Poradnik metodyczny dla nauczycieli podstaw ekonomii i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej
- Autor: Janina Mierzejewska-Majcherek
- Wydawca: Difin
- ISBN: 83-7251-464-X
- Data wydania: 2004, dodruk 2008
- Liczba stron/format: 120/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
17.00 zł
6.80 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 6.80 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
60% taniej
Rozdziały ogólne zawierają wskazówki metodyczne dla nauczyciela, tj. informacje dotyczące:
- możliwości kształtowania aktywnych postaw uczniówl
- preferowanych strategii, metod i technik kształcenia oraz form organizacyjnych zajęć uczniów,
- organizacji procesu sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycję przedmiotowego systemu oceniania z podstaw ekonomii; w tym plan wynikowy.
Rozdziały skorelowane z rozdziałami podręcznika zawierają propozycje:
- tematów jednostek metodycznych i możliwości ich optymalnej realizacji,
- badań diagnostycznych i sumatywnych oraz wskazówki co do sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów podczas realizacji zajęć w poszczególnych działach programowych (częściach),
- organizacji procesu kształcenia w poszczególnych jednostkach metodycznych (scenariusze zajęć), a w tym:
- ogólne i operacyjne cele kształcenia,
- propozycję organizacji zajęć (co do form organizacyjnych i metod),
- opis wykonania ćwiczeń z podręcznika,
- propozycję podsumowania zajęć,
- propozycję pracy domowej.
Proponowany pakiet edukacyjny może być wykorzystywany także do kształcenia ogólnozawodowego w zawodach rolniczych, administracyjnych i w zawodzie technik rachunkowości na poziomie technikum i szkół policealnych.
Janina Mierzejewska-Majcherek nauczyciel dyplomowany i doświadczony dydaktyk, posiada kwalifikacje do nauczania przedmiotów ekonomicznych, wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości. Pracuje w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Łowiczu. Od 1996 roku pełni funkcję doradcy metodycznego nauczycieli przedmiotów ekonomicznych i edukatora w powiecie łowickim. Pracownik naukowy Wydziału Zarządzania i Marketingu oraz Wyższego Studium Polityki Społecznej w Mazowieckiej Wyższej Szkole Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu.