Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych
- Autor: Maria Gudro-Homicka
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-349-2
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 281/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
58.00 zł
52.20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52.20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.
Lista załączników do pobrania z zakładki materiały dodatkowe
KARTA PRACY - Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja (s.31)
KARTA PRACY - Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości? (s.38)
KARTA PRACY - Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną (s.46)
KARTA PRACY - Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna? (s.54)
KARTA PRACY - Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny (s.62)
KARTA PRACY - Temat 8: Być rycerzem to? (tradycje polskie) (s.69)
KARTA PRACY - Temat 10: Czy można ochronić świat? (s.79)
KARTA PRACY - Temat 11: Mój dom to? (s.86)
KARTA PRACY - Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ? (s.98)
KARTA PRACY - Temat 14: Miłość matki jest ślepa? (s.103)
KARTA PRACY - Temat 15: Współczesna szkoła - jaka jest? (s.107)
KARTA PRACY - Temat 19: O różnych obliczach prawdy (s.128)
KARTA PRACY - Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość? (s.143)
KARTA PRACY - Temat 24: O umiejętności słuchania (s.154)
KARTA PRACY - Temat 27: Mobbing to? (s.169)
KARTA PRACY - Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny? (s.188)
KARTA PRACY - Temat 32: Starość nie musi być przykra (s.206)
KARTA PRACY - Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem (s.212)
KARTA PRACY - Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności (s.217)
KARTA PRACY - Temat 36: Wędrówką jedną życie jest człowieka - czy tylko? (s.229)
KARTA PRACY - Temat 38: Problemy związane z dorastaniem (s.248)
KARTA PRACY - Temat 39: W obliczu nieszczęścia (s.255)
Patronat:
Spis treści:
Od autorki
Scenariusze zajęć
Rozpoznawanie problemów młodzieży
Temat 1: Czy to mój problem?
Temat 2: Czy mój świat jest dla mnie bezpieczny? O zagrożeniach
Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja
Moja Ojczyzna – duża i mała
Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości?
Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną
Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna?
Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny
Temat 8: Być rycerzem to… (tradycje polskie)
Temat 9: Czy człowiekowi potrzebna jest tradycja?
Temat 10: Czy można ochronić świat?
Problemy w domu
Temat 11: Mój dom to…
Temat 12: Współczesna rodzina – jaka?
Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ…
Temat 14: Miłość matki jest ślepa…
Problemy w szkole
Temat 15: Współczesna szkoła – jaka jest?
Temat 16: Zdarzyło się…
Wartości
Temat 17: Rozmawiać z drugim człowiekiem to wielka sztuka
Temat 18: O wykluczeniu społecznym
Temat 19: O różnych obliczach prawdy
Temat 20: Rewers to film o wyborach życiowych – czy tylko?
Temat 21: Moja droga – prosta czy kręta?
Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość?
Konflikty wynikające z nieumiejętnej komunikacji
Temat 23: Kim są ludzie wokół mnie? Co dla mnie znaczą?
Temat 24: O umiejętności słuchania
Temat 25: Czy jestem asertywna? Czy jestem asertywny?
Problemy wynikające z braku etyki i wartości w życiu
Temat 26: Czym jest wolność dla współczesnego człowieka?
Temat 27: Mobbing to…
Temat 28: Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem
Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny?
Temat 30: Czym jest dla mnie sprawiedliwość?
Temat 31: O problemach ludzi starych
Temat 32: Starość nie musi być przykra
Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem
Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności
Zrozumieć siebie
Temat 35: Nietykalni to film o…
Temat 36: „Wędrówką jedną życie jest człowieka” – czy tylko?
Temat 37: Kim jestem? Czy potrafię się zaprezentować?
Temat 38: Problemy związane z dorastaniem
Temat 39: W obliczu nieszczęścia
Temat 40: Jak oceniać swoje możliwości i zachowanie?
Drama jako metoda wychowania
Bibliografia
» snap.edu.pl »
Aleksandra Charążka, pedagog, trener ART, trener grupowy, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie:Walorem książki […] jest dobór tematyki scenariuszy. Obejmują one szeroki zakres wartości i stanowią cenny materiał do rozważań dla współczesnego nauczyciela, a zwłaszcza dla nauczyciela wychowawcy. W dzisiejszym świecie nowinek technologicznych, zaniku kontaktów personalnych między ludźmi, braku czasu na rozmowę w rodzinie tym istotniejsze wydają się być pozycje poruszające tematy ważne. Niewiele jest na rynku wydawniczym prac z dziedziny wychowania, dotyczących kwestii etycznych w wychowaniu młodego człowieka. Co istotne – publikacja nie jest książką teoretyczną, ale wprowadza w świat wartości w sposób niejako praktyczny, warsztatowy, co tym bardziej może trafić do młodego człowieka.
Maria Gudro-Homicka Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.
KARTA PRACY - Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja (s.31)
KARTA PRACY - Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości? (s.38)
KARTA PRACY - Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną (s.46)
KARTA PRACY - Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna? (s.54)
KARTA PRACY - Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny (s.62)
KARTA PRACY - Temat 8: Być rycerzem to? (tradycje polskie) (s.69)
KARTA PRACY - Temat 10: Czy można ochronić świat? (s.79)
KARTA PRACY - Temat 11: Mój dom to? (s.86)
KARTA PRACY - Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ? (s.98)
KARTA PRACY - Temat 14: Miłość matki jest ślepa? (s.103)
KARTA PRACY - Temat 15: Współczesna szkoła - jaka jest? (s.107)
KARTA PRACY - Temat 19: O różnych obliczach prawdy (s.128)
KARTA PRACY - Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość? (s.143)
KARTA PRACY - Temat 24: O umiejętności słuchania (s.154)
KARTA PRACY - Temat 27: Mobbing to? (s.169)
KARTA PRACY - Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny? (s.188)
KARTA PRACY - Temat 32: Starość nie musi być przykra (s.206)
KARTA PRACY - Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem (s.212)
KARTA PRACY - Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności (s.217)
KARTA PRACY - Temat 36: Wędrówką jedną życie jest człowieka - czy tylko? (s.229)
KARTA PRACY - Temat 38: Problemy związane z dorastaniem (s.248)
KARTA PRACY - Temat 39: W obliczu nieszczęścia (s.255)