Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Podręcznik został napisany zgodnie z programem nauczania oraz ze standardami wymagań egzaminacyjnych do przedmiotu technik żywienia i gospodarstwa domowego nr 321[10]MEN/2009.02.02. Treści zawarte w podręczniku zawierają informacje niezbędne do założenia i prowadzenia przedsiębiorstwa gastronomicznego. W pozycji zawarto najnowsze uregulowania prawne. Podręcznik zawiera treści z wielu dziedzin, m.in. z: ekonomii i prawa, marketingu, pracy biurowej, rachunkowości oraz gastronomii. Wiedza uzyskana dzięki tej książce ma walory praktyczne. Przykłady zawarte w tej publikacji zostały zaczerpnięte z materiałów wewnętrznych przedsiębiorstwa gastronomicznego funkcjonującego na rynku. Uwzględniono więc realia rynkowe, z jakimi spotyka się na co dzień firma, która działa w tej branży. Całość podręcznika została podzielona na siedem rozdziałów, w których omówiono zagadnienia z różnych dziedzin nauki. Rozdział 1. zawiera podstawowe informacje związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w realiach gospodarki rynkowej. Zagadnienia związane z majątkiem firmy, jego finansowaniem oraz obowiązującą dokumentacją zawarte są w rozdziale 2. Cennym uzupełnieniem tego rozdziału są również przykłady i ćwiczenia pokazujące, jak gospodarować w firmie, aby osiągnąć zyski. Jak sprzedać swoje produkty, czyli zagadnienia marketingu w gastronomii zostały omówione w rozdziale 3. Zarządzanie przedsiębiorstwem gastronomicznym z uwzględnieniem czynników ludzkiego i organizacyjnego stanowi tematykę rozdziału 4. i 5. Ostatnie dwa rozdziały zostały poświęcone rynkowi pracy i procesom integracyjnym w różnych wymiarach. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników do kształcenia w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego na poziomie technikum i szkoły policealnej. Rok dopuszczenia: 2012.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej
1.1. Potrzeby i ich klasyfikacje 1.2. Produkt i jego elementy 1.2.1. Usługa jako produkt 1.2.2. Usługi gastronomiczne w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 1.3. Czynniki wytwórcze – zasoby 1.4. Gospodarka rynkowa 1.4.1. Rodzaje rynków 1.4.2. Podmioty i elementy rynku usług gastronomicznych 1.4.3. Mechanizm rynkowy 1.5. Tworzenie podmiotów gospodarczych 1.5.1. Podmiot gospodarczy 1.5.2. Działalność gospodarcza 1.5.3. Osoba fizyczna i prawna 1.5.4. Procedura zakładania działalności gospodarczej 1.5.4.1. Numery niezbędne przy rejestracji i prowadzeniu przedsiębiorstwa 1.5.5. Dokumenty związane z założeniem i prowadzeniem przedsiębiorstwa 1.5.6. Pojęcie przedsiębiorstwa 1.5.7. Klasyfikacja przedsiębiorstw 1.5.8. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw 1.5.8.1. Przedsiębiorstwa indywidualne osób fizycznych 1.5.8.2. Spółki i ich rodzaje 1.5.8.3. Przedsiębiorstwa państwowe 1.5.8.4. Spółdzielnia 1.6. Podatki i inne opłaty ponoszone przez przedsiębiorstwo 1.6.1. Podatki dochodowe i ich rodzaje 1.6.2. Podatek od towarów i usług 1.6.3. Inne podatki odprowadzane do urzędu skarbowego 1.6.4. Podatki i opłaty płacone do urzędu gminy/miasta
Rozdział 2. Rachunkowość przedsiębiorstwa
2.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rachunkowości 2.2. Cena w gastronomii i jej rodzaje 2.2.1. Ustalanie ceny sprzedaży w gastronomii 2.2.2. Klasyfikacja kosztów 2.2.3. Kalkulacja cen w zakładach gastronomicznych 2.3. Majątek przedsiębiorstwa i źródła jego pochodzenia 2.3.1. Aktywa przedsiębiorstwa 2.3.1.1. Zużycie środków trwałych i amortyzacja 2.3.2. Pasywa przedsiębiorstwa 2.3.2.1. Kredyt i leasing 2.4. Bilans 2.5. Dokumentacja księgowa w zakładach gastronomicznych 2.6. Wynik finansowy przedsiębiorstwa gastronomicznego 2.7. Inwentaryzacja
Rozdział 3. Elementy marketingu
3.1. Pojęcie marketingu 3.2. Rodzaje marketingu 3.3. Rodzaje orientacji przedsiębiorstw 3.4. Podstawowe funkcje marketingu 3.5. Lokalizacja i otoczenie zakładów gastronomicznych 3.6. Instrumenty (elementy) marketingu 3.6.1. Produkt w ujęciu marketingowym 3.6.1.1. Produkt, jego elementy i struktura 3.6.1.2. Cykl życia produktu 3.6.1.3. Analiza usług świadczonych przez zakład gastronomiczny – macierz BCG 3.6.1.4. Asortyment i marka produktu 3.6.2. Cena jako element marketingu 3.6.2.1. Cena w gastronomii – specyfika 3.6.2.2. Elastyczność cenowa popytu 3.6.2.3. Metody ustalania cen 3.6.2.4. Upusty cenowe 3.6.3. Promocja 3.6.3.1. Promocja – pojęcie, cele, elementy 3.6.3.2. Reklama 3.6.3.3. Promocja dodatkowa 3.6.3.4. Public relations (PR) 3.6.3.5. Sprzedaż osobista (akwizycja) 3.6.4. Dystrybucja 3.6.4.1. Pojęcie i organizacja dystrybucji 3.6.4.2. Kanały dystrybucji 3.6.4.3. Rodzaje dystrybucji 3.6.4.4. Franchising w gastronomii 3.6.5. Personel jako element marketingu 3.6.6. Dodatkowe elementy marketingu 3.7. Informacje i badania marketingowe 3.7.1. Istota i zakres badań marketingowych 3.7.2. System Informacji Marketingowej 3.7.3. Rodzaje i metody badań 3.7.4. Etapy badań marketingowych 3.7.5. Kwestionariusz ankiety – zasady budowy 3.7.5.1. Ankieta badania 3.8. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach gastronomicznych 3.8.1. Pojęcie i fazy zarządzania marketingowego 3.8.2. Analiza SWOT 3.8.3. Misja i cele przedsiębiorstwa gastronomicznego 3.8.3.1. Strategie marketingowe 3.9. Planowanie marketingowe w gastronomii
Rozdział 4. Zarządzanie przedsiębiorstwem
4.1. Pracownik w zakładzie gastronomicznym 4.1.1. Rola człowieka w procesie pracy 4.1.2. Umowy o pracę i ich rodzaje 4.1.3. Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy 4.1.4. Czas pracy 4.1.5. Urlopy pracownicze 4.1.6. Polityka personalna przedsiębiorstwa 4.2. Wynagrodzenia pracowników 4.2.1. Pojęcie, funkcje i podział płacy 4.2.2. Zasady wynagradzania i systemy płac 4.2.3. Obowiązkowe obciążenia wynagrodzenia 4.3. Organizacja stanowiska pracy 4.3.1. Ergonomia pracy 4.3.2. Schematy organizacyjne przedsiębiorstw 4.4. Style komunikowania 4.5. Style kierowania 4.6. Konflikty w firmie i sposoby ich rozwiązywania 4.7. Techniki negocjacji cen z dostawcą i klientem 4.8. Normowanie i kontrola pracy 4.8.1. Wydajność pracy 4.8.2. Systemy zapewniania jakości i zarządzania nią w gastronomii 4.9. Biznesplan przedsiębiorstwa
Rozdział 5. Podstawy biurowości
5.1. Wyposażenie biura 5.2. Materiały, sprzęt i urządzenia biurowe 5.2.1. Materiały biurowe 5.3. Instrukcja kancelaryjna 5.3.1. Obieg dokumentacji biurowej 5.3.2. Systemy kancelaryjne pism 5.3.3. Przechowywanie akt i kategorie archiwalne pism 5.4. Redagowanie pism 5.4.1. Zasady redagowania pism 5.4.2. Elementy składowe pisma 5.4.3. Adresowanie kopert 5.4.4. Blankiety korespondencyjne i ich rodzaje 5.4.5. Pisma w sprawach osobowych 5.4.6. Pisma w sprawach handlowych
Rozdział 6. Rynek pracy
6.1. Popyt i podaż na rynku pracy 6.2. Podmioty rynku pracy 6.3. Podział rynku pracy 6.4. Bezrobocie – przyczyny, rodzaje, skutki 6.4.1. Polityka państwa na rynku pracy – formy walki z bezrobociem 6.5. Metody poszukiwania pracy 6.6. Agencje i instytucje pośrednictwa pracy 6.6.1. Publiczne służby zatrudnienia 6.6.2. Ochotnicze Hufce Pracy 6.6.3. Agencje zatrudnienia
Rozdział 7. Gospodarka międzynarodowa
7.1. Integracja gospodarcza – modele i cele integracji 7.2. Warunki i etapy integracji 7.3. Czynniki wpływające na procesy integracyjne 7.4. Unia Europejska i jej organy 7.5. Proces globalizacji 7.5.1. Szanse i zagrożenia globalizacji
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Barbara Kozłecka
Krystyna Osowska
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł