Jakość usług medycznych. Ocena statystyczna. Podstawy metodyczne
- Autor: Beata Detyna Jerzy Detyna
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-507-9
- Data wydania: 2011
- Liczba stron/format: 350/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65.00 zł
58.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Książka jest próba zwrócenia uwagi na konieczność stosowania w procesie doskonalenia jakości usług medycznych takich metod i narzędzi, które pozwolą na skwantyfikowanie wyników badań. Wyrażone w sposób liczbowy dałyby zarządzającym możliwość porównań w czasie. Jakość usługi medycznej przedstawione jest jako wartość mająca wiele wymiarów. Oceniać ją możemy w wielu płaszczyznach, np. procesów wewnętrznych, pacjentów, pracowników czy wyników finansowych.
Głównym celem autorów było zaproponowanie metodyki oceny jakości procesów w usługach medycznych, w zakładach opieki zdrowotnej. Proponowana metodyka po pewnych modyfikacjach ma uniwersalny charakter i może mieć zastosowanie we wszystkich podmiotach świadczących nie tylko usługi medyczne.
Wstęp
Beata Detyna
absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (w specjalnościach: zarządzanie jakością w sektorze usług, ocena jakości, logistyka usług).
Jerzy Detyna
profesor Politechniki Wrocławskiej związany z uczelnią macierzystą od 1997 roku. Członek Komisji Inżynierii Biomedycznej oraz Komisji Budownictwa i Mechaniki Polskiej Akademii Nauk Oddział we Wrocławiu. W ramach swojej działalności naukowej pełni członkostwo w kilku towarzystwach naukowych, m.in. w Polskim Towarzystwie Statystycznym, Polskim Towarzystwie Agrofizycznym, Polskim Towarzystwie Eksploatacyjnym.