Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną, pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi.
dr hab., prof. PUSB w Skierniewicach. Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Autorka wielu monografii naukowych (autorskich i współredaktorskich) oraz ponad 180 publikacji wydanych w czasopismach i monografiach naukowych w kraju oraz zagranicą. Zainteresowania naukowo-badawcze: zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży, zachowania suicydalne, agresja, przemoc, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna, profilaktyka, diagnoza (pedagogiczna, rozwojowa, funkcjonalna), terapia.
dr, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Zainteresowania naukowe: edukacja międzykulturowa, zjawisko migracji i uchodźstwa, mniejszości narodowe i etniczne w Polsce, przekaz kulturowy w rodzinach imigrantów, socjologia edukacji, prawa dziecka w praktyce edukacyjnej, współczesne problemy pedeutologii.
Spis treści:WprowadzenieCzęść 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICEMałgorzata Przybysz-ZarembaDiagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemuRenata Gardian-MiałkowskaZachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badańUrszula KazubowskaHolistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologiiHewilia HetmańczykŚrodowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnymAnna Lis-ZaldivarWspółczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchuPiotr KlimczykSamoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowejNatalia FilipchukWspółczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w UkrainieDorota SkrockaDobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowiekaOleksandr SerdiukInstytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwaCzęść 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃJolanta GebreselassieGotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacjiEdyta SielickaSzkoła w profilaktyce sytuacji granicznychMagdalena Pluskota, Marcin RadziwołekRodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowaniaRenata Gardian-MiałkowskaZapobieganie zachowaniom suicydalnymCzęść 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCHIzabela BieńkowskaMetody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiegoHanna Rugała Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnejAleksandra Siedlaczek-Szwed, Agata Jałowiecka-FraniaAromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznychKatarzyna MiłekBajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnymKrzysztof Polok, Magdalena SzkodaChanging the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong EducationMałgorzata StopikowskaPomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych Konrad RokoszewskiMetoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Noty o autorach