Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej
- Autor: Małgorzata Przybysz-Zaremba Joanna Stepaniuk Aleksandra Szczygieł redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-460-4
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 246/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
58.00 zł
52.20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52.20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Monografia stanowi zbiór tekstów skoncentrowanych wokół dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego. Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka) w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot procesu edukacji, a więc ucznia.
Spis treści:
Wstęp
Część 1. Szkoła jako przestrzeń edukacyjna wspierająca ucznia
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Oblicza gotowości szkolnej w realiach współczesnej szkoły
Jolanta Konieczny
Niepowodzenia szkolne na I etapie edukacyjnym w perspektywie uczniów
Łukasz Kubieniec
Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych
Małgorzata Przybysz-Zaremba
Diagnoza pedagogiczna – studium jednego przypadku. W kierunku „autentycznej” pomocy i wsparcia
Część 2. Nauczyciel – kalejdoskop działań edukacyjnych, pomocowych i wspomagających
Joanna Stepaniuk
Nauczyciel wobec procesu zmiany w szkole jako organizacji uczącej się
Lidia Grażyna Zielkowska
Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej
Jolanta Flanz
Działania podejmowane przez nauczycieli liceów ogólnokształcących i techników w tworzeniu klimatu społeczno-wychowawczego klas szkolnych – raport z badań
Grażyna Cęcelek
Optymalizacja procesu kształtowania kompetencji społecznych nauczyciela jako warunek niezbędny dla realizacji konstruktywistycznego modelu edukacji – raport z badań
Anna Suchon
Nauczyciel w jego postmodernistycznej realności – możliwości, fikcje, konieczności
Aleksandra Szczygieł
Bariery komunikacyjne w interakcji nauczyciel – uczeń oraz ich potencjalny wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkole
Agnieszka Twaróg-Kanus
Komunikacja interpersonalna w przestrzeni edukacji
Część 3. Kształcenie ustawiczne a potrzeby, wymagania i oczekiwania rynku
Teresa Myjak
Kształcenie studentów w zakresie przedsiębiorczości a potrzeby rynku pracy
Anna Karowicz
Trudności w efektywnej pracy logopedy w przedszkolu i szkole oraz rola pedagoga jako ogniwa we wczesnej diagnostyce zaburzeń rozwoju u dzieci
Elżbieta Stokowska-Zagdan, Lilla Szynkowska, Aleksandra Stankiewicz, Agata Bronisz
Edukacja zdrowotna jako obszar kształcenia ustawicznego w profilaktyce wybranych chorób stylu życia
Teresa Janicka-Panek
Kompetencje kluczowe jako zadanie i cel kształcenia – szanse, możliwości i zagrożenia w kontekście niepełnosprawności wychowanka
Stanisław Myjak, Teresa Myjak
Kształtowanie kompetencji społecznych wobec oczekiwań rynku pracy
Noty o autorach
Małgorzata Przybysz-Zaremba dr hab., prof. PUSB w Skierniewicach. Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Autorka wielu monografii naukowych (autorskich i współredaktorskich) oraz ponad 180 publikacji wydanych w czasopismach i monografiach naukowych w kraju oraz zagranicą. Zainteresowania naukowo-badawcze: zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży, zachowania suicydalne, agresja, przemoc, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna, profilaktyka, diagnoza (pedagogiczna, rozwojowa, funkcjonalna), terapia.
Joanna Stepaniuk dr, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Zainteresowania naukowe: edukacja międzykulturowa, zjawisko migracji i uchodźstwa, mniejszości narodowe i etniczne w Polsce, przekaz kulturowy w rodzinach imigrantów, socjologia edukacji, prawa dziecka w praktyce edukacyjnej, współczesne problemy pedeutologii.
Aleksandra Szczygieł mgr, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Obszary zainteresowań: neuropsychologia i neurodydaktyka, zjawisko empatii, psychologia stresu, psychologia multimediów, wpływ kultury na nabywanie postaw, jungowska psychologia archetypów transkulturowych.
redakcja naukowa