Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W książce zawarto podstawy teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej, jak również dokładny opis, jak można ją stosować – do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu. Pokazano przykłady zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem pomysłów dla nauczycieli akademickich i superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację metodyki pracy socjalnej. Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla studentów pracy socjalnej i pracowników socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji.Patronat W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. UMCS:Autorka z powodzeniem zrealizowała projekt naukowy, którego celem było wprowadzenie w zagadnienia refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej oraz zapoznanie potencjalnych grup odbiorców z konkretnymi rozwiązaniami metodycznymi w tym zakresie. Bardzo pomocne są pytania sformułowane na zakończenie każdego rozdziału książki na temat omówionych treści oraz wskazanie bibliografii, na podstawie której osoby zainteresowane tematem mogą poszerzyć swoją wiedzę. Poza tym Autorka, jako profesjonalistka w pracy socjalnej, sformułowała rekomendacje stanowiące wskazówki do realizacji zadań z zakresu różnych rodzajów refleksyjności, wchodzącej w skład pożądanych kompetencji pracowników socjalnych.
profesor Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Jest autorką dziewięciu książek i ponad stu artykułów, w tym głównie dotyczących metodyki pracy socjalno-wychowawczej i terapeutycznej z rodziną. Doradca metodyczny, superwizor, trener w tym zakresie. Ekspert-doradca społeczny w Narodowej Radzie ds. Społecznych, działającej w ramach Narodowej Rady Rozwoju w Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polski (m.in. bierze udział w pracach badawczych dotyczących ewaluacji działania Centrów Usług Społecznych). Pracuje z rodzinami z dziećmi w Częstochowskim Centrum Wsparcia Rodziny.
Spis treści:WstępRozdział 1. Teoretyczne podstawy refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej1.1. Pojęcie refleksji, refleksyjności i refleksyjnej praktyki1.2. Poziomy refleksji1.3. Paradygmaty metodycznego działania w polu pracy socjalnej a koncepcja refleksyjnej edukacji i refleksyjnego praktyka1.4. Refleksyjność jako kompetencja kluczowa pracownika socjalnego1.5. Rodzaje refleksji w pracy socjalnej1.6. Cele, zasady i poziomy refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej1.7. Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu do refleksyjnej praktyki w polu pracy socjalnejPytania do rozdziałuBibliografiaRozdział 2. Wybrane modele, metody oraz narzędzia refleksyjnego uczenia się do wykorzystania na zajęciach z metodyki pracy socjalnej i superwizji2.1. Modele refleksyjnego uczenia się2.1.1 Model Terry’ego Bortona2.1.2. Cykl Davida Kolba 2.1.3. Refleksyjny cykl Grahama Gibbsa2.1.4. Model Stephena Brookfielda 2.1.5. Analiza pracy z przypadkiem z wykorzystaniem etapów metodycznego działania Cristiny de Robertis2.1.6. Model Michała Balinta 2.2. Metody i środki dydaktyczne sprzyjające refleksyjnemu uczeniu się i doskonaleniu zawodowemu 2.2.1. Wykład problemowy 2.2.2. Dyskusja2.2.3. Analiza przypadków 2.2.4. Gry dydaktyczne2.2.5. Metoda projektów2.2.6. Metoda odwróconej klasy2.2.7. Rysowanie genogramu 2.2.8. Rysowanie ekogramu (ekomapy) 2.2.9. Narzędzia do refleksji nad sobą samymPytania do rozdziałuBibliografia Rozdział 3. Projekt refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej3.1. Struktura i przykład realizacji przedmiotu metodyka pracy socjalnej w ujęciu edukacji refleksyjnej 3.2. Efekty uczenia się osiągnięte przez studentów 3.3. Sposoby badania refleksyjności studentów pracy socjalnej Pytania do rozdziału Bibliografia ZakończenieAneks