Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Patron medialny:
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Podmiotowość jako główna kategoria w rozważaniach o dziecku jako osobie 1.1. Podmiotowość - rozważania definicyjne 1.2. Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej Rozdział 2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną 2.1. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie 2.2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 2.3. Planowanie i konstruowanie indywidualnych programów edukacji dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 2.4. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) 2.5. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 2.6. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 2.7. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym Rozdział 3. Uczniowie z nadpobudliwością psychoruchową 3.1. Uczniowie z zaburzeniami emocjonalnymi (nadpobudliwością psychoruchową) 3.2. Autyzm dziecięcy Rozdział 4. Uczniowie szczególnie uzdolnieni 4.1. Zdolności intelektualne dziecka w wieku wczesnoszkolnym 4.2. Zdolności lingwistyczne 4.3. Zdolności wysepkowe 4.4. Charakterystyka dziecka zdolnego w wieku wczesnoszkolnym 4.5. Uczniowie uzdolnieni językowo i aktorsko 4.6. Uczniowie uzdolnieni matematycznie 4.7. Uczniowie uzdolnieni przyrodniczo 4.8. Uczniowie uzdolnieni plastycznie 4.9. Uczniowie uzdolnieni technicznie 4.10. Uczniowie uzdolnieni muzycznie 4.11. Uczniowie uzdolnieni sportowo Rozdział 5. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 5.1. Uczniowie z dysleksją rozwojową 5.2. Uczniowie z trudnościami w czytaniu i pisaniu 5.3. Uczniowie z dyskalkulią - trudnościami w uczeniu się matematyki 5.4. Uczniowie słabowidzący 5.5. Uczniowie słabosłyszący 5.6. Uczniowie z zaburzeniami mowy Rozdział 6. Uczniowie z problemami zdrowotnymi 6.1. Uczniowie przewlekle chorzy 6.2. Uczniowie z zaburzeniami układu nerwowego 6.3. Uczniowie z zaburzeniami przemiany materii A. Cukrzyca 6.4. Uczniowie z zaburzeniami układu oddechowego A. Astma oskrzelowa (dychawica) B. Mukowiscydoza C. Alergia (nadwrażliwość, uczulenie) D. Rozstrzeń - niedrożność oskrzeli E. Uczniowie z wadą serca 6.5. Uczniowie z zaburzeniami układu krążenia A. Hemofilia (krwawiączka) 6.6. Uczniowie z zaburzeniami narządu ruchu A. Skolioza, kifoza, płaskostopie B. Mózgowe porażenie ruchowe C. Młodzieńcze idiopatyczne zapalenie stawów Rozdział 7. Kształcenie dzieci w zakładach leczniczych - z praktyki szkolnej 7.1. Uczeń i nauczyciel w szkole przyszpitalnej Aneks Aneks do rozdziału 2. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Załącznik 2.1. Przykład wzoru opinii pedagogicznej (nauczycielskiej) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Załącznik 2.2. Przykład wzoru opinii i orzeczenia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Załącznik 2.3. Przykład wzoru opinii pedagogicznej (nauczycielskiej) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Załącznik 2.4. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Załącznik 2.5. Przykład wzoru świadectwa uczennicy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Załącznik 2.6. Przykład wzoru arkusza ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym Aneks do rozdziału 3. Fragmenty opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów z nadpobudliwością psychoruchową Załącznik 3.1. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z nadpobudliwością psychoruchową Załącznik 3.2. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z autyzmem dziecięcym Aneks do rozdziału 4. Przykłady ocen opisowych uczniów zdolnych klas edukacji wczesnoszkolnej Załącznik 4.1. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy pierwszej za I semestr Załącznik 4.2. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy pierwszej za I semestr Załącznik 4.3. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy drugiej za I semestr Załącznik 4.4. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy drugiej za I semestr Załącznik 4.5. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy trzeciej za I semestr Załącznik 4.6. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy trzeciej Załącznik 4.7. Wzór karty opisowej ucznia klasy trzeciej Aneks do rozdziału 5. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych ze specyficznymi trudnościami w nauce Załącznik 5.1. Przykład wzoru opinii ucznia z ryzykiem dysleksji Załącznik 5.2. Przykład wzoru opinii ucznia z dysleksją rozwojową Załącznik 5.3. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu Załącznik 5.4. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z dyskalkulią Załącznik 5.5. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z astygmatyzmem, niedowidzeniem obu oczu Załącznik 5.6. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z niedosłuchem Aneks do rozdziału 6. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów przewlekle chorych Załącznik 6.1. Przykład orzeczenia ucznia z padaczką (epilepsją) Załącznik 6.2. Przykład orzeczenia ucznia z porażeniem mózgowym Bibliografia
» Małgorzata Koroś, Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, edukatorzawodowy.koweziu.edu.pl »
» Magdalena Goetz, Lektura dla praktyka, Głos Nauczycielski nr 35 z 27 sierpnia 2014 r. »
Alicja Tanajewska nauczyciel dyplomowany, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta. Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz studia podyplomowe z terapii pedagogicznej i studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Posiada I i II stopień specjalizacji zawodowej (w zakresie nauczania początkowego). Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych oraz grantach kuratoryjnych dla nauczycieli. Od wielu lat pełni funkcję lidera zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz opiekuna nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Jest nauczycielem klas 1-3, prowadzi w szkole terapię pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne. Jest współautorką licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół oraz dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów. Za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej otrzymała Nagrodę Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, jak również Medal KEN.
Renata Naprawa nauczyciel dyplomowany, były konsultant do spraw pedagogiki specjalnej, wizytator Wydziału Pedagogiki Pozaszkolnej i Specjalnej. Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna oraz studia podyplomowe na kierunkach: socjoterapia, wychowanie do życia w rodzinie i zarządzanie oświatą. Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych, studiach podyplomowych oraz grantach kuratoryjnych dla nauczycieli. Jest wychowawcą i terapeutą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Współautorka licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół oraz dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów.
Jadwiga Stawska ukończyła studia magisterskie na UG w Gdańsku, II stopień specjalizacji zawodowej w zakresie II przedmiotów: filologia rosyjska oraz pedagogika specjalna-lecznicza; studium kwalifikacyjne z zakresu Pedagogika Specjalna-Lecznicza; studia podyplomowe dla Oświatowej Kadry Kierowniczej; Studium Rozwoju Lokalnego; kurs kwalifikacyjny z zakresu nadzoru pedagogicznego. Edukator, były wieloletni dyrektor Szkoły Podstawowej Specjalnej-Przyszpitalnej Nr 1 oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Gdańsku, były wizytator Pomorskiego Kuratorium Oświaty, były dyrektor Ośrodka Usług Pedagogicznych dla Nauczycieli. Od 2007 r. wykładowca na kursach kwalifikacyjnych, grantach w ramach wojewódzkich zadań edukacyjnych, szkoleniach dla nauczycieli, obecnie edukator w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Oświata-Lingwista, kierownik kursów kwalifikacyjnych. Odznaczenia: srebrny krzyż zasługi, medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, Złota Odznaka Przyjaciel Dziecka.
42.30 zł 47.00 zł Cena netto: 40.29 zł
9.00 zł 60.00 zł Cena netto: 8.57 zł
10.50 zł 42.00 zł Cena netto: 10.00 zł
31.50 zł 35.00 zł Cena netto: 30.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł