania i pisania. Jak diagnozować i rozwijać kompetencje polonistyczne w przedszkoluJoanna ZalewskaNiepowodzenia w nauce matematyki. Jak przedszkole może pomóc dziecku w rozwijaniu myślenia i nabywania kompetencji matematycznychAgnieszka Gąstoł, Beata SzurowskaZaburzenia emocjonalne i nerwicowe. Jak przedszkole powinno zareagować, aby pomóc dzieckuDominika BardzińskaDziecko zdolne w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dzieckaAneta Jegier, Beata SzurowskaAgresja wśród najmłodszych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinieJoanna PajączkowskaZagrożenia i pierwsza pomoc w przedszkoluAnna Dymek-Kucińska, Beata SzurowskaNadwaga i otyłość u dziecka z perspektywy przedszkola. Działania prozdrowotne i edukacyjne systemu oświatyAleksandra LukasekPrzemoc w rodzinie. Jak przedszkole może pomóc dzieckuAneta JegierDziecko z ADHD w przedszkolu. Jak przedszkole może pomóc dzieckuKatarzyna WereszkaDziecko niesłyszące i słabosłyszące. Jak przedszkole może pomóc w rozwoju dzieckaKamila Miler-ZdanowskaDziecko niewidome i słabowidzące w przedszkolu. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dzieckaKarina JankowskaDziecko z zespołem Downa w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dzieckaNoty o autorach