Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą
- Autor: Beata Szurowska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-745-2
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 312/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
60.00 zł
54.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.
Czytelnicy znajdą w niej:
- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,
- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,
- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
W serii:
Spis treści:
Wstęp
Beata Szurowska
Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinie w łagodzeniu lęków adaptacyjnych
Aneta Jegier
Nieśmiałość i lęk. Jak przedszkole może pomóc dziecku z problemami w funkcjonowaniu społecznym
Anna Mikler-Chwastek
Niejadki. Jak im pomóc w domu i w przedszkolu
Agnieszka Gąstoł
Rozwód rodziców. Jak przedszkole może wspierać dziecko
Karolina Skarbek
Trudności w nabywaniu kompetencji niezbędnych do podjęcia nauki czytania i pisania. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dziecka w zakresie umiejętności polonistycznych
Beata Szurowska
Gotowość do nauki czytania i pisania. Jak diagnozować i rozwijać kompetencje polonistyczne w przedszkolu
Joanna Zalewska
Niepowodzenia w nauce matematyki. Jak przedszkole może pomóc dziecku w rozwijaniu myślenia i nabywania kompetencji matematycznych
Agnieszka Gąstoł, Beata Szurowska
Zaburzenia emocjonalne i nerwicowe. Jak przedszkole powinno zareagować, aby pomóc dziecku
Dominika Bardzińska
Dziecko zdolne w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dziecka
Aneta Jegier, Beata Szurowska
Agresja wśród najmłodszych. Jak przedszkole może pomóc dziecku i rodzinie
Joanna Pajączkowska
Zagrożenia i pierwsza pomoc w przedszkolu
Anna Dymek-Kucińska, Beata Szurowska
Nadwaga i otyłość u dziecka z perspektywy przedszkola. Działania prozdrowotne i edukacyjne systemu oświaty
Aleksandra Lukasek
Przemoc w rodzinie. Jak przedszkole może pomóc dziecku
Aneta Jegier
Dziecko z ADHD w przedszkolu. Jak przedszkole może pomóc dziecku
Katarzyna Wereszka
Dziecko niesłyszące i słabosłyszące. Jak przedszkole może pomóc w rozwoju dziecka
Kamila Miler-Zdanowska
Dziecko niewidome i słabowidzące w przedszkolu. Jak przedszkole może wspomagać rozwój dziecka
Karina Jankowska
Dziecko z zespołem Downa w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dziecka
Noty o autorach
dr hab. prof. nadzw. Teresa Janicka-Panek:
Wielką zaletą
książki „Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą” jest
przemyślany dobór tematów oraz spójność narracyjna i redakcyjna. Teksty
napisane przez dr Beatę Szurowską oraz Autorów zaproszonych do
współpracy charakteryzuje wysoki poziom merytoryczny, którego podstawą
jest rzetelna wiedza na temat omawianego zagadnienia, zawsze połączona
z praktyką i doświadczeniem, którym Autorzy chętnie dzielą się
z Czytelnikiem. (...) to, co przede wszystkim łączy wszystkie rozdziały
w książce to duża wrażliwość i troska: o nauczyciela, rodzica
i oczywiście o dziecko.
dr hab. inż. prof. nadzw. Elżbieta Sałata:
(...)
książka zawiera treści niezwykle przydatne nauczycielom i rodzicom
dzieci przedszkolnych. Wypełnia obserwowaną na rynku wydawniczym lukę,
przedkładając Czytelnikom materiał przygotowany teoretycznie
i praktycznie/metodycznie. Beneficjentami publikacji są przedszkolaki;
także te ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Beata Szurowska doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.