Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
Polecamy publikacje Anny Mikler-Chwastek: » Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu » Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz: Opracowanie może być dobrym kompendium, przydatnym dla osób pracujących w placówkach wychowawczo-opiekuńczych dla młodszych dzieci (...). Takie kompendium jest również użyteczne w procesie przygotowania zawodowego studentów (...). Ponadto przystępna forma prezentacji może ułatwić również nieprofesjonalistom korzystanie z tej publikacji. Karolina Romanowska (mama trójki dzieci i dyrektor przedszkola): Książka zawiera praktyczne wskazówki, pozwalające na lepsze zrozumienie dziecka, jego potrzeb, emocji, trudności oraz wskazuje, jak pracować i rozwiązywać problemy wychowawcze. Jeśli chcesz być lepszym, mądrzejszym rodzicem lub pracujesz z małymi dziećmi, to koniecznie przeczytaj tę książkę.
doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zajmuje się problematyką związaną z dotykowym poznawaniem siebie i otoczenia przez niemowlęta i małe dzieci, nabywaniem kompetencji w zakresie samodzielności elementarnej w przypadku dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym.
Spis treści:
Wprowadzenie Rozdział 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych E. Gruszczyk-Kolczyńska Rozdział 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci M. Nerło Rozdział 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym A. Mikler-Chwastek Rozdział 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna A. Jegier Rozdział 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia A. Gąstoł Rozdział 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia M. Plandowska Rozdział 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii M. Wiśniewska Rozdział 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego M. Kierzkowska Rozdział 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi E. Gogacz Rozdział 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom K. Skarbek O autorach