• Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia

Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia

  • Autor: Anna Radwańska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-982-1
  • Data wydania: 2021
  • Liczba stron/format: 156/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45,00 zł

    40,50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój.

Porady i ćwiczenia są dla uczniów z:
- trudnościami w nauce,
- dysleksją,
- zespołem Aspergera i autyzmem,
- afazją,
- alalią,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- niezakończonym rozwojem mowy,
- różnymi wadami wymowy.

W serii:

           

Recenzja

Dr hab. Teresa Wejner-Jaworska:

Książka jest podręcznikiem przewidzianym przez autorki do pracy terapeutycznej z uczniami szkoły podstawowej. (…) bogactwo zaproponowanych treści będzie z pewnością pomocne do pracy terapeutycznej z dziećmi przejawiającymi różnorakie dysfunkcje rozwojowe, jak również do ćwiczeń rozwijających dla dzieci bez dysfunkcji.

Fragment książki

Fragment


Autor książki

Anna Radwańska

pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/). Książki tego autora if(window.screen.width

Spis treści:

Rozdział I. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna


Zajęcia organizowane w szkole

Rozdział II. Neuroplastyczność układu nerwowego

Rozdział III. Całościowy obraz człowieka

Rozdział IV. Zaburzenia, nad którymi pracuje zarówno logopeda, jak i terapeuta pedagogiczny


Ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas terapii logopedycznej oraz pedagogicznej do pracy z uczniami z wyżej wymieniowymi zaburzeniami


Ćwiczenia percepcji wzrokowej, spostrzegawczości, koncentracji, kierunku analizy powierzchni kartki
Grafomotoryka i motoryka mała
Sudoku sylabowe
Utrwalanie zasad ortograficznych
Porządkowanie materiału według określonej reguły
Ćwiczenia doskonalące umiejętności matematyczne
Ćwiczenia uwagi słuchowej, rozumienia słyszanych treści, wyobraźni i rozmieszczenia elementów na płaszczyźnie według instrukcji
Ćwiczenia związane z czasem
Ćwiczenia słuchu fonemowego
Motoryka mała
Szlaczki. Rysuj po śladzie
Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe
Krzyżówki obrazkowe
Ćwiczenia na funkcję wzrokowe, spostrzegawczość i koncentrację

Zakończenie

Attwood T., Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik, Gdańsk 2017.
Bryńska A., Autyzm i zespół Aspergera, Warszawa 2009.
Bielenda-Mazur E., O potrzebie wczesnej interwencji w przypadku dziecka z alalią [w:] Neurologopedia T. 1, Kraków 2018.
Bogdanowicz M., Diagnoza dysleksji rozwojowej w Polsce, [w:] Diagnoza dysleksji, (red.) B. Kaja, Bydgoszcz 2003.
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysgrafii, dysortografii, Gdańsk 2012.
Bogdanowicz M., Borkowska A., Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu [za:] Lyon G.R., Shaywitz S.E. & Shaywitz B.A., 2003, tłum. M. Łockiewicz.
Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu w świetle klasyfikacji medycznych, psychologicznych i pedagogicznych [w:] Audiofonologia t. X, Gdańsk 1997.
Bryńska A., Autyzm i zespół Aspergera, Warszawa 2009.
Cieszyńska-Rożek J., Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci, Kraków 2013.
Cieszyńska J., Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych, Kraków 2011.
Grandin T., Panek R., Mózg autystyczny, Kraków 2016.
Johnson M., Wintgens A., Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy, Gdańsk 2018.
Konopska L., Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wada zgryzu, [w:] Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, (red.) S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak, Lublin 2015.
Plichta P., Jagoszewska I., Gładyszewska-Cylulko J., Szczupał B., Drzazga A., Cytowska B., Specjalne potrzeby uczniów z niepełnosprawnościami, Kraków 2017.
Panasiuk J., Postępowanie logopedyczne w przypadkach afazji, [w:] Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, (red.) S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak, Lublin 2015.
Small G., Vorgan G., iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości, Poznań 2011.
Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i nasze dzieci, Słupsk 2013.
Stasiak  M., Postępowanie logopedyczne w przypadku alalii prolongaty, [w:] Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, (red.) S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak, Lublin 2015.
Wianecka E., Manualne torowanie głosek (MTG), Kraków 2012.
Vetulani J., Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice, Kraków 2014.

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Terapia logopedyczna

40,50 zł 45,00 zł

STEAM-owe przedszkole

44,10 zł 49,00 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł