Polityka turystyczna. Powstanie - rozwój - główne obszary
- Autor: Hanna Zawistowska Maciej Dębski Hanna Górska-Warsewicz
- Wydawca: PWE
- ISBN: 978-83-208-2159-8
- Data wydania: 2014
- Liczba stron/format: 198
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
54.90 zł
49.41 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49.41 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Rozwój turystyki sprawił, że władze zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym dostrzegły szansę na ekspansję gospodarcza i promocję regionów oraz krajów. W książce autorzy omówili:
• istotę, powstanie i rozwój polityki turystycznej,
• obszary, narzędzia oraz podmioty uczestniczące w tworzeniu i realizacji polityki turystycznej państwa,
• podstawowe zasady, które muszą być respektowane w odniesieniu do polityki turystycznej państwa, w tym zasadę zrównoważonego rozwoju,
• wpływ Unii Europejskiej na politykę turystyczną państw członkowskich,
• oddziaływanie administracji rządowej i samorządowej na rozwój turystyki i funkcjonowanie przedsiębiorstw branży turystycznej,
• promocję jako ważny element polityki turystycznej.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów na kierunkach o profilu turystyczno-hotelarskim, urzędników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się turystyką, a także dla przedsiębiorców z branży turystycznej.
Hanna Zawistowska
dr hab., profesor nadzwyczajny SGH
Kierownik Podyplomowych Studiów Menedżerów Turystyki w Szkole Głównej Handlowej.
W latach 1997-2011 pracownik resortu turystyki z ramienia którego uczestniczyła w pracach organizacji międzynarodowych, a w szczególności Komitetu Turystyki Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Komisji Europejskiej (Doradczego Komitetu Turystyki). Autorka licznych opracowań z zakresu prawa w turystyce, polityki turystycznej i organizacji turystyki w Polsce. Prowadzi badania naukowe z zakresu prawno-ekonomicznych aspektów turystyki krajowej i międzynarodowej. Zajmuje się w szczególności problematyką prawnych aspektów podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce i hotelarstwie, ochrony konsumentów, polityki turystycznej i działań UE w obszarze turystyki.
Maciej Dębski
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Autor lub współautor książek oraz kilkudziesięciu publikacji wydanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu w turystyce, w szczególności poprzez firmy rodzinne działające na rynku turystycznym.
Hanna Górska-Warsewicz
doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracuje w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW. Wydała 12 książek jako autor, współautor lub redaktor naukowy. Obszarem szczególnych zainteresowań naukowych jest szeroko rozumiane zarządzanie marką.