Publikacja skierowana jest do studentów i doskonalących się menedżerów w polskich warunkach i z uwzględnieniem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autora.
Zawartość książki ograniczono do pojęć i zagadnień podstawowych, niezbędnych w procesie uczenia się, ale zgodnych z wymaganiami programowymi dla przedmiotu Zarządzanie dla studiów licencjackich na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, administracja, bankowość i finanse, turystyka i rekreacja, bezpieczeństwo wewnętrzne itp.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Polityka i Społeczeństwo 10/2012
Autor książki
Korzeniowski Leszek F.
doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Doctor Honoris Causa Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Grigoria Skorowody w Pereyesławiu Chmielnickim (Ukraina, 2015); Doctor Honoris Causa Państwowego Instytutu polityki rodzinnej i młodzieżowej Ministerstwa Młodzieży i Sportu Ukrainy (2014); docent Wydziału Inżynierii Bezpieczeństwa Uniwersytetu w Żilinie (Słowacja); Członek zagraniczny Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy; Honorowy Obywatel Miasta Fromborka. W pracy naukowej koncentruje się na naukach o bezpieczeństwie (securitologia) w dziedzinie nauk społecznych oraz na naukach o zarządzaniu w dziedzinie nauk ekonomicznych. Opublikował ponad dwieście artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących społeczno-psychologicznych aspektów managementu, bezpieczeństwa cywilnego, funkcjonowania firm w warunkach ryzyka, wywiadu gospodarczego oraz zarządzania bezpieczeństwem (w językach: polskim, angielskim, czeskim, rosyjskim, słowackim i ukraińskim).
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Menedżer i jego osobowość
1.1. Pojęcia zarządzania
1.2. Menedżer i jego władza
1.3. Osobowość menedżera
Rozdział 2. Koncepcje zarządzania
2.1. Dawne sposoby rządzenia i kierowania
2.2. Prakseologia
2.3. Tayloryzm
2.4. Biurokracja
2.5. Behawioryzm
2.6. Podejście systemowe
2.7. Zarządzanie marketingowe
Rozdział 3. Planowanie
3.1. Pojęcia planowania
3.2. Planowanie strategiczne
3.3. Planowanie taktyczne
3.4. Planowanie operacyjne
Rozdział 4. Organizowanie
4.1. Pojęcia organizowania
4.2. Przesłanki strukturyzacji
4.3. Struktury organizacyjne
4.4. Organizacje i ich rodzaje
4.5. Otoczenie przedsiębiorczości
Rozdział 5. Motywowanie
5.1. Motywacja i wpływ społeczny
5.2. Teorie i modele motywowania
5.3. Polityka kadrowa
5.4. Stosunek pracy
5.5. Umowy cywilno-prawne
Rozdział 6. Kontrolowanie
6.1. Pojęcia i etapy kontrolowania
6.2. Rodzaje kontroli
6.3. Kontrolowanie i ocena ryzyka
Spis przypadków
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia