Podstawy przedsiębiorczości
- Autor: Sepkowska Zofia
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-895-7
- Data wydania: 2014
- Liczba stron/format: 247/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
34,00 zł
30,60 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,60 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Dostępność:
Duża ilość w magazynie
Głównym celem kształcenia podstaw przedsiębiorczości jest przygotowanie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej do świadomego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i gospodarczym w warunkach gospodarki rynkowej oraz kształtowanie umiejętności dostosowywania się do zmian zachodzących w otaczającym nas świecie, w tym także na rynku pracy.
Podręcznik w pełni uwzględnia aktualny stan wiedzy w zakresie podstaw przedsiębiorczości, a zawarte w nim treści kształcenia ujęte zostały w cztery następujące obszary tematyczne:
1. Człowiek przedsiębiorczy i jego zachowania, stwarzający możliwości kształtowania i rozwijania postaw przedsiębiorczych uczniów.
2. Funkcjonowanie gospodarki rynkowej, w którym uczniowie poznają zasady mechanizmu rynkowego oraz funkcjonowania głównych podmiotów rynku, a przez to uczą się podejmowania decyzji rynkowych.
3. Państwo i gospodarka, przygotowujący uczniów do świadomego postrzegania roli państwa w gospodarce rynkowej i swojego miejsca w gospodarce.
4. Przedsiębiorcze zachowania na rynku pracy, gdzie uczniowie mają możliwości kształtowania umiejętności aktywnego poruszania się na rynku pracy, zarówno w sferze poszukiwania i podejmowania pracy, jak też planowania samozatrudnienia.
Podręcznik cechuje logiczna konstrukcja, jasna i przystępna forma przekazu oraz odpowiedni poziom merytoryczny, metodyczny i estetyczny.
Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników przeznaczonych do kształcenia ogólnego w szkołach ponadgimnazjalnych do nauczania przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości na poziomie podstawowym. Rok dopuszczenia: 2014
Podręcznik w pełni uwzględnia aktualny stan wiedzy w zakresie podstaw przedsiębiorczości, a zawarte w nim treści kształcenia ujęte zostały w cztery następujące obszary tematyczne:
1. Człowiek przedsiębiorczy i jego zachowania, stwarzający możliwości kształtowania i rozwijania postaw przedsiębiorczych uczniów.
2. Funkcjonowanie gospodarki rynkowej, w którym uczniowie poznają zasady mechanizmu rynkowego oraz funkcjonowania głównych podmiotów rynku, a przez to uczą się podejmowania decyzji rynkowych.
3. Państwo i gospodarka, przygotowujący uczniów do świadomego postrzegania roli państwa w gospodarce rynkowej i swojego miejsca w gospodarce.
4. Przedsiębiorcze zachowania na rynku pracy, gdzie uczniowie mają możliwości kształtowania umiejętności aktywnego poruszania się na rynku pracy, zarówno w sferze poszukiwania i podejmowania pracy, jak też planowania samozatrudnienia.
Podręcznik cechuje logiczna konstrukcja, jasna i przystępna forma przekazu oraz odpowiedni poziom merytoryczny, metodyczny i estetyczny.
Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników przeznaczonych do kształcenia ogólnego w szkołach ponadgimnazjalnych do nauczania przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości na poziomie podstawowym. Rok dopuszczenia: 2014
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Fragment książki
Rozdział 4. Komunikowanie się w relacjach międzyludzkich
Autor książki
Sepkowska ZofiaSpis treści:
Wstęp
Część I. Człowiek przedsiębiorczy i jego zachowania
Rozdział 1. Istota i zakres przedsiębiorczości
Rozdział 2. Cechy osoby przedsiębiorczej i jej postawa w świetle teorii potrzeb
Rozdział 3. Zachowania osoby przedsiębiorczej
3.1. Charakterystyka zachowań
3.2. Wybrane zakresy kształtowania postaw asertywnych
Rozdział 4. Komunikowanie się w relacjach międzyludzkich
4.1. Charakterystyka procesu komunikowania się
4.2. Rodzaje komunikatów w komunikacji werbalnej
4.3. Komunikacja niewerbalna
Rozdział 5. Praca w zespole
5.1. Zasady pracy w zespole
5.2. Rola i zachowania członków w zespole
5.3. Lider w zespole
5.4. Identyfikowanie oraz rozwiązywanie problemów i konfliktów w zespole
Rozdział 6. Analiza własnej przedsiębiorczości
Część II. Funkcjonowanie gospodarki rynkowej
Rozdział 7. Społeczne i ekonomiczne aspekty gospodarowania
7.1. Charakterystyka procesu gospodarowania
7.2. Zasoby ekonomiczne i ich wykorzystanie
Rozdział 8. Systemy gospodarowania
8.1. Systemy gospodarcze i ich charakterystyka
8.2. Transformacja systemu gospodarczego w Polsce po roku 1989
Rozdział 9. Funkcjonowanie rynku
9.1. Rodzaje rynków i ich charakterystyka
9.2. Cena jako czynnik kształtujący popyt na rynku
9.3. Pozacenowe czynniki kształtujące wielkość popytu
9.4. Cena a podaż na rynku
9.5. Pozacenowe czynniki kształtujące wielkość podaży
9.6. Mechanizm rynkowy
Rozdział 10. Decyzje i zachowania konsumenta
10.1. Cel, funkcje i decyzje konsumenta
10.2. Pozyskiwanie dochodów
10.3. Czynniki wpływające na decyzje dotyczące pozyskiwania dochodów
10.4. Decyzje dotyczące wydatków
10.5. Wydatki konsumenta a ograniczenie dochodów
10.6. Pozadochodowe czynniki decyzji konsumenckich
10.7. Decyzje dotyczące oszczędności
10.8. Ubezpieczenia jako forma inwestowania i zabezpieczenia się przed nieprzewidzianymi wydatkami
10.9. Wpływ reklamy na decyzje konsumentów
10.10. Ochrona praw konsumenta
10.11. Zachowania konsumentów
Rozdział 11. Przedsiębiorstwo na rynku
11.1. Pojęcie i rodzaje przedsiębiorstw
11.2. Podstawowe cele, funkcje i zadania przedsiębiorstw
11.3. Otoczenie przedsiębiorstwa 138
11.4. Decyzje przedsiębiorstwa na drodze osiągania celów
11.5. Decyzje związane z tworzeniem i zagospodarowaniem majątku przedsiębiorstwa
11.6. Nakłady i koszty działalności gospodarczej
11.7. Przychody i zysk przedsiębiorstwa
11.8. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki globalnej
11.9. Etyczne i nieetyczne zachowania w biznesie
Część III. Państwo i gospodarka
Rozdział 12. Charakterystyka wzrostu gospodarczego
12.1. Istota i mierniki wzrostu gospodarczego
12.2. Wahania cykliczne wzrostu gospodarczego
Rozdział 13. Zjawiska towarzyszące wahaniom koniunkturalnym
13.1. Zjawisko bezrobocia
13.2. Problem inflacji
Rozdział 14. Państwo jako podmiot gospodarczy i regulator mechanizmu rynkowego
14.1. Rola państwa w gospodarce
14.2. Finanse publiczne, polityka fiskalna, budżet
14.3. Deficyt budżetowy i dług publiczny
14.4. Pieniądz oraz jego funkcje i podaż
14.5. Polityka pieniężna oraz instytucje kształtujące podaż pieniądza na rynku
14.6. Unia Europejska a polityka pieniężna
Rozdział 15. Polityka wymiany międzynarodowej
15.1. Istota, zakres i znaczenie wymiany międzynarodowej
15.2. Podstawowe zasady rozliczeń międzynarodowych
15.3. Rola państwa w regulacji wymiany międzynarodowej
15.4. Istota i znaczenie procesu integracji gospodarczej i globalizacji
Część IV. Przedsiębiorcze zachowania na rynku pracy
Rozdział 16. Charakterystyka rynku pracy
Rozdział 17. Aktywne poszukiwanie pracy
17.1. Analiza możliwości znalezienia pracy
17.2. Dokumenty aplikacyjne towarzyszące procesowi poszukiwania pracy
17.3. Planowanie rozmowy kwalifi kacyjnej
17.4. Przebieg rozmowy kwalifi kacyjnej
Rozdział 18. Podstawy prawne zatrudniania pracowników
18.1. Podejmowanie pracy
18.2. Przestrzeganie praw i obowiązków pracowniczych
18.3. Naruszanie zasad etyki zawodowej i praw pracowniczych
Rozdział 19. Planowanie samozatrudnienia
19.1. Poszukiwanie pomysłu na własną działalność gospodarczą
19.2. Planowanie własnej działalności gospodarczej
19.3. Procedura rejestracji działalności gospodarczej
Bibliografia
Wstęp
Część I. Człowiek przedsiębiorczy i jego zachowania
Rozdział 1. Istota i zakres przedsiębiorczości
Rozdział 2. Cechy osoby przedsiębiorczej i jej postawa w świetle teorii potrzeb
Rozdział 3. Zachowania osoby przedsiębiorczej
3.1. Charakterystyka zachowań
3.2. Wybrane zakresy kształtowania postaw asertywnych
Rozdział 4. Komunikowanie się w relacjach międzyludzkich
4.1. Charakterystyka procesu komunikowania się
4.2. Rodzaje komunikatów w komunikacji werbalnej
4.3. Komunikacja niewerbalna
Rozdział 5. Praca w zespole
5.1. Zasady pracy w zespole
5.2. Rola i zachowania członków w zespole
5.3. Lider w zespole
5.4. Identyfikowanie oraz rozwiązywanie problemów i konfliktów w zespole
Rozdział 6. Analiza własnej przedsiębiorczości
Część II. Funkcjonowanie gospodarki rynkowej
Rozdział 7. Społeczne i ekonomiczne aspekty gospodarowania
7.1. Charakterystyka procesu gospodarowania
7.2. Zasoby ekonomiczne i ich wykorzystanie
Rozdział 8. Systemy gospodarowania
8.1. Systemy gospodarcze i ich charakterystyka
8.2. Transformacja systemu gospodarczego w Polsce po roku 1989
Rozdział 9. Funkcjonowanie rynku
9.1. Rodzaje rynków i ich charakterystyka
9.2. Cena jako czynnik kształtujący popyt na rynku
9.3. Pozacenowe czynniki kształtujące wielkość popytu
9.4. Cena a podaż na rynku
9.5. Pozacenowe czynniki kształtujące wielkość podaży
9.6. Mechanizm rynkowy
Rozdział 10. Decyzje i zachowania konsumenta
10.1. Cel, funkcje i decyzje konsumenta
10.2. Pozyskiwanie dochodów
10.3. Czynniki wpływające na decyzje dotyczące pozyskiwania dochodów
10.4. Decyzje dotyczące wydatków
10.5. Wydatki konsumenta a ograniczenie dochodów
10.6. Pozadochodowe czynniki decyzji konsumenckich
10.7. Decyzje dotyczące oszczędności
10.8. Ubezpieczenia jako forma inwestowania i zabezpieczenia się przed nieprzewidzianymi wydatkami
10.9. Wpływ reklamy na decyzje konsumentów
10.10. Ochrona praw konsumenta
10.11. Zachowania konsumentów
Rozdział 11. Przedsiębiorstwo na rynku
11.1. Pojęcie i rodzaje przedsiębiorstw
11.2. Podstawowe cele, funkcje i zadania przedsiębiorstw
11.3. Otoczenie przedsiębiorstwa 138
11.4. Decyzje przedsiębiorstwa na drodze osiągania celów
11.5. Decyzje związane z tworzeniem i zagospodarowaniem majątku przedsiębiorstwa
11.6. Nakłady i koszty działalności gospodarczej
11.7. Przychody i zysk przedsiębiorstwa
11.8. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki globalnej
11.9. Etyczne i nieetyczne zachowania w biznesie
Część III. Państwo i gospodarka
Rozdział 12. Charakterystyka wzrostu gospodarczego
12.1. Istota i mierniki wzrostu gospodarczego
12.2. Wahania cykliczne wzrostu gospodarczego
Rozdział 13. Zjawiska towarzyszące wahaniom koniunkturalnym
13.1. Zjawisko bezrobocia
13.2. Problem inflacji
Rozdział 14. Państwo jako podmiot gospodarczy i regulator mechanizmu rynkowego
14.1. Rola państwa w gospodarce
14.2. Finanse publiczne, polityka fiskalna, budżet
14.3. Deficyt budżetowy i dług publiczny
14.4. Pieniądz oraz jego funkcje i podaż
14.5. Polityka pieniężna oraz instytucje kształtujące podaż pieniądza na rynku
14.6. Unia Europejska a polityka pieniężna
Rozdział 15. Polityka wymiany międzynarodowej
15.1. Istota, zakres i znaczenie wymiany międzynarodowej
15.2. Podstawowe zasady rozliczeń międzynarodowych
15.3. Rola państwa w regulacji wymiany międzynarodowej
15.4. Istota i znaczenie procesu integracji gospodarczej i globalizacji
Część IV. Przedsiębiorcze zachowania na rynku pracy
Rozdział 16. Charakterystyka rynku pracy
Rozdział 17. Aktywne poszukiwanie pracy
17.1. Analiza możliwości znalezienia pracy
17.2. Dokumenty aplikacyjne towarzyszące procesowi poszukiwania pracy
17.3. Planowanie rozmowy kwalifi kacyjnej
17.4. Przebieg rozmowy kwalifi kacyjnej
Rozdział 18. Podstawy prawne zatrudniania pracowników
18.1. Podejmowanie pracy
18.2. Przestrzeganie praw i obowiązków pracowniczych
18.3. Naruszanie zasad etyki zawodowej i praw pracowniczych
Rozdział 19. Planowanie samozatrudnienia
19.1. Poszukiwanie pomysłu na własną działalność gospodarczą
19.2. Planowanie własnej działalności gospodarczej
19.3. Procedura rejestracji działalności gospodarczej
Bibliografia
Inne książki tego autora
Podstawy mikro- i makroekonomii
40,50 zł
45,00 zł
Podstawy przedsiębiorczości
30,60 zł
34,00 zł