Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67.50 zł
10% taniej
Książka systematyzuje pedagogikę pracy i osadza ją w nurcie naukowości, artykułując kryteria, które nadają charakter naukowo-teoretyczny pedagogice pracy jako dyscyplinie pedagogicznej. Nauka i jej wymagania wyznaczyły strukturę monografii, którą ujęto w cztery rozdziały. Rozdział pierwszy ukazuje swoistość pedagogiki pracy wpisaną w jej struktury wiedzy z układem pojęciowym, rozdział drugi - metodologii, rozdział trzeci poświęcony został teoriom pedagogiki pracy, zaś czwarty, teoretyczności, dyscyplinarności i instytucjonalizacji tej dyscypliny pedagogicznej.Przyjęte holistyczne podejście łączy aspekty naukoznawcze z tematyką pedagogiki pracy i czyni monografię cenną pozycją dla środowisk naukowych, a także studentów specjalizujących się w obszarze pedagogiki pracy, ale również przydatną praktykom, w tym nauczycielom aktualnie starającym się o zatrudnienie w odbudowanym szkolnictwie zawodowym, a także doradców zawodowych oraz pracodawców i pracowników różnego szczebla zatrudnienia.
Spis treści:WstępPodstawy teoretyczne i metodologiczne pedagogiki pracy jako dyscypliny naukowejRozdział pierwszy. Swoistość i naukowość pedagogiki pracy1. Swoistość pedagogiki pracy kryterium naukowości2. Wiedza i jej klasyfikacja/systematyzacja/kryterium naukowości i swoistości pedagogiki pracy2.1. Układ pojęć pedagogiki pracy wyrazem jej naukowości oraz swoistości2.1.1. Człowiek kategorią poznania w aplikacji palety pojęciowej pedagogiki pracy2.1.2. Wychowanie i jego specyfika wpisana w projekcję swoistego układu pojęciowego pedagogiki pracy2.1.3. Praca wiodącą kategorią układu pojęciowego pedagogiki pracy2.1.4. Zawód kolejną podstawową kategorią pedagogiki pracy2.1.5. Praca zawodowa i jej typologia2.1.6. Czynności i umiejętności kategoriami zawodu i pracy2.1.7. Kwalifikacje i ich struktury wpisane w opis zawodu, miejsce ich kształtowania oraz przydatność w wykonywanej pracy zawodowej przez człowieka2.1.8. Kompetencje i praca kompetencyjna wyzwaniem współczesności2.2. Swoistość struktur pedagogiki pracy2.2.1. Obszary badawcze kryterium swoistości i naukowości pedagogiki pracy2.2.2. Działy pedagogiki pracy i ich swoistość a kryteria ich wyodrębniania nazewnictwa2.2.3. Struktury gospodarcze kryterium systemowego, swoistego i branżowego modelowania pedagogiki pracyRozdział drugi. Metodologia badań pedagogiki pracy z jej swoistością wpisana w nurt naukoznawczy1. Przedmiot badań pedagogiki pracy wyrazem jej naukowości i swoistości – różne modele wyznaczone rozwojem pedagogiki pracy1.1. Przedmiot badań pedagogiki pracy w ujęciu tradycyjnym (klasycznym) w ujęciu tradycyjnym (klasycznym) autorstwa T. Nowackiego1.2. Przedmiot badań pedagogiki pracy w nurcie personalistycznym autorstwa S. Kaczora1.3. Przedmiot badań pedagogiki pracy w nurcie aksjologicznym autorstwa B. Baraniak2. Metody badań w pedagogice pracy wyrazem jej swoistości2.1. Metody proste przydatne w pedagogice pracy2.2. Metody złożone przydatne w pedagogice pracy2.3. Metody a techniki oraz narzędzia badawcze – stanowiska pedagogów pracy2.4. Procedury badawcze stosowane w pedagogice pracyRozdział trzeci. Teorie pedagogiki pracy wyrazem teoretyczności, swoistości i naukowości pedagogiki pracy oraz jej rozwoju1. Projekcje wybranych teorii pedagogiki pracy – różne stanowiska1.1. Teorie w ujęciu Tadeusza W. Nowackiego1.2. Teorie w ujęciu Z. Wiatrowskiego1.3. Teorie w ujęciu S.M. Kwiatkowskiego i U. Jeruszki2. Wybrane teorie pedagogiki pracy – holistyczne ujęcie B. Baraniak2.1. Praca