• Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami

Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami

  • Autor: Jegier Aneta Szurowska Beata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-457-4
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 284/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

58,00 zł

52,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi.

Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

dr Ewa Drozd:

(…) książkę należy polecić wszystkim zainteresowanym rozwojem emocjonalno-społecznym dzieci, czyli nauczycielom, rodzicom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, a także studentom kierunków pedagogicznych. My- ślę, że zaprezentowane w publikacji treści dadzą powody do refleksji i staną się inspiracją do poszukiwań najlepszych sposobów i możliwości stworzenia dzieciom dobrych warunków do rozwoju emocjonalno-społecznego.

Autor książki

Jegier Aneta

dr, pedagog terapeuta. Pracując jako adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, szkoli studentów i opiekunów małych dzieci z umiejętności społecznych oraz standardów pracy z małym dzieckiem. Jest autorką publikacji dotyczących wspomagania rozwoju dziecka i budowania umiejętności rodzicielskich. Obecnie kieruje żłobkiem publicznym w Warszawie.

Szurowska Beata

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.

Spis treści:

Wstęp
    
Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI
    
Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata
dr Mirosława Nerło
    
Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
dr Aneta Jegier
    
Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy
dr Anna Mikler-Chwastek
    
Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI
    
Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
dr Anna Mikler-Chwastek
    
Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących
dr Joanna Kobosko
        
Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD)
mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka
        
Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową
mgr Agnieszka Gąstoł
        
Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
dr Patrycja Jurkiewicz
        
Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi
mgr Iwona Konieczna
        
Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD – przesłanki dla praktyki terapeutycznej
dr Anna Banasiak
        
Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo
dr Katarzyna Nawrocka
        
Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi
mgr Agnieszka Gąstoł
    
Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione
dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba
    
Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców
dr Aleksandra Lukasek
    
Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI
    
Rozdział 1. Nauczyciel – jego wartości, przekonania i postawa
dr Jolanta Jarocka-Piesik
    
Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci
mgr Edyta Ćwikła
    
Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori
mgr Kinga Chmiel
    
Na zakończenie…

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł