• Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne

Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne

  • Autor: Zofia Ratajczak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-697-7
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 236/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 46,00 zł

    23,00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Praca jest zbiorem artykułów na temat psychologicznych problemów przedsiębiorczości. Ich Autorzy przedstawiają wyniki badań dotyczących różnych aspektów aktywności człowieka, ukierunkowanej na osiąganie ambitnych celów, przynoszących im jeśli nie wprost korzyści materialne, to przynajmniej poprawę ogólnej sytuacji życiowej.

Są tu rozważania o zachowaniu się ludzi dążących do poprawy swego losu, znajdujących się w różnych sytuacjach: zarówno dobrobytu i dobrze prosperujących, jak i w sytuacjach kryzysowych i dekoniunktury; tak w odniesieniu do sytuacji gospodarczych, jak i szeroko rozumianych sytuacji życiowych; zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. Przedsiębiorczość jest tu rozpatrywana jako zjawisko wielowymiarowe i pokazanie różnorodności ujęć było jednym z celów tej publikacji. Dzięki takiemu szerokiemu ujęciu wiedza psychologiczna o przedsiębiorczości łatwiej trafi do swoich odbiorców. Jest ona zaadresowana przede wszystkim do coraz liczniejszej grupy psychologów zajmujących się szeroko rozumianą przedsiębiorczością jako problemem psychologicznym, ale może się okazać nie mniej pożyteczna dla osób zaangażowanych w prowadzenie własnych przedsiębiorstw tak w skali mikro, jak i makro (mała i średnia przedsiębiorczość).

Autor książki

Zofia Ratajczak

prof. zw. dr hab. Kierownik Katedry Psychologii. Specjalizowała się w dziedzinie psychologii pracy i organizacji, psychologii środowiskowej i psychologii ekonomicznej. Związana z Uniwersytetem Śląskim niemal od chwili jego powołania. Współtworzyła kierunek psychologii na tym Uniwersytecie. Od 2007 przeszła do GWSH. W latach 1980-83 oraz 1996-2007 kierowała Instytutem Psychologii U.Śl., 1990-1993 była dziekanem Wydziału Pedagogiki i Psychologii, 1996-2002 prorektorem ds/Kształcenia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członek Komitetu Nauk Psychologicznych PAN (1980-2011), Komitetu Wykonawczego Międzynarodowego Towarzystwa Psychologii Stosowanej (1985-2006), Komitetu Ergonomii PAN (1980-2009), redaktor naczelna rocznika Kolokwia Psychologiczne PAN (1990-2009). Stypendystka Fulbrighta w 1975/76. Książki tego autora if(window.screen.width

Spis treści:
 
Wprowadzenie
Zofia Ratajczak
 
1. Przedsiębiorczość w kontekście ogólnej teorii działania
Zofia Ratajczak
 
2.Przedsiębiorczość w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. O formowaniu się tożsamości nowego typu
Augustyn Bańka
 
3. Zarządzanie karierą zawodową jako forma przedsiębiorczości
Maria Strykowska
 
4.Twórcza przedsiębiorczość jako sposób zarządzania pracą w kopalni
Grażyna Mendecka
 
5. Przedsiębiorczość i wartości cenione w pracy w kontekście płci psychologicznej
Dominika Ochnik
 
6. Lojalność osób przedsiębiorczych. Postawa czy taktyka?
Renata Rosmus
 
7. Przedsiębiorczość w perspektywie rozwoju człowieka
Adam Niemczyński
 
8. Przedsiębiorczość życiowa. Próba konceptualizacji problemu na tle współczesnej myśli psychologicznej
Justyna Dubiel
 
9. Wybrane podmiotowe uwarunkowania przedsiębiorczości życiowej
Ewa Klimas-Kuchtowa
 
10. Poczucie podmiotowości pracowników jako stymulator ich przedsiębiorczości
Jan Tomiczek
 
11. Predyktory przedsiębiorczości
Ryszard Studenski, Anna Studenska
 
12. Metody jakościowe wobec problematyki przedsiębiorczości
Aleksandra Dembińska
 
Zakończenie

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł