Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz?Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć:- scenariusze zajęć,- bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe,- karty pracy "Kartki z pamiętnika" (dodatkowo dostępne w formacie A4 do wydruku),- elementy diagnozy ericksonowskiej,- strategie i metody pracy z dziećmi, - opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia,- analizę procesu indywidualnego i grupowego,- zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju.Patronat:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Krzysztof Klajs, Dyrektor Polskiego Instytutu Ericksonowskiego: Bardzo potrzebna i wartościowa publikacja. Autorki dzielą się bogatym, wieloletnim doświadczeniem terapeutycznym dotyczącym świata uczuć dzieci, rodziców i nauczycieli, zwłaszcza emocji trudnych i bolesnych. Z pewnością przyda się nie tylko psychoterapeutom, psychologom, pedagogom, nauczycielom, ale też rodzicom.
Przeczytaj fragment
psycholog, psychoterapeuta i superwizor aplikant Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz psychoterapeuta EAP : The European Association for Psychotherapy, nauczyciel dyplomowany. Pracuje w Specjalistycznej Poradni Wspierania Rozwoju i Terapii oraz Polskim Instytucie Ericksonowskim.
pedagog, socjolog, terapeuta. Odbyła szkolenie w psychoterapii atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz liczne szkolenia z zakresu terapii ericksonowskiej organizowane przez Polski Instytut Ericksonowski w Łodzi. Wieloletni pracownik łódzkich specjalistycznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Spis treści:WstępCzęść teoretycznaRozdział 1. Podstawy teoretyczne programu1.1. Rozwój emocjonalny – wybrane zagadnienia1.1.1. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozwoju dziecka1.2. Diagnoza ericksonowska1.2.1. Kategorie diagnostyczne1.2.2. Zjawiska transowe1.2.3. Refleksja systemowa1.2.3.1. Refleksja systemowa dotycząca rodziny1.2.3.2. Refleksja systemowa dotycząca grupy rówieśniczej1.2.4. Zasoby1.2.4.1. Zasoby indywidualne1.2.4.2. Zasoby dotyczące relacji1.3. Strategie i metody1.3.1. Spożytkowanie dynamiki procesu grupowego1.3.2. Metafora w procesie dojrzewania i rozwoju1.3.2.1. Bajki i opowieści 1.3.2.2. Metafora artystyczna: rysunek, lepienie z plasteliny1.3.2.3. RytuałyCzęść praktycznaRozdział 2. Wprowadzenie do programu2.1. Opis programu2.2. Cele2.3. Motywacja2.4. Zawarcie kontraktuRozdział 3. Scenariusze zajęć3.1. Znanymi ścieżkami. Uczucia – wprowadzenie3.2. W zamku odważnych rycerzy – o lęku3.3. Przyjazne lustro – o wstydzie3.4. Ognista droga do spokoju – o złości, część I3.5. Powstrzymanie pędzącego zwierzęcia – złość, część II3.6. Radosne fruwanie – o smutku3.7. W ziarnie jest wszystko, co jest potrzebne do wzrostu i rozwoju – o radości3.8. Puchatego wystarczy dla wszystkich – o koleżeństwie i przyjaźni3.9. Kolorowe koło uczuć – podsumowanie zajęć3.10. Z lotu ptaka – o rozstaniuRozdział 4. Bajki i opowieści4.1. Źrebak wyrusza w świat4.2. Zębolandia4.3. Narada4.4. Opowieści starego dębu4.5. Ognisty stóg4.6. Czarny koń4.7. Miseczka światła4.8. Ziarno4.9. Bajka o ciepłym i puchatym4.10. Słoneczna polana4.11. Opowieść o orleRozdział 5. Praktyczne zastosowania programu do pracy z dziećmi5.1. Opis procesu indywidualnego na tle procesu grupowego – opis przypadku5.2. Wykorzystanie elementów programu do pracy indywidualnej z dzieckiem5.3. Wywiady – wykorzystanie programu w pracy z dziećmi5.3.1. Rozmowa z nauczycielką nauczania początkowego, logopedką5.3.1. Rozmowa z psychologiem psychoterapeutąRozdział 6. Pamiętnik uczućPodsumowanieBibliografia
Aleksandrowicz, J. (2011). Hipnoza.Psychoterapia szkoły i metody. W: L. Grzesiuk i H. Suszek (red.), Psychoterapia. Szkoły i metody. Podręcznik akademicki. (s. 497–520). Warszawa: ENETEIA.Baker, P. (1997). Metafory w psychoterapii. Teoria i praktyka. Część pierwsza. Gdańsk: GWP.Bettelheim, B. (1985). Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni. Warszawa: PIW.Bomba, J. (2008). Przywiązanie a rozwój mózgu. Koncepcja przywiązania od teorii do praktyki. (red.) Józefik, Iniewicz. Kraków: WUJ.Cavallier, F.J. (1992). Wizualizacja. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.Corey, M.S. (1995). Grupy zasady techniki grupowej pomocy psychologicznej. Warszawa: IPZiT.Derra-Wippich, I. (1995). Terapia dzieci i dorosłych – ofiar przemocy seksualnej. Łódź: Warsztat prowadzony w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi.Drożdżewicz, L. (1999). Ogólna teoria systemów. Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. (red.) Bogdan de Barbaro. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Dunaj, B. (1996). Słownik współczesnego języka polskiego. Warszawa: Wilga.Geary, B. (1996). Podróż do wnętrza – terapeutyczne zastosowanie hipnozy. Kraków: PIE.Geary, B.B (2001). Assesment in Ericksonian Hypnosis and Psychotherapy. W: B.B. Geary i J.K. Zeig (red.), The Handbook of Ericksonian Psychotherapy (s. 1–18). Phoenix, AZ: The Milton H. Erickson Foundation Press.Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.Grzelak, S. i Żyro, D. (2021). Jak wspierać uczniów po roku epidemii? Wyzwania i rekomendacje dla wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego. Warszawa: Instytut Profilaktyki Zintegrowanej.Haley, J. (1995). Niezwykła terapia. Techniki terapeutyczne Miltona H. Ericksona. Gdańsk: GWP.Huget, P. (2009). Rola szkoły w rozwoju społecznym ucznia. Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej edukacji. (red.) A. Guzik, R.M. Sigva. Kraków: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzejewskiego.Hurlock, E.B. (1985). Rozwój dziecka. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.Joyce C. Mills, R.J. (1996). Therapeutic metaphors for children and the child within. New York: Brunner/Mazel, INC. Szymańska, K.Z. (2011). Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej. L. Grzesiuk, H. Suszek. (red.) Psychoterapia. Szkoły i metody. Podręcznik akademicki (s. 523–538). Warszawa: ENETEIA.Karlińska, M. (2000, 1). Zastosowanie hipnozy ericksonowskiej w leczeniu zaburzeń związanych ze stresem. „Nowiny Psychologiczne”, s. 11–16.Klajs, K. (2000, 1). Możliwości i ograniczenia zastosowania hipnozy w psychoterapii. „Nowiny Psychologiczne”, s. 5–7.Klajs, K. (2017). Poznanie pacjenta w psychoterapii ericksonowskiej. Poznań: Zysk i S-ka.Klajs, K. i Lipman, L. (2011). Terapia Ericksonowska. W.L. Grzesiuk, H. Suszek (red.) Psychoterapia. Szkoły i metody. Podręcznik akademicki. Warszawa: ENETEIA.Klajs, K. i Olszewska, J. (1991). Zasoby znajdziesz w sobie. Warsztat na temat psychoterapii Miltona H. Ericksona. Warszawa: Agencja Wydawnicza Jacek Santorski.Kopaliński, W. (1978). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna.Lipska, A. (2020). Rytuały rodzinne z erspektywy młodych dorosłych. Doświadczenie i funkcje psychologiczne. Warszawa: www.LiberiLibri.pl.Matczak, A. i Knop, K.A. (2013). Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozwoju człowieka. Warszawa: www.LiberiLibri.pl.Mayer, J.D. i Salovey, P. (1999). Czym jest inteligencja emocjonalna? Poznań: Rebis.Mills, J. (1998). Wystąpienie na warsztacie: „Zachęcając do latania. Ericksonowska perspektywa pracy z dziećmi”. Łódź: Polski Instytut Ericksonowski.Mills, J.C. i Crowley, R.J. (1996). Therapeutic metaphors for children and the child within. New York: Brunner/Mazel.Namysłowska, I. i Żechowski, C. (2008). Teoria przywiązania a rozwój zaburzeń psychicznych. Koncepcja przywiązania od teorii do praktyki. (red.) B. Józefik, G. Iniewicz. Kraków: WUJ.Paluch, G. (1999). Dzieci nieakceptowane w grupie: diagnoza i analiza zjawiska. Nauczyciel i szkoła (2), s. 42–49.Pec, J. (2005, 4). Dzieci i marzenia. „Nowiny Psychologiczne” nr 4, s. 5–8.Rosen, S. (1997). Mój głos podąży za tobą. Terapeutyczne przypowieści Miltona H. Ericksona. Poznań: Zysk i S-ka.Rossi, E. (2005). Hipnoterapia – psychologiczne mechanizmy uzdrowienia. Poznań: Zysk i Ska.Signer-Fischer, S. (2021). Od lęku i unikania po większe bezpieczeństwo i aktywność – ericksonowskie metody w psychoterapii dzieci, młodzieży i rodzin. Łódż: Wystąpienie na warsztacie.Szymańska, K. (2000, 1). Hipnoza w terapii dzieci i młodzieży. „Nowiny Psychologiczne”, s. 33–35.Szymańska, K. (2002, 4). Dyrektywna i niedyrektywna komunikacja w terapii na przykładzie przebiegu leczenia dziecka z mutyzmem wybiórczym. „Nowiny Psychologiczne”, s. 39–48.Szymańska, K. (2012). Podróż do wnętrza – zastosowanie hipnozy ericksonowskiej w terapii zaburzeń psychosomatycznych. „Psychoterapia I”, s. 37–50.Wardęszkiewicz, B. i Prykowska, S. (2001). Złość i agresja. „Forum Edukacji. Dwumiesięcznik Nauczycieli i Menadżerów Oświaty”, s. 41–44.Wardęszkiewicz, B. i Zawadzka, E. (2001). Jak pomóc dziecku w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej. „Forum Edukacji. Dwumiesięcznik Nauczycieli i Menadżerów Oświaty”, s. 45–49.Włodarczyk, E. (39/2016). Znaczenie wczesnodziecięcego przywiązania w diadzie matka/opiekun dziecko. „Studia Edukacyjne”, s. 377–394.Yapko, M. (2021). Podejście strategiczne i hipnoza w leczeniu depresji. Siła dyrektywnego podejścia w umiejętności regulacji emocji. Wystąpienie na warsztacie. Łódź: PIE.Zalewski, Z. (1998). Od zawiści do zemsty. Społeczna psychologia kłopotliwych emocji. Warszawa: Wydawnictwo Żak.Zeig, J.K. i Munion, M. (2005). Milton H. Erickson. Gdańsk: GWP.Zeig, J.K. (1997). Spotkanie z Ericksonem. Gdańsk: GWP.Żebrowska, M. (1986). Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.