Przedsiębiorczość korporacyjna. Rynek, strategie, zarządzanie
- Autor: Czaja Izabela
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-100-9
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 324/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
61,20 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książkę wyróżnia całościowe spojrzenie na zagadnienie kształtowania zachowań i postaw przedsiębiorczych w korporacjach, które określane jest jako intraprzedsiębiorczość. W procesie zarządzania korporacjami istotne jest wykorzystanie podejścia przedsiębiorczego, które w praktyce determinuje ich rozwój. W książce wyjaśniono wiele złożonych zagadnień, związanych z przedsiębiorczością korporacyjną w aspekcie ekonomicznym, prawnym, technologicznym, globalnym, przywództwa oraz kultury i innowacji.
Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie złożonego systemu dużych i wielkich przedsiębiorstw, w których wnętrzu tworzone jest środowisko w rożnym stopniu rozwijające przedsiębiorczość korporacyjną.
Adresatami są menedżerowie, pracownicy korporacji, studenci oraz czytelnicy zainteresowani poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości korporacyjnej.
Książka została napisana przez pracowników naukowych trzech katedr Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego, a także Katedry Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Stanowi ona kontynuację wcześniejszej publikacji pt. „Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem”.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Czaja IzabelaSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Przedsiębiorczość dużych przedsiębiorstw – zagadnienia ogólne
Izabela Czaja
1.1. Geneza i znaczenie korporacji
1.2. Krajowe korporacje
1.3. Formy korporacji
1.4. Przedsiębiorczość korporacyjna – funkcje i stymulanty
Rozdział 2. Rynkowe przejawy przedsiębiorczości korporacyjnej
Izabela Czaja
2.1. Zmiany i rozwój sektora
2.2. Dyfuzja innowacji
2.3. Bariery wejścia i wyjścia. Przedsiębiorczy i technologiczny porządek zmian
2.4. Ekonomia innowacji i efektów zewnętrznych
Rozdział 3. Umiędzynarodowienie firm w erze globalizacji
Rafał Morawczyński
3.1. Wpływ globalizacji na proces umiędzynarodowienia firm
3.2. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
3.3. Inne formy umiędzynarodowienia
3.4. Umiędzynarodowienie zasobów kapitałowych
Rozdział 4. Prawo korporacyjne. Prawne i fiskalne aspekty działalności korporacji
Zofia Szafrańska, Robert Śliwa
4.1. Powiązania korporacyjne (podmiot dominujący, powiązany, zależny)
4.2. Przekształcenia form i struktur organizacyjnych korporacji
4.3. Prawo własności intelektualnej i przemysłowej w korporacji
4.4. Aspekt fiskalny działania korporacji
4.5. Tworzenie kapitałowej grupy podatkowej
Rozdział 5. Przywództwo w systemie przedsiębiorczości korporacyjnej
Krzysztof Misiołek
5.1. System przedsiębiorczości korporacyjnej
5.2. Nadzór korporacyjny i odpowiedzialne przywództwo korporacyjne
5.3. Menedżeryzm i przywództwo korporacyjne
5.4. Przywództwo korporacyjne w praktyce biznesu
Rozdział 6. Przejawy przedsiębiorczości wewnętrznej
Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec
6.1. Istota i znaczenie przedsiębiorczości wewnętrznej
6.2. Cztery modele przedsiębiorczości wewnętrznej
6.3. Wymiar konkurencyjny przedsiębiorczości wewnętrznej
Rozdział 7. Zarządzanie rozwojem korporacji
Ewa Kozień
7.1. Istota rozwoju korporacji
7.2. Modele rozwoju korporacji
7.3. Diagnozowanie rozwoju korporacji
Rozdział 8. Zmierzch korporacji
Zbigniew Michalik
8.1. Procesy koncentracji jako efekt dążenia ku dominacji
8.2. Potencjalne przyczyny upadku korporacji
8.3. Odwrócony próg rentowności
Rozdział 9. Strategie korporacji
Zbigniew Michalik
9.1. Istota i rodzaje strategii korporacji
9.2. Strategie globalne korporacji
Rozdział 10. Wdrażanie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach
Maria Urbaniec
10.1. Rola i znaczenie zrównoważonego rozwoju w działalności przedsiębiorstw
10.2. Instrumenty zrównoważonego rozwoju stosowanych w przedsiębiorstwach
10.3. Międzynarodowe doświadczenia we wdrażaniu instrumentów zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach
10.4. Wyzwania i kierunki rozwoju zrównoważonego biznesu
Rozdział 11. Znaczenie kultury i struktury organizacyjnej w korporacji
Julia Gorzelany, Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec
11.1. Kultura organizacyjna – jej istota i znaczenie w zarządzaniu korporacją
11.2. Strategia, struktura i kultura organizacyjna w rozwoju korporacji
11.3. Kierunki zmian kultury w korporacji
11.4. Struktura i jej elastyczność w korporacji
Rozdział 12. Zarządzanie projektami w korporacji
Ewa Kozień
12.1. Korporacja jako organizacja projektowa
12.2. Zarządzanie projektem, programem i portfelem projektów w korporacji
12.3. Problemy w zarządzaniu wieloma projektami
Rozdział 13. Znaczenie inwentyki w korporacjach
Izabela Czaja, Ewa Kozień
13.1. Myślenie i inwentyka
13.2. Proces twórczy i sposoby rozwiązywania problemów twórczych
13.3. Metody inwentyczne
Rozdział 14. Innowacje w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach
Małgorzata Kosała
14.1. Proces innowacyjny w korporacjach
14.2. Determinanty rozwoju innowacji w korporacjach
14.3. Strategie korporacji w zarządzaniu innowacjami
Rozdział 15. Zarządzanie technologiami
Julia Gorzelany
15.1. Technologia i przedsiębiorczość technologiczna
15.2. Korporacje jako organizacje uczące się
15.3. Transfer i implementacja technologii w korporacjach
15.4. Zarządzanie zmianą technologiczną – gotowość technologiczna oraz komercjalizacja technologii
Literatura
Wykaz tabel i rysunków