• Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych

Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych

  • Autor: Izabela Podobas
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-385-3
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 199/C5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    10.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10.00 zł
  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Polityczny public relations służy kształtowaniu wizerunku partii politycznych i jej li­derów. Stosowany umiejętnie pomaga osiągnąć sukces, przegranych może wznieść na szczyty władzy, a faworytów pogrążyć. Stosuje go każdy rodzaj władzy i opozycji, zarówno w rozwiniętych demokracjach, jak i w skostniałych dyktaturach.

Publikacja ma na celu usystematyzowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej kształtowania wizerunku w polityce. Zostały przedstawione okoliczności, które wpłynęły na komercjalizację życia politycznego, jak i współczesne zagrożenia oraz tendencje rozwoju rynku politycznego. Dokonano szerokiej analizy metod i technik politycznego PR wykorzystywanych w walce o zdobycie i utrzymanie władzy.

Polityczny public relations ma pomagać funkcjonować bardziej efektywnie zarówno partiom politycznym, jak i społeczeństwu, które dzięki systematycznemu oddziaływaniu podejmuje określone (oczekiwane) decyzje wyborcze.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Determinanty kreowania wizerunku partii politycznych
 
1.1. Partie polityczne jako organizacje ubiegające się o zaufanie społeczne
1.2. Demokratyzacja życia politycznego
1.3. Prawo wyborcze jako czynnik rozwoju public relations
1.4. Komercjalizacja życia politycznego jako czynnik rozwoju public relations
 
Rozdział 2. Aspekty teoretyczne public relations
 
2.1. Geneza kreowania opinii publicznej na przestrzeni wieków
2.1.1. Okres starożytności
2.1.2. Okres ery nowożytnej
2.2. Definicje pojęcia „public relations”
2.3. Istota politycznego public relations
2.4. Zasady i cele public relations
2.5. Relacje public relations z dziedzinami pokrewnymi
2.5.1. Public relations a marketing/marketing polityczny
2.5.2. Public relations a reklama/reklama polityczna
2.5.3. Public relations a propaganda
2.5.4. Public relations a dziennikarstwo
 
Rozdział 3. Wykorzystanie technik i metod public relations przez partie polityczne
 
3.1. Zastosowanie mechanizmu public relations w polityce
3.2. Kształtowanie wizerunku partii politycznych i polityków
3.3. Pojęcie image’u polityka
3.4. Specjaliści od kształtowania wizerunku w partiach politycznych
 
Rozdział 4. Znaczenie etyki w działalności public relations i życiu politycznym
 
4.1. Etyka jako fundamentalna zasada kreowania wizerunku
4.2. Etyka w public relations
4.3. Etyka w działalności politycznej
4.3.1. Kodeksy etyki zawodowej osób publicznych
4.3.2. Formy ochrony etyki w życiu publicznym
 
Rozdział 5. Zagrożenia związane z kreowaniem image’u w polityce
 
5.1. Populistyczna kreacja wizerunku
5.2. Kontakty z mediami w działalności public relations
5.2.1. Media jako instrument wpływania na opinię publiczną
5.3. Kampania negatywna – czyli stosowanie czarnego PR w polityce
 
Rozdział 6. Znaczenie i perspektywy wykorzystania public relations w polityce
 
6.1. Rola public relations w polityce
6.1.1. Wykorzystanie marki w identyfikacji ugrupowań politycznych
6.2. Perspektywy kształtowania wizerunku ugrupowań politycznych na polskiej scenie politycznej
6.3. Internet jako konieczny instrument w kreacji wizerunku ugrupowań politycznych w XXI wieku
 
Zakończenie
 
Bibliografia
 
Aneks

» PR a kreowanie wizerunku polityka i partii politycznej, egospodarka.pl »

» Mechanizm public relations w polityce, egospodarka.pl »

Izabela Podobas

prawnik i politolog, stopień doktora nauk humanistycznych otrzymała w 2006 roku, posiada 16-letnie doświadczenie w pracy naukowo-dydaktycznej. Z zakresu prawa specjalizuje się w obszarze ochrony własności intelektualnej, prawa pracy i prawa gospodarczego - prowadzi wykłady, seminaria i szkolenia odnoszące się do tej tematyki. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje także wokół public relations, zintegrowanej komunikacji marketingowej, zarządzania zasobami ludzkimi, a także negocjacji i mediacji. Autorka kilku monografii oraz ponad 50 artykułów naukowych, uczestnik i prelegent wielu konferencji naukowych oraz kilku projektów naukowo-badawczych.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Złotouści i gołosłowni. Przywództwo...

58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł

Najczęściej kupowane