człowieka w nurcie teorii filozoficzno-psychologiczno-pedagogicznych2.2. Całożyciowa teoria wychowania przez pracę, do pracy i w procesie pracy2.3. Teoria edukacji zawodowej i jej holistyczny wymiar2.3.1. Teoria teleologii2.3.2. Teoria doboru treści edukacyjnych, w tym zawodowych2.3.3. Teoria programów edukacji, w tym zawodowej2.4. Teoria standaryzacji kształcenia zawodowego2.5. Teoria poradoznawstwa i jej holistyczny wymiar2.5.1. Pojęcia kluczowe dla teorii poradoznawstwa zawodowego2.5.2. Teoria orientacji zawodowej w poradzie doradcy zawodowego2.5.3. Teoria poradnictwa i doradztwa zawodowego w poradzie szkolnego i pozaszkolnego doradcy zawodowego2.5.4. Teoria doradztwa zawodowego i jej konteksty karieroweRozdział czwarty. Instytucjonalność i dyscyplinarność pedagogiki pracy1. Pedagogika pracy w strukturach nauk pedagogicznych i nauk o pracy wyrazem jej dyscyplinarności1.1. Uczelnie kształcące pedagogów pracy wyrazem dyscyplinarności i instytucjonalizacji2. Pedagogika ekologiczna i zarządzanie zasobami ludzkimi wpisane w zrekonstruowane kompleksy nauk pedagogicznych oraz nauk o pracy2.1. Pedagogika pracy wobec kwestii ochrony środowiska przyrodniczego i zarządzania zasobami ludzkimi – wybrane aspekty2.2. Pedagogika ekologiczna i zarządzanie zasobami ludzkimi obszarami zainteresowań współczesnej pedagogiki pracy wpisane w kompleksy nauk pedagogicznych oraz nauk o pracy ilustracją ich dyscyplinarności2.3. Uczelnie i oferta kierunków kształcenia o profilu ekologicznym i zarządzanie zasobami ludzkimi wyrazem instytucjonalizacji i dyscyplinarności współczesnej pedagogiki pracyPodsumowanieBibliografiaStreszczenie
Wstęp
Barbara Baraniak doktor habilitowana w zakresie pedagogiki (pedagogiki pracy), profesor uczelni (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie), kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej i Pedagogiki Pracy, a od 2019 roku kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej; wieloletni pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie - adiunkt, sekretarz naukowy i p.o. dyrektora Instytutu. Autorka licznych publikacji o charakterze monografii autorskich i wieloautorskich, podręczników, słowników, prac redakcyjnych, druków zwartych oraz artykułów. Twórczyni teorii doboru treści kształcenia zawodowego, teorii programów kształcenia zawodowego, integracji teorii edukacji zawodowej oraz pracy człowieka i potrzeby jej badania, a także zielonego poradnictwa zawodowego. Stanowią one treść następujących monografii: Treści kształcenia zawodowego - kryteria i metody doboru; Programy kształcenia zawodowego. Teoria, metodologia, aplikacje; Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej; Metody badania pracy i Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań oraz monografii wieloautorskiej Poradnictwo zawodowe zorientowane na kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa. Od teorii do praktyki. Dopełnienie twórczości stanowią prace zwarte pod redakcją, a wśród nich m.in. Wartości w pedagogice pracy; Jubileusz 95 lat życia Tadeusza W. Nowackiego; Od manualizmu do pedagogiki pracy; Człowiek w pedagogice pracy oraz współautorskie opracowanie Nowego Słownika Pedagogiki Pracy. Odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
10.00 zł 40.00 zł Cena netto: 9.52 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
42.70 zł Cena netto: 42.70 zł
52.20 zł 58.00 zł Cena netto: 49.71 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
59.40 zł 66.00 zł Cena netto: 56.57 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..