Proces przedsiębiorczy. Tworzenie nowych przedsiębiorstw
- Autor: Gaweł Aleksandra
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-977-0
- Data wydania: 2013
- Liczba stron/format: 211/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
40,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka poświęcona jest procesowi zakładania nowych firm. Co roku średnio 10% przedsiębiorstw stanowią nowo uruchamiane podmioty. Jednak relatywnie wysokiej dynamice ich uruchamiania, towarzyszy wysokie ryzyko upadku. Autorka prezentuje nowatorski proces zakładania nowego przedsiębiorstwa, który wykorzystuje dwa ujęcia, zasobowe i procesowe
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Gaweł AleksandraSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota przedsiębiorczości i procesu przedsiębiorczego
1.1. Przedsiębiorczość jako przedmiot badań ekonomicznych
1.2. Innowacyjność jako istota przedsiębiorczości
1.3. Podejmowanie ryzyka w wyjaśnianiu przedsiębiorczości
1.4. Przedsiębiorczość jako wykorzystywanie możliwości biznesowych
1.5. Orientacja przedsiębiorcza jako postawa przedsiębiorczych firm
Rozdział 2. Proces tworzenia nowych przedsiębiorstw jako istota przedsiębiorczości
2.1. Istota procesu tworzenia nowych przedsiębiorstw
2.2. Proces decyzyjny przy wchodzeniu do przedsiębiorczości
2.3. Ekonomiczne znaczenie nowo tworzonych przedsiębiorstw
2.4. Determinanty procesu tworzenia nowych przedsiębiorstw
2.5. Model koncepcyjny procesu przedsiębiorczego
Rozdział 3. Proces tworzenia nowych firm w ujęciu zasobowym
3.1. Teoria zasobowa w tłumaczeniu procesu tworzenia nowych przedsiębiorstw
3.2. Kapitał ludzki przyszłego przedsiębiorcy
3.3. Dostęp do kapitału finansowego a proces przedsiębiorczy
3.4. Znaczenie kapitału społecznego w procesie tworzenia nowych przedsiębiorstw
3.5. Uwarunkowania regionalne i konkurencyjne w procesie przedsiębiorczym
Rozdział 4. Etapy procesu przedsiębiorczego
4.1. Formowanie idei nowego przedsiębiorstwa
4.2. Identyfikacja i ocena możliwości biznesowych
4.3. Planowanie działalności przedsiębiorczej
4.4. Rozpoczęcie działalności gospodarczej
4.5. Rozwój nowych firm po wejściu do przedsiębiorczości
Zakończenie
Spis schematów
Spis wykresów
Spis tabel
Bibliografia